W październiku Acronis spotkał się z polskimi partnerami, którym zaprezentował dalszy kierunek rozwoju firmy. Spotkanie było także okazją do ogłoszenia zmian personalnych w polskim biurze producenta. Zespół powiększył się o nowych pracowników i od trzech miesięcy ma nowego szefa – Artura Cyganka, Regional Managera CEE.

Swoją działalność producent oprogramowania do zarządzania składowaniem danych opiera w 100 proc. na kanale partnerskim. Nowy szef przekonywał zgromadzonych, że tak będzie też w kolejnych latach. Z myślą o nich Acronis zaprezentował nowy program partnerski, którego głównym celem ma być podniesienie rentowności integratorów, a konkretnie gwarancja dwucyfrowej marży.

– Zaczynamy od 10 proc., ale w pewnych grupach produktowych i poziomach partnerskich marża może wynieść nawet 35 proc. – zapewniał Artur Cyganek.

Udostępniając nowy program partnerski, Acronis chce także, by partnerzy mieli pewność, że ich inwestycje są chronione. By nie musieli martwić się tym, jak zakończy się projekt, w który zainwestowali swój czas oraz zasoby.

 
Większy nacisk na biznes

Od lat ważne miejsce w ofercie Acronisu zajmują rozwiązania dla użytkowników indywidualnych, tych z grupy SOHO. W sierpniu bieżącego roku miała miejsce rynkowa premiera najnowszej edycji True Image, przeznaczonego na ten właśnie rynek popularnego oprogramowania do tworzenia kopii zapasowych. Producent zachęca jednak partnerów do większego zainteresowania się produktami biznesowymi. Mają one obecnie stanowić podstawę rozwoju zarówno dostawcy, jak i jego partnerów. Jak podkreślał Artur  Cyganek, backup dla biznesu i administracji to ta część oferty, która przynosi aktualnie „stabilny i rzetelny wzrost”.

W tym obszarze istotne miejsce zajmuje dzisiaj rozwiązanie Acronis Backup Service, które chroni dane korporacyjne w formie usługi. W zamyśle producenta umożliwia ono łagodne przejście do modelu chmury. Dzięki niemu partnerzy mogą przekonać klientów, którzy nie mają zaufania do cloud computingu, aby na przykład pozostawili dane u siebie, ale zarządzali nimi za pomocą konsoli znajdującej się w chmurze. Wykorzystując Acronis Backup Service, integrator może – zgodnie z najnowszymi trendami rynkowymi – rozpocząć działalność jako dostawca usług backupu.

Kolejnym oprogramowaniem do wykorzystania w chmurze jest Acronis Disaster Recovery. Jak wynika z wewnętrznych statystyk producenta, to element z portfolio produktowego, który ma obecnie największy potencjał i którego sprzedaż na świecie dynamicznie rośnie. Polscy partnerzy, myśląc o rozwoju, już dziś powinni zacząć przygotowywać się do jego sprzedaży – zachęcają przedstawiciele Acronisu.

Innym produktem, na który powinni zwrócić uwagę integratorzy, jest Acronis Access. Służy do ochrony mobilnego dostępu do plików, ich synchronizowania i współużytkowania. Z danych polskiego oddziału wynika, że w ostatnim czasie najatrakcyjniejsze projekty na naszym rynku – m.in. pod względem wielkości – dotyczą właśnie tego rozwiązania.