W grudniu br. w imieniu naszych Czytelników nagrodzimy między innymi producentów, dystrybutorów, a także Channel i Product Managerów, którzy priorytetowo traktują współpracę z partnerami handlowymi – nie tylko deklaratywnie, ale na bieżąco, w swojej codziennej praktyce biznesowej. To kluczowa kwestia dla dalszego rozwoju polskiego rynku IT, zwłaszcza w okresie przyspieszonej transformacji cyfrowej, kiedy użytkownicy rozwiązań informatycznych potrzebują, być może bardziej niż kiedykolwiek, fachowego doradztwa i obsługi ze strony resellerów oraz integratorów. Ci z kolei, aby móc realizować rosnące potrzeby i wymagania swoich klientów, powinni móc liczyć na partnerskie podejście ze strony swoich dostawców.

Właściwa polityka partnerska w całym łańcuchu dostaw gwarantuje rosnącą konkurencyjność polskiej gospodarki, edukacji, opieki medycznej, ale też konieczny w każdym z tych sektorów odpowiedni poziom cyberbezpieczeństwa. Nagrody Channel Awards 2021 zostaną przyznane dostawcom, osobom i rozwiązaniom, które najlepiej wpisują się w taką właśnie wizję.

W porównaniu z poprzednimi latami, poza nową nazwą, wprowadziliśmy istotną zmianę, jeśli chodzi o proces wyboru nagrodzonych. W tym roku społeczność partnerów z branży IT będzie reprezentować Kapituła złożona z 25 osób stojących na czele firm resellerskich i integratorskich – tych ogólnopolskich, ale także mniejszych, działających lokalnie. Takich, które współpracują z największymi producentami i dystrybutorami, ale także z tymi niszowymi.

Nie zmienia się natomiast kwestia nominacji, które będą mogli zgłaszać wszyscy Czytelnicy miesięcznika „CRN Polska”, kwartalnika „Vademecum VAR-ów i integratorów”, a także użytkownicy portalu CRN.pl. Wskazane przez nich nominacje trafią pod głosowanie Kapituły, która ostatecznie wskaże zwycięzców konkursu Channel Awards 2021. Nominacje będziemy przyjmować we wrześniu br., zaś głosowanie odbędzie się w listopadzie br.

Po raz pierwszy w historii najstarszego plebiscytu w polskim kanale sprzedaży IT to członkowie Kapituły wybiorą najlepszych producentów, dystrybutorów, menedżerów i produkty na podstawie nominacji zgłoszonych przez Czytelników „CRN Polska”, „Vademecum VAR-ów i integratorów” oraz użytkowników portalu CRN.pl.

Kodeks Dobrych Praktyk

Zmiana zasad wiąże się z koniecznością wzmocnienia głosów firm IT wobec ich dostawców w sytuacji, gdy w znaczący sposób zmieniają się modele sprzedaży, co stanowi szansę, ale też wyzwanie dla resellerów i integratorów. Dlatego głosowanie będzie poprzedzone debatami na temat różnych aspektów współpracy pomiędzy producentami i dystrybutorami a ich partnerami handlowymi (zapis pierwszej opublikujemy w lipcowym wydaniu CRN Polska). W dyskusjach wezmą udział członkowie Kapituły konkursu Channel Awards 2021. W ten sposób zyskamy merytoryczne podstawy, które posłużą do wypracowania Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich dla branży IT, jako istotnego w naszym przekonaniu punktu odniesienia dla producentów, dystrybutorów, Channel oraz Product Managerów w nadchodzących latach – z korzyścią dla ich partnerów handlowych, a tym samym użytkowników rozwiązań informatycznych w Polsce.