DAGMA MSP Day
Frekwencja i zaangażowanie uczestników pierwszej w historii katowickiej spółki konferencji poświęconej usługom zarządzanym pokazały, że MSP to dziś bardzo gorący temat.
MSP Day zgromadził wielu partnerów, choć DAGMA Bezpieczeństwo IT oferuje rozwiązania w modelu usługowym od blisko trzech lat. Po tym czasie nastąpił jednak punkt zwrotny, bo liczba zaangażowanych w ten model biznesowy partnerów spółki zbliżyła się do 250, a kolejni przybywają w coraz szybszym tempie.
– W efekcie promowania MSP przez minionych kilka lat nasi partnerzy zobaczyli, że w tym modelu to oni są panami sytuacji. To oni mogą budować pakiet usług dla klienta końcowego i mieć nad tym pełną kontrolę. Co w będzie w takim pakiecie, zależy tylko od nich, a więc mogą sprawić, że będzie wyjątkowy na rynku – podkreśla Paweł Jurek, dyrektor ds. rozwoju biznesu w DAGMA Bezpieczeństwo IT.
Managed Service Provider w pigułce
W modelu MSP klient nie kupuje już licencji, ale usługę z zakresu cyberbezpieczeństwa, przy czym ma możliwość elastycznej zmiany liczby licencji w zależności od aktualnych potrzeb klienta, w dowolnym momencie miesiąca. W zależności od producenta, partner korzystający z modelu MSP otrzymuje dostęp do dedykowanej konsoli, która pozwala mu na samodzielne dodawanie klientów i generowanie potrzebnych licencje – to wszystko w zaledwie kilka minut. Wszyscy klienci w modelu MSP będą dla dostawcy usług dostępni w jednym miejscu (konsoli).
Co ważne, partner płaci tylko za usługi, z których korzysta, więc nie musi dokonywać inwestycji. Dodatkowo, im więcej licencji kupuje, tym niższa jest pojedyncza cena zakupu (liczona na podstawie agregacji).
– DAGMA chce wspierać partnerów w rozwoju modelu MSP, dlatego że jest to światowy trend, który przychodzi także do nas. Pozwala na wypracowanie przewagi konkurencyjnej, która polega na tym, że mogą oni dostarczać klientom rozwiązania w takiej formie, jakiej obecnie klienci oczekują – mówi Mateusz Bielas, Product Manager Acronis w DAGMA Bezpieczeństwo IT.
Nie tylko oprogramowanie
W części produktowej konferencji zaprezentowano cztery rozwiązania z portfolio DAGMY, które partnerzy mogą obecnie oferować swoim klientom w modelu usługowym. Trzy z nich to oprogramowanie, ale czwarte jest platformą sprzętową.
W przypadku pakietów ESET partnerzy mają do dyspozycji konsolę do zarządzania własnymi subskrypcjami. Przy jej użyciu mogą je aktualizować, dostosowując – bez konieczności kontaktu z dystrybutorem – liczbę stanowisk. Dzięki drugiej konsoli – ESET PROTECT – mogą świadczyć klientom dodatkowe usługi – wdrażać rozwiązania ESET, zarządzać zadaniami, egzekwować polityki bezpieczeństwa, monitorować stan systemu, a także szybko reagować na problemy i zagrożenia pojawiające się na komputerach klienta.
Kolejnym rozwiązaniem w formie usługi jest Holm Security. Platforma obejmuje trzy zautomatyzowane warstwy związane z ochroną środowisk IT: ocenę ryzyka na podstawie symulowanych ataków, skanowanie sieci oraz wykrywanie podatności w aplikacjach webowych. Jak zapewniają przedstawiciele DAGMY oraz sprzedający Holm Security integratorzy, rozwiązanie daje sprzedającemu mocne argumenty w rozmowie z klientem – wystarczy pokazać mu podatności wykryte u niego przy użyciu tego rozwiązania.
Kluczowym elementem budowania strategii ochrony jest zapewnienie ciągłości działania podczas nieoczekiwanych awarii sprzętu czy ataku cybernetycznego. Platforma Acronis, czyli „wszystko w jednym”, to rozwiązania do tworzenia kopii zapasowych, przywracania danych po awarii i bezpiecznego dostępu do danych. W modelu usługowym bardzo łatwo jest dodawać klientom dodatkowe funkcjonalności na tej platformie, a wcześniej przez okres próbny zaprezentować nieodpłatnie jej działanie.
Wreszcie – nowość. Sprzętowa platforma Stormshield UTM, którą partnerzy mogą od teraz także oferować w formie usługi. Urządzenie jest udostępniane przez dystrybutora w cenie miesięcznych opłat. W przypadku Stormshielda można sobie wyobrazić różne scenariusze – partner umieszcza UTM u każdego swojego klienta, bądź za pomocą rozwiązania działającego u niego filtruje ruch w infrastrukturze klienta.
Podobne artykuły
Cyberzagrożenia: polskie firmy wciąż słabo chronione
Dobrze przemyślana polityka bezpieczeństwa oraz inwestycje w odpowiednie narzędzia zabezpieczające będą skuteczną barierą dla cyberprzestępców, którzy biorą na cel przedsiębiorców różnej wielkości.
NDR i XDR: z niszy do głównego nurtu
Dzięki wsparciu sztucznej inteligencji zaawansowane rozwiązania NDR i XDR wyznaczają nowe sposoby wykrywania cyberzagrożeń oraz reagowania na nie.
SSE i SASE: przyszłość ochrony sieci
Nowe architektury ochronne mogą zastąpić tradycyjne zapory sieciowe i serwery proxy, umożliwiając zarządzanie bezpieczeństwem danych użytkowników korzystających z aplikacji z dowolnego miejsca.