Spotkanie w formule online, które poprowadził znany prezenter telewizyjny Marcin Prokop, zgromadziło 480 osób. Uczestnicy usłyszeli od Piotra Bacy, Country Managera Brother w Polsce, że producent chce utrzymać silną pozycję na rynku konsumenckim i rozwijać się w sektorze biznesowym. W tym właśnie kontekście padło stwierdzenie, że usługa zarządzania drukiem w chmurze jest odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby różnych organizacji. Jednocześnie w segmencie biznesowym Brother stawia na kompaktowe rozwiązania, które sprawiają, że pracownicy w biurze mają drukarkę pod ręką.

– Naszym celem jest optymalizacja i rozproszenie środowiska druku, zgodnie z wymaganiami dystansu społecznego – podkreślał Piotr Baca.

Priorytetem producenta w nowej rzeczywistości jest również mobilność, czyli oferowanie sprzętu, który można łatwo przenieść z biura do domu albo z powrotem, w zależności od potrzeb. Co istotne, jak zapewnił szef polskiego oddziału, Brother zadba o dostępność urządzeń, gromadząc zapasy i w ten sposób przygotuje się do okresu wzmożonej sprzedaży w drugim półroczu.

Brother Cloud MPS

Badania zlecone przez Brother wskazują, że przedsiębiorcy zamierzają inwestować przede wszystkim w usługi chmurowe i zarządzania drukiem. Ponad 70 proc. z nich twierdzi, że wzrost wydatków obejmie MPS w chmurze. Na tym trendzie chce również skorzystać Brother. Rozwiązaniem zaprezentowanym podczas wydarzenia, które ma to umożliwić, jest usługa Brother Cloud MPS. Opiera się na dedykowanym portalu, gdzie można zarejestrować umowę, a wszystkie kwestie związane z magazynowaniem i logistyką leżą po stronie producenta. Współpracujący z nim integratorzy wykonują natomiast część usług, w tym serwis u klienta.

W modelu MPS klient płaci tylko za wydrukowane strony. Przedstawiciele Brother zapewniają, że nie ma żadnych dodatkowych kosztów. Gwarancja, serwis, wsparcie, rozliczenia i inne elementy oferty są zawarte w cenie każdej wydrukowanej strony. Co ważne, umowa jest rozliczana w złotówkach, dzięki czemu klienci nie są narażeni na ryzyko zmian kursów walut.   

Obsługa kontraktów jest zautomatyzowana. System przygotowuje rozliczenia, automatycznie uzupełnienia materiały eksploatacyjne co pozwala z wyprzedzeniem dostarczyć toner do klienta. Zgłoszenia serwisowe są przyjmowane poprzez portal. Urządzenia są naprawiane on-site u użytkownika w średnim terminie 2-3 dni roboczych (jest też opcja NBD). Czas gwarancji jest równy czasowi trwania umowy (5 lat z możliwością przedłużenia).

Automatyzacja znacznie ułatwia integratorom obsługę klientów. Dla nich ważna jest, jak podkreślali partnerzy w przeprowadzonych wywiadach, prostota obsługi, przejrzyste rozliczenia i łatwość zarządzania. Zaznaczano również, że Brother Cloud MPS pozwala na przekonanie do tego typu usługi tych przedsiębiorców, którzy wcześniej nie zawsze byli zainteresowani systemami do zarządzania drukiem.

– Dla użytkowników najważniejsza jest łatwość obsługi, niezawodność, oszczędności. Usługi chmurowe pozwalają na pozyskiwanie nowych klientów – mówi Ryszard Piwoński, dyrektor działu rozwiązań w Vector.

Usługa dla małych i dużych

Brother Cloud MPS uruchomiono w 2015 r. Do tej pory zawarto w Polsce 1843 kontraktów. Co istotne, usługa pozwala zarządzać urządzeniami w wielu rozproszonych lokalizacjach, również w firmach posiadających oddziały poza terytorium Polski. Nie ma problemu z ich przenoszeniem. Sprawdza się ponadto w podmiotach różnej wielkości i branż.

– Mamy dużo umów na pojedyncze drukarki, chociażby w firmach księgowych czy gabinetach lekarskich, ale klientami są też sieci sklepów, szpitale, firmy logistyczne i wiele innych –  podsumowuje Krzysztof Mertowski, Head of Sales w polskim oddziale Brother.

Druk w firmie pozostanie kluczowy

Z badań przeprowadzonych przez Brother wynika, że dla 80 proc. przedsiębiorców druk jest w firmie kluczowy, a urządzenia drukujące są niezbędne.

– Badania wskazują, że użytkownicy zwracają uwagę na optymalizację druku – podkreśliła Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w Brother.

Główne czynniki, jakie determinują wybór dostawcy przez firmy to koszt (46 proc. wskazań), poziom usług (40 proc.), wcześniejsza współpraca z dostawcą (37 proc.), a w dalszej kolejności są to wolumeny wydruku w ramach kontraktu, bezpieczeństwo i wreszcie wpływ na środowisko.

Aż 91 proc. badanych planuje odnowić kontrakt w ramach Brother Cloud MPS, a 90 proc. wysoko ocenia te usługi. Przedsiębiorcy najbardziej zadowoleni są z funkcjonalności urządzeń, terminowości uzupełniania tonera i wysokiej jakości obsługi. Spośród pytanych aż 78 proc. potwierdza, że wydajność w firmie wzrosła dzięki automatyzacji dostaw materiałów eksploatacyjnych w ramach usługi MPS.

Nie ma sytuacji bez wyjścia

Prowadzący spotkanie Marcin Prokop pełnił nie tylko rolę moderatora. Podzielił się również swoimi doświadczeniami i przemyśleniami z działalności biznesowej. Wynika z nich, że otwartość na zmiany, kreatywność i umiejętność słuchania innych składają się na uniwersalny klucz do powodzenia w biznesie nie tylko w trudnych czasach pandemii.

Gościem wydarzenia był podróżnik Tomasz Michniewicz, który nie raz musiał stawiać czoła ekstremalnym zagrożeniom podczas egzotycznych wypraw. Przekonywał, że nie ma sytuacji bez wyjścia, a poradzenie sobie z dużym niebezpieczeństwem pozwala łatwiej przejść przez kolejne, mniejsze problemy.

– Kluczem jest to, aby skupić się na tym, co jest w obszarze twojej kontroli. To, czego nie możemy zrobić, nie zaprząta nam głowy. Patrzymy, co można zrobić – przekonywał podróżnik.

Materiał powstał we współpracy z firmą Brother.