S4E ma w swoim portfolio cały szereg silnych i interesujących marek. Mimo to spółka utożsamiana jest najczęściej z dystrybucją systemów EMC. Nic dziwnego, dystrybutor zatrudnia liczną grupę specjalistów zajmujących się pamięciami masowymi, a jego oferta w tym zakresie jest wyjątkowo szeroka. Jednak wraz z przejęciem EMC przez Della przed S4E i będącą jej właścicielem Grupą ABC Data otwierają się zupełnie nowe możliwości.

 

Kompletne portfolio rozwiązań

Dell EMC zamierza bowiem premiować partnerów sprzedających kompletne rozwiązania pochodzące z dotychczasowej oferty obu marek.

– Jesteśmy przygotowani do realizacji celów wyznaczonych przez Dell Technologies. Mamy tu pełne wsparcie ze strony ABC Data, naszego inwestora strategicznego, który jest liderem dystrybucji w Europie Środkowo-Wschodniej i jednocześnie wiodącym dystrybutorem rozwiązań Dell w naszym kraju. Pozwala to odpowiednio rozdzielić między nasze firmy obowiązki w zakresie sprzedaży i promocji produktów Dell EMC. Jako wyspecjalizowany VAD jesteśmy bardzo elastyczni i potrafimy dostosować się do naszych partnerów, wspomagając ich na wielu etapach sprzedaży dla klienta końcowego – przekonuje Arkadiusz Możdżeń, członek zarządu ds. rozwoju S4E.

Wiceprezes S4E zapowiada koncentrację na sprzedaży oprogramowania do backupu, macierzy dyskowych dla klientów korporacyjnych, systemów hiperkonwergentnych, serwerów, a także sprzętu sieciowego. Szczególnie ciekawe perspektywy rysują się przed firmami, które zaangażują się w sprzedaż tej ostatniej grupy produktów. Dlaczego? Roczne obroty na polskim rynku pamięci masowych oscylują wokół 120 mln dol. Sprzedaż rozwiązań sieciowych generuje w skali roku przychody w wysokości 130 mln dol.

Na partnerów, którzy rozpoczną przygodę ze sprzętem sieciowym Dell EMC, czekają nie tylko intratne kontrakty, lecz także atrakcyjny system premiowania.

– Producent propaguje ideę dostarczania kompletnego portfolio przez rozbudowany program rabatów. Dodatkowe punkty można uzyskać za wzrost sprzedaży oraz pozyskanie nowych klientów, tzw. New Business, dla wybranych obszarów technologicznych, do których zalicza się też produkty sieciowe. Tego rodzaju zachęty powodują, że marża jest o wiele bardziej atrakcyjna niż w przypadku konkurencji – mówi Arkadiusz Możdżeń.

 

Dell EMC promuje Open Networking

O ile Dell EMC odgrywa pierwszoplanową rolę w segmencie pamięci masowych, a wiele firm niemal w ciemno kupuje firmowane przez tego producenta systemy Data Domain czy VNX, o tyle w obszarze produktów sieciowych koncern jest wciąż stosunkowo nowym, aczkolwiek bardzo silnym technologicznie graczem. Przedstawiciele Dell EMC przekonują, że mają w zanadrzu kilka atutów pozwalających przyciągnąć klientów przywiązanych do produktów innych wiodących marek.

Dell przejął w 2011 r. producenta sprzętu sieciowego Force10 Networks. W ciągu ostatnich kilku lat firma przeznaczyła ogromne środki na rozwój zarówno technologii Open Networking, jak i portfolio produktów Dell EMC Networking, tworząc komplementarne i bardzo zaawansowane technologicznie rozwiązania, przygotowane z myślą o wszystkich obszarach rynku.

– Produkty sieciowe Dell EMC Networking znacząco wyróżniają się na tle konkurencji. Przede wszystkim nie zamykają klientów na systemy wyłącznie jednego producenta, ale dają im niespotykaną w świecie produktów sieciowych elastyczność i funkcjonalność, oferując jako podstawę bardzo zaawansowane technologicznie rozwiązania LAN z możliwością instalacji na nich sieciowych systemów operacyjnych innych producentów. Stawiamy na funkcje wynikające z systemów operacyjnych zarówno własnych, jak i firm trzecich. Fundamentem są tu zaawansowane przełączniki Dell EMC Networking, otwarte na współpracę z sześcioma różnymi systemami operacyjnymi. Co istotne, pełne wsparcie zarówno przed, jak i po sprzedaży należy do Dell EMC – tłumaczy Jarosław Dankowski, Networking Partner Sales Manager w Dell EMC.

Producent już od wielu lat promuje ideę otwartej sieci (Dell EMC Open Networking). Rozwiązania sieciowe Dell EMC bazujące na otwartych standardach mają uwolnić użytkowników od schematycznego myślenia i często przestarzałych technologii. Klienci nie są skazani na sprzęt pochodzący od konkretnego dostawcy ustalającego reguły gry, lecz sami decydują o architekturze sieci.

Nie ulega wątpliwości, że otwarta architektura to jedna z największych zalet oferty Dell EMC Networking. Tacy producenci, jak Big Switch, Cumulus Networks, IP Infusion czy Pluribus, dostarczają własne oprogramowanie ze specyficznymi funkcjami, a także oferują odmienny sposób licencjonowania dostosowany do określonych zastosowań, np. w centrum danych czy na brzegu sieci. To przekłada się na elastyczną, bardzo szeroką i zróżnicowaną cenowo ofertę dla klientów – dodaje Arkadiusz Możdżeń.

Arkadiusz Możdżeń

członek zarządu ds. rozwoju S4E

Nasz pomysł na promocję i sprzedaż grupy produktów Dell EMC Networking bazuje na dystrybucji selektywnej. Poszukujemy integratorów zainteresowanych sprzedażą rozwiązań, które mogą stanowić alternatywę dla produktów wiodących dostawców. Niemniej, aby zmierzyć się z tym zadaniem, potrzebne są szerokie kompetencje w zakresie sprzedaży i wdrażania systemów sieciowych. Dlatego też w naszym centrum szkoleniowym S4EDU oferujemy szkolenia dla firm, które chcą zacząć przygodę z siecią i zadeklarują pełną współpracę z S4E.

Co ważne, nasza rola na etapie doboru rozwiązania będzie większa niż w przypadku innych rozwiązań. Wynika to z otwartej architektury, którą oferuje Dell EMC Networking. Ilość kombinacji, jeśli chodzi o wybór sprzętu i odpowiedniego oprogramowania, jest bardzo duża. W tej grupie produktów naprawdę liczą się wiedza i odpowiednia praktyka.

 

Sieciowa edukacja

Promocja produktów Dell EMC Networking wymaga nakładu pracy zarówno ze strony producenta, jak i dystrybutorów. Jedną z najważniejszych kwestii jest tu systematyczna edukacja partnerów, którzy muszą nie tylko poznać produkty, lecz także nabrać przekonania, że warto włączyć do sprzedaży tego typu rozwiązania. W tym celu producent zapoczątkował cykl spotkań szkoleniowych NetMaster, przeznaczonych dla inżynierów i architektów sieciowych pracujących u integratorów.

NetMaster to społeczność inżynieryjna skupiona wokół rozwiązań i technologii Dell EMC Networking. To klub, do którego należy już duża grupa inżynierów sieciowych z najwyższym poziomem certyfikacji Dell EMC Certified Deployment Professional Networking. Ta społeczność inżynierów liczy już kilkadziesiąt osób i z kwartału na kwartał rośnie – wyjaśnia Jarosław Dankowski, Networking Partner Sales Manager w Dell EMC.

– Inżynierowie S4E mają doświadczenie, kompetencje oraz stosowne certyfikacje pozwalające z sukcesem realizować nawet najbardziej zaawansowane wdrożenia. Naszym klientom udzielamy więc kompleksowego wsparcia w projektach prowadzonych z wykorzystaniem rozwiązań Dell EMC Networking, począwszy od procesu budowania potrzeb klientów końcowych, poprzez Proof of Concept aż po serwis urządzeń SLA 24/7 – dodaje Arkadiusz Możdżeń.

 

Internet rzeczy stymulatorem wzrostu

Przyszłość rynku sieciowego rysuje się w jasnych barwach. Analitycy z firmy badawczej Grand View Research prognozują, że w 2024 r. globalna sprzedaż rozwiązań sieciowych dla klientów korporacyjnych osiągnie wartość 64,6 mld dol. Dla porównania: w 2015 r. przychody ze sprzedaży tej grupy produktów osiągnęły poziom 40,1 mld dol.

Specjaliści przewidują, że wzrost popytu na usługi sieciowe generować będzie zjawisko Internetu rzeczy. Z dostępnych analiz wynika, że końmi pociągowymi rynku IoT w najbliższych latach zostaną inteligentne liczniki oraz, w szerszym rozumieniu, rozwiązania Smart Grid, bezprzewodowe systemy płatności POS, zdalny monitoring, a także – w optymistycznym scenariuszu – systemy z zakresu m-zdrowia. Trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie wymienionych rozwiązań bez stabilnej, nowoczesnej i bezpieczniej sieci, budowanej m.in. z wykorzystaniem zaawansowanych rozwiązań Dell EMC Networking.

Więcej informacji: Arkadiusz Możdżeń, członek zarządu ds. rozwoju/CTO,  Arkadiusz.Mozdzen@S4E.PL

oraz Wojciech Sawicki, Dell EMC Team Leader, Wojciech.Sawicki@S4E.PL