Chmurowy kanał partnerski, czyli czas na ekosystem
Wielu klientów i partnerów czeka już w pełnej gotowości na epokę subskrypcji. Dostawcom, którzy przymierzają się do przyjęcia tego modelu, radzimy, jak skutecznie zbudować oparty na nim ekosystem.
Zdecydowanie ważne jest dotarcie do „nietransakcyjnych” partnerów.
Wall Street prawdę ci powie…
Epoka subskrypcji jest już faktem, a szefowie kanałów partnerskich muszą przyjąć to do wiadomości. Właśnie na ich barkach spoczywa zadanie pielęgnowania korporacyjnej kultury współpracy partnerskiej. Aby tworzyć i realizować strategie umożliwiające korzystanie ze wsparcia partnerów w modelach subskrypcyjnych i konsumpcyjnych, trzeba natychmiast zmienić strukturę organizacyjną i dopasowane do niej umiejętności. Konieczna jest zmiana języka i terminologii oraz miejsc, w których się ich używa, jak również zmiana procesów, programów i leżących u ich podstaw technologii.
Warto zauważyć, że do tej pory żadna z firm, które utworzyły stanowisko lidera ekosystemu, nie powołała na nie aktualnego szefa kanału partnerskiego. Co więcej, żaden z nowych liderów ekosystemu nigdy nie znalazł się w publikowanych na łamach czasopism branżowych zestawieniach najlepszych szefów kanałów partnerskich. Ciężko powiedzieć, czy jest to efektem celowych działań, czy też dziełem przypadku; tak czy inaczej, prowadzenie współpracy partnerskiej w ramach modeli subskrypcyjnych i konsumpcyjnych wymaga świeżego podejścia.
Zaproś klienta do tańca, nakłoń go do wejścia na parkiet i spraw, by przetańczył na nim całą noc – oto nowe reguły gry. Rozmawiając o nich, inwestorzy i interesariusze posługują się pojęciami subskrybentów, nowych subskrybentów oraz wskaźnika rezygnacji. Choć przychody, dochody i poziom satysfakcji klienta pozostają cennymi miernikami, wystarczy rzucić okiem na notowania na Wall Street, by przekonać się, w jakim kierunku zmierzamy.
pełni funkcję Chief Analyst w firmie analitycznej Canalys.
- ‹ Poprzednia strona
- 1
- …
- 4
- 5
Podobne artykuły
Generatywna AI w kanale partnerskim
W ciągu pięciu najbliższych lat generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) może przynieść globalnemu ekosystemowi partnerskiemu przychody na poziomie grubo ponad 150 mld dolarów.
Chmura i usługi w programach partnerskich
Model usługowy wymusza zmianę benefitów, szkoleń, modelu rozliczeniowego, a nawet statusów partnerskich. Co ważne, w ramach nowego podejścia, producenci oczekują od integratorów większej samodzielności.
Samsung zwiększa bonusy dla partnerów
Producent, w ramach programu STEP, inwestuje w partnerów, którzy szczególnie angażują się w sprzedaż rozwiązań koreańskiej marki. Przy czym wyższe marże i bonusy to tylko niektóre z wielu korzyści.