Doświadczenia ostatnich miesięcy pokazały, że wiele zadań służbowych z powodzeniem można wykonać poza firmowym biurem. Kluczem do sukcesu jest wybór rozwiązań, które zapewniają szerokie możliwości współpracy, wspierają produktywność oraz dopasowują się do potrzeb pracownika.

– Technologie powinny być tak samo funkcjonalne, ergonomiczne i łatwe w użyciu jak te, z których pracownicy korzystają w biurze. Oferta Dell Technologies pozwala organizacjom elastycznie dobierać rozwiązania, których potrzebują ich pracownicy – mówi Kamil Jóźwiak, Product Specialist w Dell Technologies.

Wszystko, czego potrzebuje zdalny pracownik

Mobilni specjaliści docenią rodzinę laptopów biznesowych Dell Latitude. Przykładowo, model 9420 umożliwi im 15 godzin pracy bez ładowania, a 5G i funkcja zestawu głośnomówiącego zapewni bezproblemową łączność podczas telekonferencji. Osoby szukające laptopa z większym ekranem, klawiaturą z blokiem numerycznym oraz klasycznymi portami zainteresuje z kolei model Latitude 5520.

Pośród nowoczesnych rozwiązań stacjonarnych warto zwrócić uwagę na najmniejszy komputer stacjonarny w portfolio Della, czyli OptiPlex 7090 Ultra. Został zaprojektowany tak, aby mógł zostać umieszczony w nodze od monitora, tworząc w ten sposób unikatowe rozwiązanie All-In-One. W przeciwieństwie do klasycznych konstrukcji AIO, model Ultra daje możliwość elastycznego zarządzania cyklem życia obydwu produktów w sposób niezależny.

Laptopy Della można z łatwością podłączyć do monitora USB-C, który posiada wbudowaną funkcjonalność stacji dokującej. To rozwiązanie ma szereg zalet: za pomocą jednego kabla USB-C użytkownik może rozszerzyć przestrzeń roboczą, ładować komputer, korzystać z dodatkowych portów oraz z karty sieci przewodowej dostępnej w monitorze. Dla osób odbywających wiele spotkań wirtualnych specjaliści Dell Technologies przygotowali specjalną linię monitorów wideokonferencyjnych serii C – pierwszych na świecie z certyfikacją Microsoft Teams. Wyposażone dodatkowo w kamerę, mikrofony i listwę głośnikową z przyciskami, ułatwiają udział w telekonferencjach.

Należy pamiętać, że w środowisku pracy hybrydowej jeszcze większego znaczenia nabiera kwestia bezpieczeństwa danych i tożsamości. Według badań aż 70 proc. przypadków naruszenia ochrony danych ma swój początek w niewłaściwie zabezpieczonych urządzeniach końcowych. Wybierając z pozoru proste akcesorium, takie jak bezprzewodowy zestaw „klawiatura i mysz”, warto upewnić się, że komunikacja jest szyfrowana, tak jak ma to miejsce na przykład w zestawie Dell Premier KM7321 W.

– Potrzeby technologiczne zdalnego pracownika, choć zależne od rodzaju wykonywanej pracy, mają wspólny mianownik. Powinny umożliwiać realizowanie zadań, wspierać potencjał i zapewniać właściwą ergonomię, pozytywnie wpływając w ten sposób na produktywność i innowacyjność – podsumowuje Kamil Jóźwiak.

Płatność tylko za to, co się zużyje

W budowaniu środowiska IT, które obsłuży wszystkie potrzeby nowoczesnej firmy (w tym te wynikające z pracy zdalnej), przestaje być przeszkodą brak budżetu i zasobów u klienta. Dla organizacji poszukujących bardziej zwinnego i prostszego sposobu na rozwijanie inwestycji w technologie, Dell wprowadził ofertę APEX Custom Solutions. Rozwiązania wchodzące w skład oferty w modelu konsumpcji IT (as a service) pozwalają firmom nabywać infrastrukturę i usługi, a płacić tylko za to, z czego korzystają, z możliwością skalowania w górę i w dół.

Eksperci Della pomagają przedsiębiorcom określić indywidualne wymagania dotyczące sprzętu, oprogramowania i usług z myślą o ich obecnych oraz przyszłych potrzebach. Następnie nowa technologia jest instalowana i natychmiast udostępniana klientom. Automatyczne narzędzia monitorowania pozwalają szybko reagować na nowe zgłoszenia serwisowe, zmieniające się obciążenia robocze i zmiany wprowadzane przez firmę w celu zwiększenia elastyczności IT. Klienci mogą również dostosowywać konfiguracje do swoich obciążeń, co pozwala uniknąć nadwyżki zasobów i kontrolować koszty. Płatności podlegają tylko faktycznie wykorzystane zasoby.

Partnerzy Dell Technologies decydujący się na APEX Custom Solutions otrzymują możliwość generowania dodatkowych przychodów i nowe sposoby na zwiększanie marży. Od teraz dostawcy mogą odgrywać istotną rolę w procesie oceny oraz wspierania swojej bazy klientów, pomagając im optymalizować koszty, zasoby oraz wydajność.

Cyfrowa transformacja przyspiesza  

Na całym świecie można zaobserwować znaczne przyspieszenie transformacji cyfrowej, co odzwierciedlają wyniki finansowe Dell Technologies. W pierwszym kwartale roku obrotowego 2022 przychody firmy wzrosły o 12 proc., osiągając wartość 24,5 mld dol. Wygenerowała ona dochód operacyjny w wysokości 1,4 mld dol., co stanowi wzrost o 96 proc. w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim oraz dochód operacyjny bez zastosowania GAAP w wysokości 2,7 mld dol., co stanowi wzrost o 26 proc. Dochód netto wyniósł 938 mln dol., dochód netto bez zastosowania GAAP 1,8 mld dol., a skorygowana EBITDA 3,2 mld dol. Środki pieniężne netto z działalności operacyjnej osiągnęły poziom 2,2 mld dol. Zysk rozwodniony na akcję wyniósł 1,13 dol., czyli urósł o 495 proc., zaś rozwodniony zysk na akcję bez uwzględnienia GAAP – 2,13 dol., wzrastając o 59 proc.