Wielu użytkowników usługi Microsoft 365 nie ma wystarczającej wiedzy dotyczącej strategii tego usługodawcy odnośnie do zabezpieczania danych jego klientów. Rzeczywistość jest taka, że usunięte dane przechowywane są w „koszu”, ale tylko przez 93 dni. Co więcej, Microsoft zaleca samodzielne wykonywanie backupu danych za pomocą narzędzi firm trzecich.

Jednak samodzielne, prowadzone ręcznie przywracanie całych folderów lub skrzynek pocztowych to żmudny proces, a jeśli potrzebne dane mają krytyczne znaczenie, oznacza to kosztowny przestój, na który firmy nie mogą sobie pozwolić. Należy również pamiętać o regulacjach w wielu branżach, które definiują niekiedy bardzo szczegółowe wymagania, jak np. zakres danych, okres ich przechowywania, czy czas potrzebny na ich przywrócenie w wypadku awarii. Dlatego firma Barracuda stworzyła usługę Cloud-to-Cloud Backup, która zapewnia kompleksową, ekonomiczną, skalowalną ochronę danych zgromadzonych w środowisku Microsoft 365. W repozytorium Barracuda Cloud Storage automatycznie tworzone są kopie zapasowe wszystkich danych z poczty, OneDrive for Business, Teams i SharePoint. Dzięki temu dostęp do danych jest możliwy nawet, gdy nie działa Microsoft 365.

Checklista do weryfikacji, czy firma w prawidłowy sposób prowadzi backup  
  • Czy backup wspiera wszystkie wykorzystywane aplikacje Microsoft 365?
  • Czy można samodzielnie ustawić częstotliwość wykonywania kopii?
  • Czy można swobodnie nawigować wśród zabezpieczonych danych i czy są one zindeksowane?
  • Czy zabezpieczane dane są szyfrowane?
  • Czy istnieje plan przywrócenia danych na wypadek awarii? Jeśli tak, czy operacja ta została przećwiczona i wiadomo, ile czasu zajmie?
  • Czy kopie backupowe przechowywane są u dwóch różnych dostawców?
  • Czy wiadomo, gdzie należy zgłosić się po pomoc na wypadek problemu przy odzyskaniu danych i czy klient ma całodobowe wsparcie dostawcy?
  • Czy backup obejmuje również dane pracowników zdalnych i kontraktowych (spoza przedsiębiorstwa)?
  

Szybkie i łatwe przywracanie

Dostęp do zabezpieczonych w usłudze Cloud-to-Cloud Backup danych można uzyskać z dowolnego urządzenia podłączonego do internetu – także bezpośrednio przez pracowników będących właścicielami danych. Zarządzanie całym środowiskiem backupu jest bardzo proste, dzięki czemu dział IT nie jest obciążany nadmierną pracą. Dostępne są funkcje odczytywania, przeszukiwania i przywracania konkretnych obiektów, folderów i skrzynek pocztowych, jak też wyszukiwania obiektów w określonym przedziale czasu lub utworzonych przez konkretnego użytkownika. Dane można przywrócić na pierwotnym koncie użytkownika, w osobnej lokalizacji albo na dowolnym innym wskazanym koncie.

Cloud-to-Cloud Backup to rozwiązanie kompletne, które nie wymaga utrzymywania zewnętrznej pamięci masowej. Co więcej, firma Barracuda w cenie wynajmu usługi gwarantuje nieograniczone miejsce na przechowywane dane, co oznacza brak zmartwień i dodatkowych kosztów w miarę rozwoju firmy klienta. Zapewniono też bardzo prosty mechanizm licencjonowania – należy wykupić licencje dla minimum 10 użytkowników, a wraz z rozwojem firmy istnieje możliwość dokupienia dodatkowych licencji.

Dane przesyłane do usługi Cloud-to-Cloud Backup szyfrowane są 128-bitowym kluczem SSL, zaś te przechowywane w repozytorium Barracuda Cloud Storage są chronione przez 256-bitowe szyfrowanie AES. Środowisko to ma przyznany certyfikat SSAE Type II i przechodzi regularne zewnętrzne kontrole. Jeszcze większy poziom bezpieczeństwa zapewnia uwierzytelnianie wieloskładnikowe, ograniczanie liczby adresów IP logowania oraz bazująca na rolach kontrola dostępu, która pozwala określić uprawnienia poszczególnych użytkowników.

Pobierz tutaj bezpłatną 30-dniową wersję próbną usługi Cloud-to-Cloud Backup.

Dodatkowe informacje: Mariusz Bajgrowicz, Channel Sales Manager Poland, Kappa Data, mariusz.bajgrowicz@kappadata.pl