Barracuda już od kilku miesięcy ma w ofercie usługę o nazwie Cloud-to-Cloud Backup, która wykonuje kopię danych z pakietu Office 365 (w tym aplikacji Teams, Exchange Online, SharePoint i OneDrive) oraz zapewnia ich szybkie wyszukiwanie i przywracanie. W porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami do backupu, natywne rozwiązanie chmurowe gwarantuje dużą skalowalność, niezawodność i wydajność oraz szeroki, globalny zasięg.

Narzędzie, które umożliwia korzystanie z usługi Barracuda Cloud-to-Cloud Backup jest bardzo proste w użyciu. Szybki, nowoczesny i przejrzysty interfejs czyni proces rejestracji i konfiguracji bardzo łatwym, dzięki czemu backup można rozpocząć już po 5 minutach. Po dodaniu nowych skrzynek poczty elektronicznej są one automatycznie uwzględniane w procesie backupu, bez konieczności podejmowania przez użytkownika dodatkowych działań. Oznacza to znaczną oszczędność pieniędzy i czasu – nie ma potrzeby skomplikowanego zarządzania ustawieniami ani prowadzenia aktualizacji. Wszystkie zabezpieczane dane są szyfrowane, co gwarantuje ich poufność. Kopie przechowywane są w trzech instancjach, co praktycznie eliminuje ryzyko ich utraty.

Mimo prostoty konfiguracji rozwiązanie ma bogatą funkcjonalność. Dzięki zastosowaniu nowatorskiej platformy chmurowej możliwe jest łatwe dodawanie do usługi nowych źródeł danych, w tym dodatkowych aplikacji SaaS. Zapewniono również integrację z usługami firmy Barracuda, które chronią użytkowników przed zagrożeniami. Zachowują oni przy tym pełną elastyczność wyboru sposobu wykonywania kopii – w sposób zautomatyzowany według harmonogramu lub ręcznie.

Po co backup Office’a 365?  

 

Na zlecenie Barracuda przeprowadzono badanie w celu poznania opinii decydentów IT z całego świata na temat usługi Office 365, bezpieczeństwa danych, tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych, rozwiązań SaaS oraz innych, pokrewnych zagadnień. Oto wybrane wnioski zaprezentowane w raporcie „The state of Office 365 backup”.

  • 72 proc. respondentów obawia się, że dane przechowywane w Office 365 mogą być celem ataku ransomware; 52 proc. twierdzi, że ich firma już doświadczyła ataku ransomware.
  • Dla 77 proc. badanych ważne jest precyzyjne przywracanie danych przechowywanych w aplikacjach Exchange Online, SharePoint, OneDrive i Teams; 79 proc. potrzebuje możliwości odzyskiwania skrzynek pocztowych do innej niż pierwotna lokalizacji lub do innego użytkownika.
  • 74 proc. ankietowanych uważa, że ważne jest dla nich tworzenie kopii zapasowych środowiska Office 365 w chmurze, dzięki czemu nie muszą utrzymywać własnego sprzętu czy oprogramowania.
  

Poszukiwanie igły w stogu danych

W kontekście bezpieczeństwa danych w chmurze bardzo ważne jest też regularne kontrolowanie czy wśród przechowywanych plików nie znajduje się złośliwe oprogramowanie lub poufne dane, wobec których obowiązują restrykcje prawne. W zadaniu tym może pomóc chmurowa usługa Barracuda Data Inspector, która automatycznie skanuje dane przechowywane w repozytoriach OneDrive for Business i SharePoint w poszukiwaniu zarówno poufnych informacji, jak i złośliwych plików. Daje to możliwość odzyskania kontroli nad swoim środowiskiem, zapewnia ciągłą zgodność z przepisami i zmniejsza ryzyko utraty reputacji firmy oraz obciążenia ewentualnymi, wysokimi karami. Identyfikacja prowadzona jest w sposób automatyczny, bez konieczności konfigurowania skanerów lub harmonogramów. Alerty wysyłane są wskazanym osobom pocztą elektroniczną i zapewniają komplet informacji, dzięki którym w razie potrzeby można szybko zareagować.

Data Inspector może nawet zidentyfikować poufne informacje na podstawie zdjęć, zrzutów ekranu i skanów dokumentów. Poszukuje danych rozproszonych po całej infrastrukturze (także schowanych w rzadko odwiedzanych plikach), których wyciek mógłby zagrozić funkcjonowaniu firmy, jak też tych, które zostały określone jako szczególnie wrażliwe w aktach prawnych, w tym w RODO. Administratorzy mogą dodatkowo wpłynąć na zwiększenie świadomości bezpieczeństwa użytkowników końcowych dzięki automatycznym powiadomieniom wyświetlanym za każdym razem, gdy użytkownicy próbują przechowywać wrażliwe dane w OneDrive lub SharePoint.

Dodatkowe informacje: Tomasz Rot, dyrektor sprzedaży na Europę Środkowo-Wschodnią, Barracuda Networks, trot@barracuda.com