LANDesk, producent oprogramowania do zarządzania zasobami IT, który otworzył polskie biuro półtora roku temu, ma już na koncie wygrane w kilku ważnych przetargach, do których – jak podkreślają przedstawiciele firmy – startuje wyłączenie razem z partnerami. Ostatnim, największym sukcesem jest projekt ITSM realizowany dla Poczty Polskiej. Rozwiązanie zostało zaprojektowane przez wyspecjalizowanego partnera Advatech. Integrator jest odpowiedzialny za realizację całego wdrożenia.

– Konsekwentnie wzmacniamy naszą obecność i pozycję rynkową w Polsce. Przyczyniły się do tego między innymi zmiany w programie partnerskim, jakie przeprowadziliśmy w połowie 2013 r. – mówi Bogdan Lontkowski, dyrektor regionalny w Polsce i krajach bałtyckich.

LANDesk Software wprowadza także zmiany w najważniejszych produktach. Chodzi o to, aby sprostać wyzwaniom współczesności. W ostatnich latach ich nie brakowało. Idea BYOD, konsumeryzacja, różnorodność urządzeń, coraz powszechniejsza mobilność i coraz lepsza znajomość technologii wsród użytkowników końcowych – to tylko kilka z nich. Branża musi zmierzyć się także z gwałtownie rosnącą liczbą urządzeń oraz coraz większą złożonością środowisk informatycznych.

Oferta LANDesk Software

LANDesk oferuje kompletny system do zarządzania, zabezpieczenia, wsparcia technicznego oraz zwiększania produktywności użytkowników IT w firmach. Niezależnie od wykorzystywanych przez nich urządzeń i miejsc, w których pracują. Oferta jest adresowana przede wszystkim do średnich i większych przedsiębiorstw, które posiadają powyżej 50 komputerów (wtedy czas zwrotu z inwestycji jest wyjątkowo krótki). Dwa sztandarowe produkty tej marki to LANDesk Management Suite oraz LANDesk Security
Suite. Pierwszy umożliwia inwentaryzację zasobów IT, zdalne zarządzanie systemami operacyjnymi i aplikacjami oraz monitorowanie wykorzystania licencji. Oferuje również funkcje MDM (Mobile Device Management). Drugi służy do zarządzania dostępem do komputerów, blokowania nieautoryzowanych prób dostępu, zarządzania aktualizacjami systemów operacyjnych i aplikacji oraz ochrony antywirusowej.

 

 

Czas poważnych zmian

Przedstawiciele LANDesk podkreślają, że te zmiany inicjują nadejście nowej ery – User Oriented IT. Pracownicy używają średnio 2,93 urządzenia, co prowadzi do wzrostu kosztów zarządzania. Do tego dochodzi wyższe ryzyko utraty danych czy trudności z zarządzaniem licencjami (np. konieczność zakupu nieplanowanych licencji). Rozwiązaniem jest przejście z modelu zorientowanego na urządzenia na model ukierunkowany na użytkownika. Dzięki niemu pracownicy firm mogliby efektywniej korzystać ze wszystkich platform i urządzeń podczas wykonania swoich obowiązków. Jednocześnie działy IT zachowałyby odpowiedni poziom kontroli.

User Oriented IT oznacza, że najważniejszy staje się użytkownik. Z kolei system informatyczny musi balansować między elastycznością a możliwością zachowania kontroli nad środowiskiem IT. Bezpieczne „zarządzanie użytkownikiem”, a jednocześnie wspieranie informatyków w utrzymaniu kontroli to kluczowa kwestia w przypadku User Oriented IT. Oferowane przez LANDesk rozwiązania Total User Management oraz Secure User Management pozwalają w niemal intuicyjny sposób realizować wymienione założenia.

Licencjonowanie per użytkownik

Istotnym składnikiem User Oriented IT jest licencjonowanie oprogramowania per użytkownik. Taki właśnie model cenowy dla swoich produktów stosuje LANDesk. To pozwala obniżyć koszty i wdrożyć jedno rozwiązanie do zarządzania wszystkim urządzeniami. Zwiększa się produktywność pracowników, którzy zyskują dużą swobodę w wyborze narzędzi pracy, a jednocześnie dział IT zachowuje kontrolę nad urządzeniami. Spośród zalet koncepcji User Oriented IT warto wymienić najważniejsze:

– opatentowane rozwiązanie Targeted Multicast, które jest jedynym produktem rekomendowanym przez analityków służacym do zarządzania rozproszonymi użytkownikami,

– najszybsze funkcje zarządzania oprogramowaniem i aktualizacjami,

– zintegrowane rozwiązanie do zabezpieczania urządzeń końcowych i mobilnych oraz zarządzania usługami IT.

 

Bogdan Lontkowski, dyrektor regionalny w Polsce i krajach bałtyckich,
LANDesk Software

Dobry biznes nie polega dziś tylko na dostarczaniu pudełek.
Tu marże są zbyt niskie. Żeby być konkurencyjnym na rynku i dobrze
zarabiać, trzeba rozwijać swoje kompetencje. Jest to sposób na stworzenie
wartości dodanej dla klienta. Idąc tą drogą, można wygrywać przetargi na bardzo
duże projekty,  co potwierdza wdrożenie
realizowane przez naszego partnera dla Poczty Polskiej.

 
Ukłon w stronę mobilności

Jeśli pracownicy mogą łatwo uzyskać łączność z firmową siecią, wykorzystanie technologii mobilnych przyczynia się do wzrostu produktywności. Dlatego warto ułatwić użytkownikom, którzy coraz częściej korzystają w celach służbowych z tabletów i smartfonów, dostęp do zasobów lokalnej sieci z każdego miejsca. Jest to jeden z kluczowych elementów strategii User Oriented IT – uczynić IT bardziej przyjaznym dla użytkowników, co przekłada się na wzrost efektywności ich pracy.

Użytkownicy sprzętu mobilnego chcą mieć pewność, że proces nawiązywania połączenia i wydajność narzędzi pracy (np. systemu ERP czy poczty elektronicznej) nie wpłyną negatywnie na szybkość dostępu do informacji. Jeśli ten warunek będzie spełniony, użytkownicy chętniej będą pracować zdalnie. Takie podejście sprzyja zwiększaniu produktywności, ma również zalety dla administratorów IT. Przechowywanie informacji w kontenerach* umożliwia ustalanie reguł, które chronią korporacyjne dane, a jednocześnie zapewnia pracownikom komfort korzystania z prywatnych urządzeń zarówno w celach prywatnych, jak i zawodowych.

 




 

Trzy pytania do…

Steve’a Daly, chief executive officera, LANDesk Software

CRN Jakie są największe wyzwania związane z zarządzaniem infrastrukturą i bezpieczeństwem IT?
Steve Daly Widzę dwa poważne wyzwania. Po pierwsze w dzisiejszych czasach użytkownicy mogą znacznie łatwiej samodzielnie zaspokajać swoje potrzeby informatyczne, zamiast korzystać z pomocy informatyka. Coraz częściej tak właśnie robią, pomijając działy IT. Dlatego specjaliści z naszej branży muszą dokonać mentalnej zmiany i zacząć inaczej postrzegać swoją pracę. Obecnie ich rolą okazuje się raczej bycie ekspertem, do którego użytkownicy przychodzą, gdy ich wiedza jest niewystarczająca. Po drugie w korporacyjnych środowiskach IT pojawia się coraz więcej urządzeń konsumenckich. Nie jest już tak, że użytkownicy korzystają z przydzielonych im komputerów stacjonarnych, którymi trzeba zarządzać. IT musi zatroszczyć się również o notebooki, tablety czy smartfony. Efektem jest znacznie większa złożoność środowiska, za które odpowiadają działy informatyczne.

CRN Czy LANDesk znalazł sposób, jak radzić sobie z tymi wyzwaniami?
Steve Daly
Naszą odpowiedzią na te dwa wyzwania – kulturowe i taktyczne – jest koncepcja User Oriented IT. Staramy się pomóc informatykom w zmianie stylu zarządzania: dążymy do tego, żeby zarządzanie koncentrowało się na użytkowniku, zamiast (jak do tej pory) koncentrować się na urządzeniach. Aby osiągnąć ten cel, trzeba sprząc ze sobą cztery obszary: zarządzanie systemami, bezpieczeństwem, usługami i infrastrukturą mobilną. Jeśli się to uda, dział IT będzie dysponował narzędziami, które pozwolą mu dostarczać użytkownikom usługi informatyczne w taki sposób, w jaki oni tego oczekują. 

CRN Jaki wzrost biznesu planujecie w 2014 r. w Polsce?
Steve Daly
Koncepcja User Oriented IT okazała się dużym sukcesem i nasza sprzedaż rośnie globalnie w tempie około 20 proc. rocznie. Podobnego wzrostu spodziewamy się w 2014 r. Również w Polsce sprzedaż produktów LANDesk rośnie w tempie dwucyfrowym. Kontynuujemy rozwój naszych rozwiązań: podążamy w kierunku ułatwienia ich obsługi i dalszej integracji w ramach czterech wymienionych obszarów. Cały czas poszukujemy nowych partnerów. Polski rynek postrzegamy jako rozwojowy z punktu widzenia naszego biznesu i będziemy tu nadal wzmacniać naszą obecność.