Cyfrowa transformacje prędzej czy później zapuka do drzwi małych i średnich przedsiębiorstw.  Kaseya wiąże duże  nadzieje z digitalizacją procesów biznesów zachodzącą w tego typu organizacjach. 

– Mniejsze firmy ze względu na ograniczone zasoby ludzki i finansowe będą natrafiać na masę problemów związanych z zarządzaniem i ochroną danych oraz infrastruktury teleinformatycznej.  Nasze narzędzia mają  ułatwić im realizację tych zadań. – tłumaczy Fred Voccola.

Przy czym Kaseya nieco inaczej niż Europejczycy definiuje rynek MŚP, zaliczając do tej kategorii przedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 4 tysięcy osób.  Producent uważa, że najlepszym sposobem na dotarcie do nich jest dostarczanie zintegrowanych, łatwych w zarządzaniu narzędzi.  Warto zaznaczyć, że Kaseya adresuje swoje produkty nie tylko dla użytkowników końcowych, ale również MSP (Managed Service Provider).  Firma bardzo szybko poszerza portfolio przejmując dostawców systemów bezpieczeństwa i ochrony danych.  Producent był szczególnie aktywny w ubiegłym roku, wchłaniając Unitrends (backup i odzyskiwanie danych po awarii), Spanning Cloud Apps (backup dla SaaS), RapidFire Tools (ocena infrastruktury  IT, wykrywanie zagrożeń wewnętrznych i zgodności produktów) oraz IT Glue (dokumentacja oprogramowania dla MSP).  Natomiast kilka dni temu Kaseya kupiła startup ID Agent opracowujący rozwiązania do analizy zagrożeń i monitorowania tożsamości.

Strategia przyjęta przez Freda Voccolę przynosi rezultaty – kiedy trzydzieści miesięcy temu obejmował stery w firmie, jej roczne przychody wynosiły 75 mln dolarów, zaś na koniec 2018 roku osiągnęły poziom 250 mln dolarów.  Szef Kaseya wspomniał o oszczędnościach wynikających z korzystania z wielofunkcyjnej platformy dostarczanej przez jednego dostawcę.   Fred Voccola pokazał ich skalę na przykładzie firmy Baron Technologies, świadczącej usługi MSP.   Wcześniej korzystała ona z narzędzi pochodzących od kilku różnych producentów. Decyzja o wdrożeniu platformy Kaseya pozwoliła obniżyć wydatki na zarządzanie infrastrukturą klientów o 47 proc.  

Producent ma ugruntowaną pozycję w Europie Północnej, a obecnie intensyfikuje swoje działania w Niemczech i Francji. Firma realizuje sprzedaż poprzez kanał partnerski.  Choć Kaseya ma korzenie amerykańskie i posiada w USA dziesięć oddziałów (m.in Nowym Yorku, Bostonie, Las Vegas, San Jose), główna siedziba mieści się w … Dublinie.