Comarch promuje model,
w którym sztandarowe oprogramowanie dla placówek medycznych OptiMED24 jest
integrowane z innymi oferowanymi przez producenta programami
z rodziny Comarch ERP służącymi do analityki biznesowej. Dzięki temu
możliwe staje się szybkie podsumowywanie różnego typu informacji
i prezentowanie ich w czytelnej formie, co ułatwia podejmowanie
decyzji prowadzących do optymalizacji procesów. Umożliwia też kontrolę
rentowności pracy poradni i świadczonych usług oraz analizę czasu pracy
personelu i rejestrowanych wizyt pacjentów (a także konfrontowanie
tych danych z przyjętymi wcześniej
założeniami).

Włączenie funkcjonalności
oprogramowania ERP do aplikacji medycznych to jeden ze sposobów, za pomocą
których Comarch próbuje zdobyć pozycję jednego z głównych dostawców na rynku
rozwiązań dla placówek ochrony zdrowia. Ale tworzy też nowe systemy. Podczas
konferencji partnerskiej przedstawiciele Comarchu zaprezentowali nową,
świadczoną przez Internet usługę medNote, która przeznaczona jest  dla lekarzy prowadzących indywidualną
praktykę. Zamysłem jej projektantów było stworzenie jak najprostszego
interfejsu obsługi, wzorowanego na papierowych wersjach dokumentów, dzięki
czemu sam system bardziej przypomina edytor tekstu niż aplikację medyczną. Usługa
medNote może być odsprzedawana również przez partnerów w systemie
prowizyjnym.

Joanna Hawaluk

Partner Channel Manager, Comarch

Przesunięcie na sierpień
2017 r. daty obowiązkowego wprowadzenia EDM znacznie zmieniło rzeczywistość,
w której funkcjonowaliśmy przez ostatnich kilkanaście miesięcy. Odzyskaliśmy
spokój działania, dzięki czemu obecnie większość projektów będzie prowadzonych
z większą rzetelnością. Na szczęście poprzedni, niedotrzymany termin
uzmysłowił menedżerom placówek medycznych, że proces ich informatyzacji
z reguły trwa kilkanaście miesięcy, a więc nie ma sensu czekać
i trzeba rozpocząć prace już teraz.

 
OptiMED24: nowe zasady współpracy z partnerami

Podczas konferencji partnerskiej zaprezentowano najnowsze
zmiany w oprogramowaniu OptiMED24, które miały na celu głównie dostosowanie
systemu do zmian prawnych oraz uwzględnienie uwag użytkowników
i partnerów. W 2014 r. oprogramowanie przystosowano do pracy
w większych jednostkach medycznych oraz umożliwiono jego integrację
z systemami zewnętrznymi typu LIS czy RIS/PACS. W planach jest
rozbudowa systemu o takie moduły, jak Rehabilitacja dzienna, Chirurgia
jednego dnia i Automatyczne rozliczanie osobodni.

Równolegle wprowadzono dodatkowe wymogi w programie
partnerskim. Firmy resellerskie, które otrzymały status autoryzowanego sprzedawcy
oprogramowania OptiMED24 przed 31 grudnia 2012 r., a nie zdobyły
żadnych klientów, będą musiały dokonać ponownej autoryzacji. Raz do roku będzie
też organizowane obowiązkowe spotkanie szkoleniowe dla partnerów dotyczące
nowych funkcji w OptiMED24 (zakończone egzaminem).

Zmieniono zasady publikacji informacji o partnerach
Comarchu na mapie sprzedaży oprogramowania OptiMED24 (na stronie
www.optimed24.pl). Podstawowym warunkiem, aby znaleźć się na liście, jest
uzyskanie kompetencji produktowej. Pozycja firmy będzie uzależniona od wartości
sprzedaży OptiMED24, a dane firm, które w ciągu dwóch lat nie sprzedały
ani jednego stanowiska, będą usuwane ze strony.

Uczestnicy konferencji usłyszeli od Joanny Hawaluk,
odpowiedzialnej w Comarchu za współpracę z partnerami, że obecnie jej
firmie zależy głównie na współpracy z resellerami dysponującymi pewnym
doświadczeniem w obsłudze placówek medycznych, aby wyeliminować ryzyko
nieudanych projektów.

Firmy
bez doświadczenia też mają szansę, jednak ich pracownicy będą musieli
poświęcić czas na zdobycie odpowiednich kompetencji podczas szkoleń, warsztatów
czy dni otwartych. Dbałość o wysoką jakość obsługi jest konieczna
w tej branży, ponieważ pozyskiwanie nowych klientów odbywa się tu głównie
na bazie rekomendacji
– podkreśla przedstawicielka Comarchu.