Klienci firmy G DATA mogą powierzyć dbanie o swoje bezpieczeństwo IT przedsiębiorstwom działającym w modelu Managed Security Service Provider, korzystającym z rozwiązania Managed Endpoint Security obsługiwanego przez ekspertów producenta. Dzięki temu zaoszczędzą czas i pieniądze, a także będą mogli skupić się na codziennej pracy. MSSP przejmują wszelkie zadania związane z wdrożeniem, konfiguracją tego narzędzia, a także bieżącą obsługą procesów związanych z ochroną zasobów klienta. Zajmą się również wszelkimi kwestiami dotyczącymi obsługi licencji i pomocą techniczną.

Chronione systemy operacyjne każdego klienta korzystającego z rozwiązania Managed Endpoint Security są podłączone do osobnych serwerów zarządzających G DATA. Umożliwiają one centralne zarządzanie ustawieniami ochrony, a jednocześnie zaopatrują zabezpieczane urządzenia końcowe w aktualizacje. Partner producenta dba o utrzymanie serwerów zarządzających tymi usługami w wybranych przez siebie centrach danych i łączy je z urządzeniami końcowymi przez internet. Dzięki temu klienci korzystający z Managed Endpoint Security nie muszą martwić się o zakup i utrzymanie sprzętu obsługującego serwer zarządzający bezpieczeństwem.

Rozwiązanie Managed Endpoint Security zawiera pakiet Endpoint Protection Business, na który składają się: antywirus gwarantujący proaktywne wykrywanie złośliwego kodu z wykorzystaniem sygnatur, narzędzie ochronne Exploit Protection, moduł analizy i kontroli zachowania użytkowników, firewall, funkcja BankGuard do ochrony bankowych transakcji elektronicznych, narzędzie USB Keyboard Guard (chroni przed podłączaniem do komputera keyloggerów), a także funkcja antywirusowej oraz antyspamowej ochrony serwerów poczty Microsoft Exchange Server (wersje od 2010 do 2019).

Dostępnych jest także wiele modułów opcjonalnych. Pakiet Network Monitoring zapewnia kontrolowanie całej infrastruktury sieciowej oraz podłączonych do niej urządzeń (od drukarek po serwery). Z kolei narzędzie Patch Management umożliwia centralne zarządzanie instalacją aktualizacji udostępnionych przez firmę Microsoft i inne. Bramka Linux Mail Security Gateway gwarantuje antywirusową i antyspamową ochronę serwerów poczty Postfix i Sendmail działających w systemie Linux, a Linux Web Security Gateway zawiera plugin G DATA do popularnego serwera Squid i zabezpiecza stacje robocze przed wirusami i phishingiem.

Współpracujący z firmą G DATA partnerzy zapewniający ochronę sieci klientów mogą uczestniczyć w webinarach certyfikacyjnych zwiększających ich wiedzę o produktach lub korzystać z pomocy inżynierów wsparcia technicznego G DATA. Producent zadbał także o efektywność pracy tych firm, które zarządzają infrastrukturą wielu klientów. W tym celu stworzył funkcję Multi Tenancy, która – w ramach rozwiązań Managed Endpoint Security i Endpoint Protection Business – zapewnia obsługę wielu środowisk sieciowych za pomocą jednej instancji narzędzia G DATA,
co pozwala na oszczędność czasu i zasobów sprzętowych.
Więcej informacji na stronach gdata.pl/endpoint-security oraz  gdata.pl/cloud.

Piotr Klockiewicz
dyrektor handlowy, G Data Software

Najważniejszą korzyścią, którą odnoszą partnerzy świadczący usługi w modelu MSSP, jest rozbudowanie portfolio o usługi ochronne, odpowiednie nawet dla małych firm, nieposiadających własnych działów IT. Wygoda w zarządzaniu kilkoma lub nawet kilkunastoma sieciami firmowymi także nie jest bez znaczenia. Skalowalność tego rozwiązania to kolejny plus. Argumentem dla większych przedsiębiorstw zatrudniających informatyków jest fakt, że integrator bierze na siebie odpowiedzialność za najtrudniejszy obszar, jakim jest bezpieczeństwo IT. A podpisany z klientem kontrakt gwarantuje naszemu partnerowi stały zysk i możliwość wieloletniej współpracy. Dodatkową przesłanką dla klienta do skorzystania z takiego rozwiązania jest m.in. rozłożenie obciążenia finansowego w modelu miesięcznej subskrypcji.

Dodatkowe informacje:
Piotr Klockiewicz, dyrektor handlowy,
G DATA Software, piotr.klockiewicz@gdata.pl