Podstawą nowej strategii VMware są trzy obszary, wokół których skupia się oferta producenta i w których rekomenduje on partnerom zdobywanie dodatkowych kompetencji oraz certyfikacji. Po pierwsze jest to centrum danych oparte na oprogramowaniu (Software Defined Data Center), po drugie hybrydowa chmura, a po trzecie dostęp do wirtualnej infrastruktury i aplikacji z urządzeń mobilnych.

Software Defined Data Center to koncepcja, która ma umożliwić pełną automatyzację wszystkich zasobów centrum danych i centralne zarządzanie nimi. VMware inwestuje obecnie w rozwój własnego oprogramowania w tym obszarze, jak też przejmuje inne spółki (rok temu kupił firmę Nicira specjalizującą się w systemach wirtualizacji infrastruktury sieciowej). Docelowo VMware chce zapewnić możliwość wirtualizacji nie tylko serwerów, ale też pamięci masowych i sieci, a dla wszystkich tych zasobów zagwarantować wysoką dostępność i bezpieczeństwo.

 

Kredyt w chmurze

VMware zaprezentował też swoją własną usługę infrastruktury w chmurze obliczeniowej (Infrastructure-as-a-Service) pod nazwą Cloud Hybrid Service (zbudowaną na bazie VMware vSphere). Ma ona umożliwić łatwą migrację wirtualnych maszyn pomiędzy własnym środowiskiem klienta a publiczną chmurą. VMware nie zapomniał też o partnerach, dla których taka usługa mogłaby być swego rodzaju zagrożeniem – już wkrótce będą oni mogli nabywać specjalne kupony na skorzystanie z usług w tej chmurze (tzw. Cloud Credits) i odsprzedawać je swoim klientom wraz ze świadczonymi przez siebie usługami integracji i utrzymania systemów IT.

 

Kolejna odnoga nowej strategii VMware

jest związana z coraz bardziej popularnym trendem Bring Your Own Device (BYOD), czyli de facto wymuszoną przez pracowników na działach IT zgodą na wykorzystywanie prywatnego mobilnego sprzętu do obsługi służbowych aplikacji, także spoza biura. Realizację tej strategii umożliwia nowa platforma VMware Horizon Suite, która łączy użytkowników z ich danymi i aplikacjami z dowolnego urządzenia (fizycznego lub wirtualnego), przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Finalnie to użytkownicy mają mieć pełną swobodę wyboru rozwiązań.  

 

Chcemy docierać także do mniejszych firm

CRN rozmawia z Piotrem Fąderskim, country managerem na Polskę i kraje bałtyckie w VMware.

CRN Czy VMware, wzorem innych producentów, dzieli polskich partnerów na odpowiedzialnych za dużych i mniejszych klientów?

Piotr Fąderski Kiedyś mieliśmy w ofercie głównie produkty dla dużych przedsiębiorstw, współpracowaliśmy więc z partnerami obsługującymi takich klientów. Ta oferta została rozbudowana o wiele rozwiązań dla firm znacznie mniejszych, co poskutkowało koniecznością poszukiwania nowych partnerów, rozproszonych geograficznie, którzy pomogą nam w dotarciu do tej bardzo dużej grupy odbiorców. Te dwie grupy partnerów znacznie się różnią od siebie. Ci najwięksi obsługują kilkaset największych polskich firm i mają oddziały rozsiane po całym kraju. Ci mniejsi z reguły nie mają oddziałów, ale za to liczba ich klientów jest liczona w dziesiątkach tysięcy.

CRN W jaki sposób są poszukiwani ci mniejsi partnerzy?

Piotr Fąderski Staramy się przede wszystkim aktywizować partnerów, którzy wdrożyli kiedyś u swojego klienta jakieś rozwiązanie VMware i więcej się nie odezwali. Sprawdzamy, skąd to milczenie. Dla nich, jak też dla nowych partnerów organizujemy roadshow w całej Polsce. Poza tym zachęcamy naszych partnerów do specjalizacji w wybranych obszarach związanych z centrum danych, chmurą lub rozwiązaniami end-user computing. Uważamy, że partnerzy powinni dopasować swoją ofertę do potrzeb i wielkości swoich klientów.