Program partnerski Lexmarka – Channel Value Programme – przewiduje trzy poziomy współpracy: Premium
(jeśli partner osiąga minimalny obrót roczny w wysokości 2,5 tys. euro),
Expert (minimalny obrót 25 tys.
euro) oraz Business Solutions Dealer – dla tych partnerów, dla których
większe znaczenie ma zdobywanie wiedzy i umiejętności technicznych niż
wysokość obrotów.

Wszyscy uczestnicy programu mogą
korzystać z informacji na specjalnym portalu Lexmark PartnerNet,
materiałów marketingowych wspomagających sprzedaż, newsletterów itp. oraz brać
udział w promocjach. Partnerzy Premium dostają nagrody rzeczowe, partnerzy
Expert – bonusy, proporcjonalnie do uzyskanego obrotu. Poza tym mogą
uczestniczyć w różnych eventach, np. w 2012 r.
– w spotkaniu i szkoleniu przy okazji otwarcia Stadionu
Narodowego w Warszawie i meczu Polska – Portugalia, który odbył
się 29 lutego.

Dlaczego resellerom opłaca się przystąpić do programu
partnerskiego Lexmarka?

Partner Lexmarka,
w odróżnieniu od przedsiębiorstw współpracujących z innymi
producentami, nigdy nie musi konkurować bezpośrednio z dostawcą, który ma
często własną sieć sprzedaży
– zapewnia Józef Lis, Product Manager
w polskim oddziale Lexmarka.

 

Trzy poziomy współpracy

Jak
dołączyć do programu partnerskiego Lexmarka? Wystarczy zarejestrować się na
stronie http://www.reseller.lexmark.pl,
by uzyskać status Registered i dostęp do pełnej oferty, cennika,
porównywarki drukarek oraz otrzymywać najświeższe informacje o promocjach
i nowościach. Zarejestrowani resellerzy mogą również tworzyć
– korzystając z narzędzi na portalu – własne wzory ulotek,
z własnym logo. Każdej z zarejestrowanych firm jest przydzielany
opiekun. Po dokonaniu pierwszych zakupów i rozpoczęciu współpracy reseller
otrzymuje odpowiedni dla swojego poziomu partnerstwa status i właściwy
rodzaj wsparcia Lexmarka, a im wyższy poziom osiągnie, tym większe zyska
przywileje.




Józef Lis

 

Product Manager w polskim oddziale Lexmarka

Nasze
oczekiwania zapewne nie różnią się od oczekiwań innych producentów. Wspieramy
resellerów w sprzedaży – oferujemy bezpłatne narzędzia
uatrakcyjniające ofertę, wspomagamy rozwój partnerów i ułatwiamy osiąganie
zysków. Bardzo cenimy lojalność. Naszym celem jest dotarcie do jak najszerszego
grona resellerów oraz kontynuowanie współpracy z obecnymi partnerami na
jak najlepszych dla obu stron warunkach. Program partnerski Lexmarka cały czas
ewoluuje, bo obserwujemy rynek i wsłuchujemy się w głosy partnerów.
Od 2003 r. prowadziliśmy – wielokrotnie nagradzany i doceniany
przez resellerów – Klub Liderów Lexmark. Po ujednoliceniu zasad na całym
świecie wprowadziliśmy Channel Value Programme, który jeszcze bardziej wspiera
partnerów w ich codziennej pracy.

Aby pomóc resellerom efektywniej sprzedawać sprzęt oraz
materiały eksploatacyjne Lexmarka, wzbogaciliśmy portal CVP w nowe
funkcje. Dzięki niemu mogą korzystać ze specjalnych promocji i ofert
gotowych materiałów marketingowych, takich jak broszury, prezentacje produktów
czy instrukcje, materiały do pobrania, cenniki itd. Ponadto za pośrednictwem
narzędzia Centrum Komunikacyjnego – intuicyjnego interfejsu typu
„drag-and-drop” – diler z łatwością stworzy i wyśle własne
wiadomości z informacjami o promocjach Lexmarka.

 

Status Premium zapewnia korzystanie z narzędzi ułatwiających
sprzedaż. Resellerzy mogą kupować produkty w specjalnych cenach, uczestniczyć
w programie lojalnościowym i zbierać punkty wymienialne na rozmaite
nagrody, w tym urządzenia przydatne w codziennej pracy.

Reseller na poziomie Expert odnosi wieleu korzyści związanych
z ofertą czy dostępem do Solution Center, ułatwiającego oferowanie
klientom bardziej spersonalizowanych rozwiązań, a także ma okazję
zdobyć certyfikat Lexmark Value Print Partner i możliwość oferowania
kontraktów rozliczanych na podstawie liczby drukowanych stron. Wspierany jest
przez przydzielonego opiekuna handlowego Face to Face (F2F). Po podpisaniu
umowy i wykonaniu założonego planu sprzedażowego otrzymuje również
dodatkową gratyfikację.

 

Nowość: partnerstwo BSD, czyli wartość dodana

Novum w działającym od kilku lat
Channel Value Programme jest rozbudowa dotychczasowego programu dla dilerów
o statusie Lexmark Value Programme i nadanie mu nazwy BSD. Głównym
celem programu w odniesieniu do partnerów BSD jest zapewnienie im
dodatkowych korzyści, wynikających z tego, że ich działalność nie polega
jedynie na sprzedaży pudełek. BSD są
partnerami o wyższych kwalifikacjach, dzięki czemu uzyskują dodatkowe
profity.

– Chodzi zwłaszcza o korzystanie z linii
urządzeń przeznaczonych wyłącznie dla nich oraz do materiałów eksploatacyjnych
oferowanych w specjalnych cenach i kompatybilnych tylko z tymi
urządzeniami. Ponadto partnerzy będą mogli instalować u swoich klientów
odpłatne i darmowe aplikacje pobierane z wirtualnego centrum
rozwiązań Lexmarka, a także oprogramowanie do zarządzania flotą drukarek,
o nazwie Lexmark Fleet Manager. Aplikacja ta umożliwia automatyczny odczyt
liczników zainstalowanych urządzeń i upraszcza rozliczanie
oraz fakturowanie
– wyjaśnia Józef Lis.

Wspomniana linia produktowa obejmuje 26 różnych modeli – od
monochromatycznych laserowych drukarek z niższej półki do kolorowych
urządzeń wielofunkcyjnych wykorzystywanych przez całe działy przedsiębiorstw.
Ponadto partnerzy BSD mogą korzystać ze szkoleń serwisowych i oferować
wsparcie w swoim imieniu (poza świadczeniem typowych usług wynikających ze
standardowej gwarancji producenckiej Lexmarka).

Dodatkowych informacji na temat programu BSD udziela Marcin
Pawłowski (marcin.pawlowski@lexmark.pl).

Zdaniem resellera




Andrzej Bieluga

 

dyrektor Oddziału Lublin w A4 Polska

Potrzeby firm naszych
klientów nieustannie ewoluują. Od dłuższego czasu szukaliśmy producenta, który
uzupełni naszą ofertę o urządzenia wielofunkcyjne oraz drukarki laserowe.
Przyglądaliśmy się wielu markom pod kątem funkcji, wsparcia, wartości dodanych,
a przede wszystkim kosztów eksploatacji, i oferta Lexmarka wydała nam
się najciekawsza.

Współpracujemy
z nim od prawie dwóch lat. Początki wymagały dużego zaangażowania.
Musieliśmy szybko nauczyć się poruszania w nowej strukturze, nowych
produktach oraz usługach. Osobą bardzo pomocną był nasz opiekun ze strony
producenta – Marcin
Pawłowski. W krótkim czasie otrzymaliśmy dużą dawkę informacji, podczas
intensywnego cyklu szkoleń dla działu handlowego, a przede wszystkim dla
serwisu. Z pewnością mogę określić współpracę jako bardzo udaną. Jednak
najważniejszą korzyścią dla nas są nowoczesne aplikacje, zintegrowane
z urządzeniami MFP, zmieniające urządzenia w całe rozwiązania. Wkrótce rozpoczyna się produkcja nowej linii sprzętu
przeznaczonego tylko dla partnerów BSD/LVP, z którego sprzedażą wiążemy
duże nadzieje.

Dzięki niemu nasza oferta stanie się nieporównywalna i wyjdzie naprzeciw
oczekiwaniom klientów. Nie bez znaczenia we współpracy z Lexmarkiem jest
poziom cen materiałów eksploatacyjnych. Ponadto mile wspominamy szkolenie
w siedzibie Lexmarka w Niemczech, w Dietzenbach. Było to coś
więcej niż możliwość zdobycia wiedzy z dziedziny najnowszych rozwiązań
biurowych.

Naszym życzeniem byłoby jedynie zwiększenie stanów
magazynowych u dystrybutorów.