Chromebooki w edukacji: po pierwsze ASUS
ASUS jako pierwszy w Polsce wprowadził rozwiązania Chromebook na rynek edukacyjny.
Badanie przeprowadzone
przez analityków Gartnera wykazało, że globalna sprzedaż Chromebooków cały czas
rośnie. W 2014 r. do konsumentów na całym świecie trafiło
5,7 mln nowych urządzeń tego typu. Ponadto agencja badawcza na rok 2015
prognozuje 27-proc. wzrost sprzedaży. Oznaczałoby to, że do rąk klientów trafi
łącznie 7,3 mln wspomnianych laptopów. Co ciekawe, w ubiegłym roku
największym odbiorcą Chromebooków był sektor edukacyjny, który wszedł
w posiadanie aż 85 proc. wszystkich urządzeń. Na rodzimym rynku prym
w segmencie edukacyjnym wiedzie ASUS, który jako pierwszy w Polsce
dostarczył rozwiązania Chromebook do tego sektora.
Mimo że popularność Chromebooków rośnie rok do roku,
w dalszym ciągu stanowią one niewielki odsetek całkowitej sprzedaży
komputerów osobistych, która według danych IDC w 2014 r. wyniosła
308,1 mln (komputery i tablety). Na polskim rynku dominują urządzenia
z systemem Windows, który w dalszym ciągu jest niedoścignionym
liderem w dziedzinie systemów operacyjnych. Do ekosystemu Google przekonał
się z kolei Uniwersytet Śląski, który zakupił od firmy ASUS aż 460
laptopów z Chrome OS. Katowicka uczelnia zdecydowała się postawić na
najnowocześniejsze rozwiązania, wybierając właśnie urządzenia z tym systemem
operacyjnym.
– Jesteśmy
niezwykle dumni z faktu, że jako pierwszym w Polsce udało nam się
dostarczyć rozwiązania Chromebook do dużego klienta z segmentu
edukacyjnego – mówi
Sebastian Sierzpowski, Commercial Business Division Manager w ASUS.
Specjalista podkreśla, że
urządzenia ASUS Chromebook charakteryzują się wysoką energooszczędnością,
dzięki czemu laptopy tej marki są w stanie działać aż do 10 godzin na
jednym ładowaniu baterii. Kolejną ważną ich cechą jest spójność
z ekosystemem Google – Google Docs, Gmail czy Google Drive,
dostępnymi domyślnie również w smartfonach z systemem Android.
Oznacza to, że gdy użytkownik nie jest w stanie dokończyć pracy na
laptopie, może ją kontynuować, korzystając z telefonu i identycznej
aplikacji.
System Chrome jest niezwykle intuicyjny i bardzo
przejrzysty. Dzięki temu idealnie sprawdza się jako narzędzie zarówno do pracy,
jak i nauki. Wydawałoby się, że brak powszechnie znanego pakietu MS Office
to wada tego urządzenia. Google dopracował jednak swoje usługi Docs na tyle, że
są w stanie być realną alternatywą dla pakietu biurowego Microsoft. Za
pomocą wirtualnego dysku Google Drive użytkownicy mogą dzielić się plikami
z wybranymi studentami i współpracownikami czy też wykładowcami
w czasie rzeczywistym, bez potrzeby zgrywania dokumentów na pendrive lub
inne urządzenie przenośne. Wystarczy stałe połączenie z Internetem
i dostęp do uniwersyteckiego ekosystemu.
Rozwiązania ASUS Chromebook
Urządzenia Chromebook
dostarczone Uniwersytetowi Śląskiemu spełniają wszelkie wymogi i potrzeby
współczesnych studentów – pod względem mobilności, wydajności i szybkości
pracy. W ważących niespełna 1,5 kg urządzeniach zamontowane zostały
dwurdzeniowe procesory Intel Celeron N2840 oraz 4 GB pamięci operacyjnej.
Na pokładzie ASUS Chromebook znalazło się także 32 GB pamięci eMMC oraz
układ graficzny Intel siódmej generacji. Do budowy laptopów wykorzystano
13,3-calowe ekrany o rozdzielczości HD (1366 x 768), które są optymalne do
wszelkich zastosowań na uczelni. W Chromebookach zadbano o kwestie
łączności: laptopy zostały wyposażone w dwa porty USB (jeden 2.0
i jeden 3.0) oraz złącze HDMI, które umożliwia podpięcie komputera do
ekranów zewnętrznych czy uczelnianych projektorów.
Podobne artykuły
Intuicyjne, wydajne i bezpieczne rozwiązania ASUS dla sektora edukacyjnego
Sukces technologii cyfrowych w placówkach edukacyjnych zależy od efektywnego zarządzania bezpieczeństwem informatycznym w szkołach i na uczelniach. W procesie tym niezbędne są profesjonalnie zabezpieczone laptopy.
Strzelanki na smartfonie
Gry mobilne przebyły długą drogę od Snake’a i Tetrisa, aż po Diablo Immortal. Jednak najlepsze dopiero przed graczami... i resellerami.
Polski rynek pecetów: w poszukiwaniu równowagi
Rozgrzany do czerwoności w czasie pandemii polski rynek PC musiał ostatnio znieść zimny prysznic. Załamanie sprzedaży było nawet blisko 50-procentowe. Producenci spodziewają się odbicia, jednak mniejsi resellerzy nadal borykają się z rosnącymi kosztami i odpływem klientów.