Rozwiązanie AVG CloudCare zawiera wszystkie narzędzia niezbędne do ochrony firmowych danych: od antywirusa przez firewall, filtr antyspamowy, moduł backupu danych aż po monitoring zawartości sieci (kontrolę stron i linków). Nie brakuje także funkcji blokowania dostępu komputerów pracowników do określonych stron.

Oprogramowanie to nie wymaga instalowania żadnych plików na komputerze, wprowadzania kluczy licencyjnych, nie zabiera też cennego miejsca na dysku. Unikalną cechą AVG CloudCare jest możliwość łączenia poszczególnych funkcji ochrony antywirusowej w moduły. Użytkownik sam decyduje, czy wystarczy mu tylko ochrona antywirusowa, czy też chce ją połączyć z filtrem antyspamowym, firewallem lub funkcją backupu danych. Usługi oferowane są w systemie prepaid, wysokość opłaty zależy od liczby chronionych komputerów, a w przypadku backupu – od ilości danych objętych ochroną.

Główne moduły oprogramowania AVG CloudCare

• AVG AntiVirus – zapewnia kompleksową ochronę antywirusową komputerów i serwerów przed wszystkimi rodzajami zagrożeń,

• AVG Remote IT – darmowa aplikacja umożliwiająca zdalny dostęp do komputerów użytkowników,

• AVG Online Backup – usługa regularnego kopiowania danych na serwer znajdujący się w centrum danych AVG,

• AVG Online Backup ShadowProtect – moduł do wykonywania kopii zapasowej serwerów Windows w chmurze,

• AVG Content Filtering – usługa zarządzania uprawnieniami dostępu użytkowników do wybranych stron internetowych,

• AVG Email Services – działające w chmurze usługi blokowania spamu, archiwizacji poczty elektronicznej i szyfrowania wiadomości firmowych.

 
Zdalny dostęp – gratis

AVG Remote IT to bezpłatny moduł, który umożliwia zdalny dostęp do komputerów użytkowników. Eliminuje więc konieczność korzystania z płatnych serwisów, dzięki czemu można czerpać zyski z obsługi nawet najmniejszych klientów. Trzeba zadbać jedynie o aktywną kopię jednego z modułów oprogramowania AVG CloudCare na komputerach klientów.

Zdalny dostęp do komputerów odbywa się przez Internet, za pomocą portalu AVG CloudCare. Metoda ta zapewnia szybkie rozwiązanie wielu spraw, które nie muszą mieć związku z programem antywirusowym. W ten sposób można np. zainstalować dodatkowe oprogramowanie, dokonać zmian konfiguracyjnych w poczcie elektronicznej lub poinstruować klienta, jak powinien czyścić pamięć podręczną przeglądarki. Można też porozmawiać z użytkownikiem przez wbudowany chat lub przesyłać pliki na jego komputer. Nie trzeba osobiście odwiedzać klienta, co daje ogromną oszczędność czasu i pieniędzy.

AVG Remote IT zapewnia równoległe połączenie z wieloma komputerami. W celu wykonania zdalnego połączenia mogą być one wybudzane ze stanu uśpienia. Treść i wygląd komunikatów, wyświetlanych na komputerze użytkownika, dotyczących zgody na uruchomienie przychodzącego zdalnego połączenia, można  modyfikować. Istnieje także opcja zmiany rozdzielczości pulpitu na czas połączenia lub zmniejszenia liczby wyświetlanych kolorów, aby przesyłany obraz mógł być poddany większej kompresji w celu zapewnienia płynności pracy.

Dodatkowe informacje:

Robert Wach,

specjalista ds. obsługi partnerów handlowych, Core,

r.wach@avg.pl

 

Artykuł powstał we współpracy z firmami AVG i Core.