Jedną z podstawowych funkcji usługi RadarServices jest zbieranie informacji na temat sprzętu zainstalowanego w firmowej sieci (bez względu na producenta i system operacyjny) oraz oprogramowania. Służy do tego instalowane w centrum danych klienta specjalne urządzenie, do którego przez bezpieczne łącze mają dostęp administratorzy usługi. Można też skanować uruchomione w infrastrukturze klienta usługi (np. SAP), których całościowy obraz przedstawiany jest w postaci drzewa. Administratorzy widzą, które urządzenie czy aplikacja ma największy wpływ na daną usługę i czy jest to element krytyczny dla jej funkcjonowania.

Dla informatyków bardzo ważną opcją jest możliwość zapoznania się z różnego typu trendami, dzięki zbieraniu logów, a następnie ich analizowaniu i korelowaniu ze sobą. W firmach zazwyczaj czynności te wykonuje się rzadko (lub niepoprawnie), ponieważ są bardzo żmudne, a administratorzy ich unikają. Częstotliwość prowadzonego audytu w sieci zależy od rodzaju licencji wykupionej usługi – może odbywać się codziennie, co tydzień lub co miesiąc.

Jakub Sieńko

dyrektor handlowy, ed&r

Głównym wyróżnikiem usług oferowanych przez austriacką firmę RadarServices jest pełne bezpieczeństwo przetwarzanych danych. Nigdy nie opuszczają one sieci klienta i nie są przesyłane do innych instytucji, także rządowych – jak ma to miejsce w przypadku tego typu rozwiązań oferowanych w USA. Klienci nie ponoszą też żadnych dodatkowych kosztów: nie muszą dokupować sprzętu ani licencji na oprogramowanie, baz danych itd. Nie muszą też zatrudniać personelu odpowiedzialnego za prowadzenie analiz i w każdej chwili mogą
bez żadnych konsekwencji zrezygnować z tej usługi.

 

Wszystkie zebrane przez RadarServices  informacje są wyświetlane w przejrzystej formie na jednym ekranie. Wykryte anomalie w funkcjonowaniu infrastruktury czy elementy związane z ryzykiem np. wycieku danych lub braku ich dostępności są oznaczane i opatrywane wyjaśnieniem, w jaki sposób powinny zostać usunięte (naprawa leży w gestii administratorów lub współpracujących z firmą resellerów/integratorów). Rozwiązanie to wykrywa także złośliwe oprogramowanie oraz rozpoznaje ataki penetracyjne prowadzone w sieci klienta. Często to właśnie zatrudnieni w RadarServices eksperci są w stanie odeprzeć skierowany przeciwko klientowi atak.

 

Wiarygodna argumentacja – szansa na kolejne wdrożenia

Jedną z podstawowych korzyści dla resellerów, którzy zachęcą swoich klientów do skorzystania z usługi RadarServices, jest możliwość zarabiania na modernizacji ich infrastruktury w wyniku przedstawionych rekomendacji (oczywiście wypłacana jest im także marża za pośrednictwo w sprzedaży samej usługi).

Dostarczane raporty bardzo precyzyjnie uzasadniają konieczność inwestycji w nowe rozwiązania, głównie z zakresu bezpieczeństwa IT. Zebrane w tej postaci informacje można przedstawić członkom zarządu odpowiedzialnym za zarządzanie ryzykiem biznesowym, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą chcieli zwiększyć poziom ochrony swojej infrastruktury, a przez to całego przedsiębiorstwa.

Więcej informacji na temat usługi  RadarServices można znaleźć na stronie www.radarservices.com.

Dodatkowe informacje:

Jakub Sieńko,

dyrektor handlowy, ed&r, jsienko@edr.pl

Artykuł powstał we współpracy z firmami RadarServices i ed&r.