IT - biznes, trendy, technologie. miesięcznik komputerowy przeznaczony dla firm komputerowych i związanych z branżą IT.

Archiwum

Autor: Grzegorz Miller | Dodano: 2001-06-11 00:00

Czas na coś naprawdę małego!

Rynek palmtopów można opisać trzema 'naj': najmniejszy rynek najmniejszych komputerów, który rozwija się najbardziej dynamicznie. Przyrost sprzedaży palmtopów w 2000 roku w stosunku do roku 1999 wyniósł blisko 100 proc.

Autor: Grzegorz Miller | Dodano: 2001-06-11 00:00

Nie tylko organizer!

Palmtop jest na tyle użyteczny, na ile użyteczne jest jego oprogramowanie. Analogia do komputerów stacjonarnych jest aż nadto wyraźna. Palmtopy zaczynają przypominać prostsze wersje komputerów stacjonarnych (przynajmniej tych sprzed kilku lat) - mają edytory tekstów, arkusze kalkulacyjne, przeglądarki internetowe, narzędzia do tworzenia stron WWW (Psion), słowniki, gry, można na nich słuchać plików dźwiękowych MP3 i tworzyć aplikacje w Visual Basicu (Win CE).

Autor: Ewa Mittelstaedt | Dodano: 2001-06-11 00:00

Na koszt firmy, notebook dla każdego!

W 2000 roku sprzedano w Polsce 78 tys. notebooków (według IDC). Jest to jedyny segment w branży IT, który odnotował tak znaczący wzrost - o około 50 proc. w porównaniu z rokiem 1999 (wyjątek stanowią palmtopy, których sprzedaż wzrosła o 100 proc.). Polski rynek komputerów przenośnych zdominowała Toshiba - zdobyła w nim 46-procentowy udział.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2001-03-19 01:00

Szybsze procesory, wolniejsza sprzedaż

Sprzedaż komputerów stacjonarnych na polskim rynku wyniosła w 2000 r. około 645 tys. sztuk ­ wynika z danych IDC. To wzrost zaledwie o 5,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego (ok. 610 tys.). Największy wzrost sprzedaży w 2000 r. zanotowały Fujitsu Siemens, IBM oraz Compaq. W gronie przegranych znalazły się między innymi: Dell, Acer, jak również polska Baza.

Autor: Ewa Mittelstaedt | Dodano: 2001-03-19 01:00

Biznes na baterie

Na rynku zasilaczy awaryjnych w Polsce już od dawna istnieje wyraźny podział na urządzenia o małych i dużych mocach. Większość producentów skwapliwie skupiła się na tym drugim segmencie oraz klientach korporacyjnych. Nic nie wskazuje na to, by trend ten miał się zmienić. Zasilacze o mniejszych mocach stanowią jednak dosyć duży procent sprzedaży - trafiają głównie do sektora MSP. Użytkownicy domowi wciąż są dla sprzedawców UPS-ów źródłem niewielkiego zysku.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2001-01-22 01:00

Trzymać rękę na pulsie

CRN Polska rozmawia z Tomaszem Sielickim, prezesem ComputerLandu, uhonorowanym tytułem PRIT 2000 przez redakcję CRN Polska. Uzasadnienie nominacji: za najwyższą jakość wdrożeń, wkład w rozwój aplikacji internetowych oraz kreowanie rynku bankowości internetowej.

computerland postać rynku IT PRIT prit2000 tomasz sielicki
Autor: Anna Suchta | Dodano: 2001-01-02 02:05

Walc dla najlepszych

Już po raz trzeci redakcja CRN Polska przyznała tytuły Postać Rynku IT. Trudno uznać za przypadek, że znaleźli się wśród nich przedstawiciele rynków: integracji, ISP oraz urządzeń cyfrowej rozrywki domowej. Nagrody przyznawane osobom, których działalność wywiera istotny wpływ na kształt polskiego rynku IT z założenia muszą odzwierciedlać panujące na tym rynku tendencje i kierunki jego rozwoju. Do takich właśnie, uznanych powszechnie za najbardziej perspektywiczne należą: integracja, Internet oraz domowa rozrywka.

andrzej gradzi computerland creative labs dns dystrybutor roku internet partners marcin kindler marek janas postać rynku IT PRIT prit2000 tomasz sielicki