Mimo że AVG znany jest przede wszystkim z darmowego antywirusa, oferta tego producenta skierowana jest głównie do małych i średnich firm. Oprócz sztandarowych rozwiązań, takich jak AVG Internet Security Business Edition, które zapewnia ochronę serwera poczty i plików, AVG wprowada do ofery coraz to nowe produkty wykraczające poza ochronę antywirusową. Od niemal dwóch lat producent rozwija np. usługi chmurowe przeznaczone dla firm outsourcingowych, a także narzędzia administracyjne do obsługi infrastruktury IT w przedsiębiorstwie.

Jednym z takich rozwiązań jest AVG Managed Workplace. Zawiera kilkanaście narzędzi niezbędnych administratorom sieci: od monitorowania, blokowania, zarządzania urządzeniami, weryfikowania stanu ich użycia i zużycia, aż po tworzenie kopii zapasowych i zdalne połączenia z użytkownikiem danego komputera. Usługa zapewnia monitoring i zarządzanie zarówno komputerami stacjonarnymi, jak i urządzeniami mobilnymi. Zamiast korzystać z kilkunastu różnych programów, klient otrzymuje cały pakiet jako w pełni kompatybilne uzupełnienie ochrony antywirusowej.

 

Robert Wach

dyrektor handlowy Core

Często otrzymujemy pytania dotyczące przyszłości firmy i marki AVG w kontekście lipcowej zapowiedzi przejęcia jej przez Avast. Rzeczywiście, Avast uzgodnił z radą nadzorczą AVG Technologies kupno udziałów tej spółki, natomiast do finalizacji tej transakcji jest jeszcze bardzo daleka droga. Umowa wymaga akceptacji akcjonariuszy, a później ewentualnego połączenia działów rozsianych na całym świecie. Cały proces integracji będzie długotrwały i określiłbym go raczej mianem ewolucji, a nie rewolucji. Obecnie, wbrew powielanym przez niektóre media nieprawdziwym informacjom, nic się nie zmienia – AVG zostaje na rynku, produkty działają i są aktualizowane, sprzedaż i dystrybucja ma się świetnie, a w naszej ofercie pojawiają się nowe aplikacje pod dotychczasową marką.

 

Zajmujesz się sprzedażą oprogramowania?

Przetestuj za darmo AVG Managed Workplace!

Użyj poniższego QR Code, a otrzymasz dostęp do:

• pełnej wersji AVG Business do własnego firmowego użytku,

• szkolenia z AVG Managed Workplace,

• usługi Managed Workplace.

Core koncentruje się przede wszystkim na współpracy z resellerami. Ma podpisane umowy z ponad 1,5 tys. partnerów, a ich grono powiększa się co miesiąc o kilkanaście firm. W ramach działań dystrybucyjnych partnerzy mają zapewnione wielorakie wsparcie. Core dostarcza im standardowe materiały marketingowe, takie jak ulotki czy plakaty, ale przede wszystkim podejmuje działania w celu maksymalnego odciążenia partnerów i takiego zorganizowania pomocy, aby mogli skoncentrować się na samej sprzedaży. Dystrybutor zapewnia nagrody w konkursach dla klientów końcowych, licencje gratisowe, opracowanie artykułów eksperckich na strony internetowe resellerów, mailingi z logotypem partnerów, a także szkolenia z zakresu przygotowania ofert i optymalizacji sklepów internetowych.

Jak podkreślają przedstawiciele dystrybutora, zainteresowanie produktami AVG wciąż jest bardzo duże, ponieważ w kolejnych testach, zarówno wersji konsumenckich, jaki i biznesowych, osiągają wyniki w granicach 99 proc. skuteczności i zwykle plasują się wśród najlepszych pięciu rozwiązań. Popularnością cieszą się też organizowane przez dystrybutora szkolenia produktowo-handlowe oraz specjalistyczne webinaria techniczne dotyczące najnowszych zagrożeń, takich jak phishing czy ransomware. Resellerzy mogą liczyć również na bardzo wysokie prowizje, które przy dłuższej współpracy sięgają nawet 40 proc. cen SRP.

Dodatkowe informacje:

Robert Wach,

dyrektor handlowy, Przedsiębiorstwo Informatyczne Core,

r.wach@core.com.pl

 

Artykuł powstał we współpracy z firmami AVG i Przedsiębiorstwem Informatycznym Core.