Komputerów All-in-One nie brakuje w ofercie resellerów.
Ponad połowa respondentów naszego najnowszego barometru sprzedaje te
urządzenia, jednak wysokość ich zbytu rozczarowuje. Trzynaście procent
z grupy właścicieli firm, którzy odpowiedzieli na nasze pytania dotyczące
All-in-One’ów, ma zamiar wprowadzić je do oferty. Jednocześnie
z odpowiedzi prawie wszystkich naszych rozmówców wynika, że
zainteresowanie klientów komputerami AiO jest ciągle niewielkie. Najczęściej
kupują je lepiej uposażeni konsumenci (na nich wskazało 37 proc.
pytanych), a także instytucje i administracja, gdzie AiO dostarczane
jest w przetargach (30 proc. resellerów). Na trzecim miejscu wśród
odbiorców AiO znalazły się małe i średnie przedsiębiorstwa
(22 proc.). Przeważająca większość resellerów  (73 proc.) uważa AiO za sprzęt niszowy. Mało
tego, ponad połowie pytanych trudno określić, czy jest to sprzęt dobry do
sprzedaży przez VAR-ów bądź typowych resellerów. Spora część naszych respondentów
uważa, że ten rodzaj sprzętu raczej nie ma przyszłości na rynku komputerowym.

Dlaczego AiO się nie
przyjmuje? Według resellerów rozczarowuje wydajność oraz przeszkadza zamknięta
konstrukcja tych komputerów. Dlatego ze sprzętu raczej nie chcą korzystać
gracze, którzy są przyzwyczajeni do tego, że mogą rozbudowywać swoje maszyny.
Wymiana takiego komputera jest droższa niż zwykłego desktopa, co jest kolejnym
powodem powstrzymującym klientów indywidualnych od kupna tego niezbyt taniego
przecież sprzętu. Poza tym, jak mówią resellerzy, wielu odbiorców po prostu nie
wie o istnieniu AiO. Problem sygnalizowano już rok temu, mówił o tym
między innymi Intel. Prawdopodobnie od tego czasu nic się nie zmieniło
w świadomości odbiorców. Możliwe, że producenci sami nie wierzą
w sukces AiO. Gołym okiem widać, że w swoich kampaniach reklamowych
stawiają na notebooki, ultrabooki i tablety. Notebooki zresztą,
w opinii respondentów naszego barometru, królują wśród odbiorców
biznesowych i prywatnych.

Resellerzy przyznają, że AiO to sprzęt nadający się do pracy
w MSP i w administracji – pozwala na to jego podstawowa
funkcjonalność i niewielka powierzchnia, jaką zajmuje. Choć znów
przeszkodą jest cena i brak pewności co do bezawaryjności tych
urządzeń – pod tym względem AiO nie wzbudzają zaufania klientów.