Polskie akcenty w Norymberdze

Na targach można było spotkać kilku rodzimych dostawców, którzy nie ukrywali, że ich obecność wiąże się z planami szerszego zaistnienia na niemieckim rynku. Swoją ofertę na it-sa zaprezentowała między innymi Dagma. Śląski dystrybutor zadebiutował w ubiegłym roku na rynkach DACH, obejmujących Niemcy, Austrię i Szwajcarię, a w tym celu powołał do życia spółkę Dagma Gmbh. Dystrybutor promował produkty takich dostawców jak: Safetica, Senhasegura, Gatewatcher oraz Holm Security.

Mikołaj Sikorski, Chief Business Developer, Dagma Mikołaj Sikorski, Chief Business Developer, Dagma  

Frekwencja na targach targi it-sa jest dość duża, zarówno wśród partnerów handlowych jak i klientów końcowych. Co ciekawe, ci ostatni zdecydowanie częściej pytają o rozwiązanie oferowane w modelu usługowym. Oczywiście wynika to z braku specjalistów ds. bezpieczeństwa. To obecnie największy problem, z którymi musi się borykać branża.

  

W Norymberdze swoje rozwiązania zaprezentowała Konwerga – integrator IT z Poznania. Firma dostarcza rozwiązania z zakresu sieci teleinformatycznych oraz cyfrowego monitoringu wizyjnego CCTV. Konwerga prezentowała między innymi makietę wyposażoną w sensory oraz platformę do zarządzania procedurami bezpieczeństwa klasy PSIM integrującą mniejsze systemy w tym np. monitoring wizyjny z analityką wideo, kontrolę dostępu, systemy parkingowe czy systemy informacji pasażerskiej.

To nasz debiut na it-sa. Poszukujemy partnerów wśród firm niemieckich zajmujących się instalacją systemów monitoringu wizyjnego. Chcemy wspomóc ich naszą wiedzą i doświadczeniem związanym z wdrożeniem zaawansowanych projektów –tłumaczy Michał Wolski, Key Account Manager w firmie Konwerga.

Z kolei przedstawiciele innej polskiej firmy – Rublon – to stali bywalcy it-sa.

W tym roku na targach pojawili się wszyscy duzi gracze, więcej jest też gości odwiedzających stoiska. W 2021 roku wciąż obowiązywały jeszcze ograniczenia wynikające z pandemii i część producentów zrezygnowała w uczestnictwa w wydarzeniu – mówi Michal Wendrowski, CEO Rublona.

Firma opracowuje rozwiązania do wieloskładnikowego uwierzytelniania przeznaczone dla pracowników. To platforma MFA, którą wdraża się wraz z różnymi metodami uwierzytelniania, o wyborze których decyduje administrator. Co ciekawe, lwia część przychodów ze sprzedaży produktu pochodzi z rynków zagranicznych. 

– W Polsce mamy kilku klientów oraz partnerów, w tym Net Complex. Bardzo dobrze radzimy sobie w Stanach Zjednoczonych, gdzie wprawdzie panuje duża konkurencja, ale tamten rynek ma ogromny potencjał. Na pewno naszym atutem są atrakcyjne ceny, choć w przyszłym roku zamierzamy je przynajmniej trochę podwyższyć – zapowiada Michał Wendrowski.