Zbyt piękne,
żeby było prawdziwe? Przeciwnie. Konsumenci „zagłosowali portfelami” za
Colorovo. Sprzedaż w II poł.
2012 r. wzrosła 2,5-krotnie, a produktów z logo
zawierającym barwne kafelki jest na rynku coraz więcej. Słowem – robi
się coraz bardziej Colorovo. Obecnie ABC Data rozwija pięć grup
produktowych: „Dom i Biuro”, do której należą materiały eksploatacyjne
(tonery i tusze) oraz akcesoria czyszczące, „Akcesoria komputerowe”,
w tej grupie znalazły się obudowy PC, „Elektronika użytkowa”, do której
należy rodzina tabletów CityTab, oraz nową grupę „Akcesoria do urządzeń
mobilnych”, której rozwój będziemy obserwować w roku bieżącym.

Produkty marki wypełniają lukę pomiędzy drogimi produktami A-brandowymi
a tanimi B- i C-brandowymi konkurencji. Przykładem są choćby
materiały eksploatacyjne. Tonery i tusze z logo Colorovo są
wytwarzane w Europie, co przekłada się na jakość i zadowolenie
z otrzymanego wydruku. Wytwarzane są w oparciu o standardy ISO
9001 oraz ISO 14?001. Co ważne dla użytkownika, obejmuje je gwarancja do
czasu wyczerpania pojemnika. Dodatkowo producent zapewnia, że jeśli urządzenie
drukujące ulegnie uszkodzeniu wskutek użycia Colorovo – naprawi je na
własny koszt.

– Staramy się uzupełniać ofertę tak, aby nadążała za potrzebami
konsumentów. Dlatego ostatnio wprowadziliśmy zestawy atramentów z papierem
foto pod nazwą PhotoPack i sam papier foto w formatach 10 x
15 cm oraz A4. Jednak rynek eksploatacji kurczy się i recepty na
rozwój w przyszłości upatrujemy w dywersyfikacji portfela
produktowego – 
mówi Piotr Blachowski, Project Manager marki Colorovo.

 

Tablet trzy w jednym

Oferta Colorovo będzie się powiększać. W 2013 r. można się
spodziewać nowości w każdym kwartale. Jedną z rozwojowych kategorii
jest elektronika użytkowa. Pierwszy produkt w tym segmencie – tablet
Colorovo CityTab 7’’ – spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem. On
również wyróżnia się na tle konkurencji – CityTab 7’’ łączy funkcje
nawigacji, telefonu i mobilnego urządzenia multimedialnego. Ma modem 3G
oraz moduł GPS, a klient otrzymuje gratis aplikację nawigacyjną NaviExpert
z 12-miesięcznym abonamentem. Pierwszym w bieżącym roku modelem jest
Colorovo CityTab Lite – bazowe urządzenie multimedialne, które zapewnia
pełny komfort użytkowania, mając naprawdę niską cenę.

 

Korzyści dla resellerów

Colorovo
buduje obecnie referencyjną sieć sprzedaży. Poszukuje partnerów handlowych na
stałe, którym zaproponuje atrakcyjne warunki handlowe i wsparcie
marketingowe. Warto zaznaczyć, że dzięki polityce cenowej producenta reseller
może uzyskać wyższą marżę. Klientów zaś przyciągną nie tylko dobre ceny
i wysoka jakość. Zaletą Colorovo jest świeżość – to stosunkowo nowa
marka, którą można oferować użytkownikom poszukującym nowości lub zniechęconym
innymi produktami z danej kategorii. Nie bez znaczenia jest to, że
opakowania produktów Colorovo wyróżniają się wzornictwem, co sprawia, że są
lepiej widoczne na półce. Słowem – marka ma wiele atutów, które rynek
pozytywnie zweryfikował przez ponad 1,5 roku od startu projektu.




Piotr Blachowski

 

Project Manager marki Colorovo

Jako marka Colorovo zaczynaliśmy od materiałów
eksploatacyjnych, następnie wprowadziliśmy akcesoria czyszczące i obudowy
komputerowe. Jednak są to niejako produkty startowe, które mają za zadanie
finansowanie projektu i jego rozwoju. Tak się oczywiście dzieje, czego
efektem było wprowadzenie pierwszego produktu z kategorii „Elektronika
użytkowa” – tabletu Colorovo CityTab 7”. To właśnie w elektronice
użytkowej upatrujemy szans rozwoju marki.