Program partnerski Lexmarka – Channel Value Programme – przewiduje trzy poziomy współpracy: Premium (jeśli partner osiąga minimalny obrót roczny w wysokości 2,5 tys. euro), Expert (minimalny obrót 25 tys.
euro) oraz Business Solutions Dealer – dla tych partnerów, dla których większe znaczenie ma zdobywanie wiedzy i umiejętności technicznych niż wysokość obrotów.

Wszyscy uczestnicy programu mogą korzystać z informacji na specjalnym portalu Lexmark PartnerNet, materiałów marketingowych wspomagających sprzedaż, newsletterów itp. oraz brać udział w promocjach. Partnerzy Premium dostają nagrody rzeczowe, partnerzy Expert – bonusy, proporcjonalnie do uzyskanego obrotu. Poza tym mogą uczestniczyć w różnych eventach, np. w 2012 r. – w spotkaniu i szkoleniu przy okazji otwarcia Stadionu Narodowego w Warszawie i meczu Polska – Portugalia, który odbył się 29 lutego.

Dlaczego resellerom opłaca się przystąpić do programu partnerskiego Lexmarka?

Partner Lexmarka, w odróżnieniu od przedsiębiorstw współpracujących z innymi producentami, nigdy nie musi konkurować bezpośrednio z dostawcą, który ma często własną sieć sprzedaży – zapewnia Józef Lis, Product Manager w polskim oddziale Lexmarka.

 

Trzy poziomy współpracy

Jak dołączyć do programu partnerskiego Lexmarka? Wystarczy zarejestrować się na stronie http://www.reseller.lexmark.pl,
by uzyskać status Registered i dostęp do pełnej oferty, cennika, porównywarki drukarek oraz otrzymywać najświeższe informacje o promocjach i nowościach. Zarejestrowani resellerzy mogą również tworzyć – korzystając z narzędzi na portalu – własne wzory ulotek, z własnym logo. Każdej z zarejestrowanych firm jest przydzielany opiekun. Po dokonaniu pierwszych zakupów i rozpoczęciu współpracy reseller otrzymuje odpowiedni dla swojego poziomu partnerstwa status i właściwy rodzaj wsparcia Lexmarka, a im wyższy poziom osiągnie, tym większe zyska przywileje.


Józef Lis

 

Product Manager w polskim oddziale Lexmarka

Nasze oczekiwania zapewne nie różnią się od oczekiwań innych producentów. Wspieramy resellerów w sprzedaży – oferujemy bezpłatne narzędzia uatrakcyjniające ofertę, wspomagamy rozwój partnerów i ułatwiamy osiąganie zysków. Bardzo cenimy lojalność. Naszym celem jest dotarcie do jak najszerszego grona resellerów oraz kontynuowanie współpracy z obecnymi partnerami na jak najlepszych dla obu stron warunkach. Program partnerski Lexmarka cały czas ewoluuje, bo obserwujemy rynek i wsłuchujemy się w głosy partnerów. Od 2003 r. prowadziliśmy – wielokrotnie nagradzany i doceniany przez resellerów – Klub Liderów Lexmark. Po ujednoliceniu zasad na całym świecie wprowadziliśmy Channel Value Programme, który jeszcze bardziej wspiera partnerów w ich codziennej pracy.

Aby pomóc resellerom efektywniej sprzedawać sprzęt oraz materiały eksploatacyjne Lexmarka, wzbogaciliśmy portal CVP w nowe funkcje. Dzięki niemu mogą korzystać ze specjalnych promocji i ofert gotowych materiałów marketingowych, takich jak broszury, prezentacje produktów czy instrukcje, materiały do pobrania, cenniki itd. Ponadto za pośrednictwem narzędzia Centrum Komunikacyjnego – intuicyjnego interfejsu typu „drag-and-drop” – diler z łatwością stworzy i wyśle własne wiadomości z informacjami o promocjach Lexmarka.

 


Status Premium zapewnia korzystanie z narzędzi ułatwiających sprzedaż. Resellerzy mogą kupować produkty w specjalnych cenach, uczestniczyć w programie lojalnościowym i zbierać punkty wymienialne na rozmaite nagrody, w tym urządzenia przydatne w codziennej pracy.

Reseller na poziomie Expert odnosi wieleu korzyści związanych z ofertą czy dostępem do Solution Center, ułatwiającego oferowanie klientom bardziej spersonalizowanych rozwiązań, a także ma okazję zdobyć certyfikat Lexmark Value Print Partner i możliwość oferowania kontraktów rozliczanych na podstawie liczby drukowanych stron. Wspierany jest przez przydzielonego opiekuna handlowego Face to Face (F2F). Po podpisaniu umowy i wykonaniu założonego planu sprzedażowego otrzymuje również dodatkową gratyfikację.

 

Nowość: partnerstwo BSD, czyli wartość dodana

Novum w działającym od kilku lat Channel Value Programme jest rozbudowa dotychczasowego programu dla dilerów o statusie Lexmark Value Programme i nadanie mu nazwy BSD. Głównym celem programu w odniesieniu do partnerów BSD jest zapewnienie im dodatkowych korzyści, wynikających z tego, że ich działalność nie polega jedynie na sprzedaży pudełek. BSD są partnerami o wyższych kwalifikacjach, dzięki czemu uzyskują dodatkowe profity.

– Chodzi zwłaszcza o korzystanie z linii urządzeń przeznaczonych wyłącznie dla nich oraz do materiałów eksploatacyjnych oferowanych w specjalnych cenach i kompatybilnych tylko z tymi urządzeniami. Ponadto partnerzy będą mogli instalować u swoich klientów odpłatne i darmowe aplikacje pobierane z wirtualnego centrum rozwiązań Lexmarka, a także oprogramowanie do zarządzania flotą drukarek, o nazwie Lexmark Fleet Manager. Aplikacja ta umożliwia automatyczny odczyt liczników zainstalowanych urządzeń i upraszcza rozliczanie oraz fakturowanie – wyjaśnia Józef Lis.

Wspomniana linia produktowa obejmuje 26 różnych modeli – od monochromatycznych laserowych drukarek z niższej półki do kolorowych urządzeń wielofunkcyjnych wykorzystywanych przez całe działy przedsiębiorstw. Ponadto partnerzy BSD mogą korzystać ze szkoleń serwisowych i oferować wsparcie w swoim imieniu (poza świadczeniem typowych usług wynikających ze standardowej gwarancji producenckiej Lexmarka).

Dodatkowych informacji na temat programu BSD udziela Marcin Pawłowski (marcin.pawlowski@lexmark.pl).

Zdaniem resellera


Andrzej Bieluga

 

dyrektor Oddziału Lublin w A4 Polska

Potrzeby firm naszych klientów nieustannie ewoluują. Od dłuższego czasu szukaliśmy producenta, który uzupełni naszą ofertę o urządzenia wielofunkcyjne oraz drukarki laserowe. Przyglądaliśmy się wielu markom pod kątem funkcji, wsparcia, wartości dodanych, a przede wszystkim kosztów eksploatacji, i oferta Lexmarka wydała nam się najciekawsza.

Współpracujemy z nim od prawie dwóch lat. Początki wymagały dużego zaangażowania. Musieliśmy szybko nauczyć się poruszania w nowej strukturze, nowych produktach oraz usługach. Osobą bardzo pomocną był nasz opiekun ze strony producenta – Marcin Pawłowski. W krótkim czasie otrzymaliśmy dużą dawkę informacji, podczas intensywnego cyklu szkoleń dla działu handlowego, a przede wszystkim dla serwisu. Z pewnością mogę określić współpracę jako bardzo udaną. Jednak najważniejszą korzyścią dla nas są nowoczesne aplikacje, zintegrowane z urządzeniami MFP, zmieniające urządzenia w całe rozwiązania. Wkrótce rozpoczyna się produkcja nowej linii sprzętu przeznaczonego tylko dla partnerów BSD/LVP, z którego sprzedażą wiążemy duże nadzieje. Dzięki niemu nasza oferta stanie się nieporównywalna i wyjdzie naprzeciw oczekiwaniom klientów. Nie bez znaczenia we współpracy z Lexmarkiem jest poziom cen materiałów eksploatacyjnych. Ponadto mile wspominamy szkolenie w siedzibie Lexmarka w Niemczech, w Dietzenbach. Było to coś więcej niż możliwość zdobycia wiedzy z dziedziny najnowszych rozwiązań biurowych.

Naszym życzeniem byłoby jedynie zwiększenie stanów magazynowych u dystrybutorów.