Tradycyjnie, późną jesienią 2010 r., czytelnicy CRN Polska wybrali za pośrednictwem Internetu Dystrybutora Roku i Producenta Roku. W drodze głosowania wyłoniono także trzech handlowców, których praca najbardziej zasługiwała na uznanie w oczach resellerów. Ponadto nagrodzono dwie Postacie Rynku IT – jeden tytuł przyznali czytelnicy, redakcja zaś, jak zawsze, sobie zostawiła możliwość przyznania drugiej nagrody. W plebiscycie zwyciężyły firmy, których działalność w 2010 r. szczególnie się wyróżniała.

Postać Rynku IT 2010 wybór czytelników 


Postać rynku IT


Na uwagę zasługuje jako współtwórca sukcesu ABC Daty, która zadebiutowała w 2010 r. na giełdowym parkiecie. Jednocześnie firma konsekwentnie realizuje zapowiadaną politykę rozszerzania działalności w Europie Środkowo-Wschodniej. W październiku 2010 r. zaczęła sprzedaż na Litwie. Wkrótce potem sfinalizowała transakcję nabycia ponad 50 proc. udziałów w spółce Scop Computers, zaliczanej do czołówki rumuńskich dystrybutorów IT. Ruch ten ma otworzyć przedsiębiorstwu drogę do dalszej ekspansji – w grudniu 2010 r. ABC Data zapowiedziała rozpoczęcie działalności w Bułgarii. Andrzej Sobol poświęcił branży IT praktycznie całą karierę zawodową. ABC Data działa na polskim rynku od 20 lat. Od 2005 r. jest obecna w Czechach, dwa lata później uruchomiła sprzedaż na Słowacji.

 Postać Rynku IT 2010 wybór redakcji


Postać rynku IT


Stoi na czele polskiego oddziału Fujitsu od lutego 2009 r. W tym samym czasie producent zmienił strategię – zaczął kłaść nacisk na sprzedaż usług i rozwiązań informatycznych, zrywając tym samym z wizerunkiem producenta komputerów dystrybuowanych na rynku konsumenckim. W konsekwencji zmodyfikowano zasady współpracy z partnerami, których producent przez cały czas przekonuje do przestawienia się ze sprzedaży produktów na usługi. Fujitsu udało się również zwiększyć sprzedaż serwerów na tyle znacząco, że firma przestała być postrzegana jako niszowy gracz w tej części rynku.
Roman Durka ma 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu w branży IT. Był między innymi zastępcą dyrektora generalnego IBM-a w Polsce, kierował polskim biurem Della, Sun Microsystems i Nortel Networks.

 

 Producent Roku 2010


Producent - HP


Rok 2010 był dla Hewletta-Packarda okresem intensywnych zakupów. Po przejęciu za 2,7 mld dol. 3Coma koncern kupił za 1,2 mld dol. firmę Palm, produkującą urządzenia przenośne, za 2,35 mld dol. spółkę 3Par, dostawcę pamięci masowych, o którego toczył twardy bój z Dellem, i wreszcie Fortify Software, przedsiębiorstwo zajmujące się bezpieczeństwem software’u. Do końca bieżącego roku ma zostać sfinalizowana warta 1,5 mld dol. fuzja z ArcSightem, producentem oprogramowania zabezpieczającego.
W IV kwartale fiskalnym 2010, zakończonym 31 października br., HP miało 2,5 mld dol. zysku, o 5 proc. więcej niż przed rokiem. W I kwartale fiskalnym 2011 HP spodziewa się 32,8 – 33 mld dol. przychodów, a w całym nowym roku fiskalnym – od 132 do 133,5 mld dol.

 

 Dystrybutor Roku 2010


Dystrybutor - AB


AB od dawna należy do największych polskich dystrybutorów. Od czterech lat spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych. W tym okresie zdobyła pozycję jednego z najbardziej liczących się graczy w Europie Środkowo-Wschodniej, po przejęciu spółek dystrybucyjnych prowadzących działalność w Czechach i na Słowacji. Od 2009 r. jest członkiem GTDC – Światowej Rady ds. Dystrybucji Technologii, prestiżowej organizacji zrzeszającej światowych dystrybutorów IT.
Firma obsługuje prawie 13 tys. partnerów handlowych, zawarła ponad 320 umów dystrybucyjnych i oferuje 35 tys. produktów. W okresie kryzysu AB, jako jedna z nielicznych spółek i lider w zakresie zarządzania kosztami, zanotowało rekordowe wyniki, przede wszystkim wzrost zysku netto.

 

Handlowcy Roku 2010


Handlowcy Roku


Anna Twardowska, Monitoring IP Product Manager w Konsorcjum FEN, została doceniona za to, że od lat popularyzuje i rozwija sprzedaż rozwiązań do monitoringu IP. To dzięki jej staraniom na polski rynek trafiły produkty March Networks, Geo-Vision, IQinVision i QNAP Security.
Kamila Mankiewicz
z Veracompu jest handlowcem w pełni tego słowa znaczeniu – tak mówią o niej resellerzy. To znaczy, uzasadniają dalej głosujący na panią Kamilę, ma bardzo dobry kontakt ze swoimi klientami, żadnego pytania nie pozostawia bez odpowiedzi.
Osoby, które głosowały na Jarosława Kaczmarka, cenią go za to, że doskonale potrafi pomóc i doradzić resellerom, zaopatrującym się w AB, w wyborze produktów. Z jego wiedzą i doświadczeniem nie ma spraw nie do rozwiązania i tylko z takimi handlowcami chcieliby współpracować.