Zarządy przedsiębiorstw i pracownicy działów IT dość rzadko zastanawiają się nad biznesowymi konsekwencjami np. awarii poszczególnych urządzeń lub braku dostępu do danych. Nie dopuszczają do siebie myśli, że linia produkcyjna w fabryce lub robot przemysłowy mogłyby zostać unieruchomione na dłuższy czas w wyniku tak częstego i czasem wręcz dającego się przewidzieć zdarzenia, jakim jest awaria twardego dysku w komputerze, który nimi zarządza.

Ten sam problem, chociaż oczywiście ze znacznie mniejszymi skutkami finansowymi, może dotyczyć pracowników. Handlowiec, który nie może rano uruchomić komputera, nie tylko sam nie zarabia, ale też nie generuje zysku dla zatrudniającej go firmy.

Aby zminimalizować negatywne skutki awarii sprzętu, Acronis proponuje funkcję odzyskiwania danych Universal Restore, dzięki której cały system operacyjny i dane z dysku mogą być w ciągu kilkudziesięciu minut przywrócone na dowolnym urządzeniu o podobnej wydajności, niezależnie od platformy sprzętowej i bez problemów związanych z kompatybilnością (możliwe jest też ich przenoszenie między platformami fizycznymi i wirtualnymi). Funkcja Universal Restore sama zadba o dobór sterowników dla nowej maszyny i automatycznie je zainstaluje.

Dzięki temu rozwiązaniu firmy nie muszą przechowywać zapasowego, identycznego sprzętu, jak ten wykorzystywany produkcyjnie, a administratorzy nie są skazani na wielogodzinne reinstalowanie systemu operacyjnego oraz wszystkich aplikacji. Moduł Universal Restore jest dostępny bezpłatnie we wszystkich produktach z rodziny Acronis Backup oraz Acronis Backup Advanced.

Barbara Podeszfa

Partner Account Manager, Acronis

Acronis podchodzi w indywidualny sposób do każdego kraju, w którym oferuje swoje rozwiązania. Najlepszym przykładem jest to, że wszystkie nasze produkty mają polski interfejs, co nie tylko okazuje się dominującym kryterium w wielu przetargach publicznych, ale doceniane jest też przez komercyjnych klientów. W Polsce dużą popularnością cieszy się przyspieszona ścieżka uzyskania złotego statusu w programie partnerskim Acronis (Grow to Gold). Dzięki niej resellerzy i integratorzy, którzy mają bardzo duży potencjał, angażują się w realizację projektów, rozwijają się i szkolą, a także aktywnie sprzedają, na nasze zaproszenie mogą wcześniej zacząć korzystać z benefitów dla złotych partnerów.

 

Dla pracowników firm, których ciągłość pracy w dużej mierze zależy od telefonu komórkowego, Acronis proponuje Mobile Device Backup. Jest to rozwiązanie przeznaczone do smartfonów i tabletów z systemem Android i iOS, które zapewnia wykonanie kopii zapasowej wszystkich danych z telefonów (w przypadku urządzeń z systemem iOS – bez SMS-ów) i przywrócenie ich na innym urządzeniu podobnej klasy. Funkcja ta jest dostępna dla subskrybentów usługi Acronis True Image Cloud.

 

Bezpieczne współużytkowanie plików

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest Acronis Access Advanced. Umożliwia ono bezpieczny zdalny dostęp do korporacyjnych plików (także z urządzeń mobilnych z systemami iOS, Android i Windows Phone), synchronizowanie ich oraz sprawowanie pełnej kontroli nad ich udostępnianiem.

Zbudowane w ten sposób środowisko charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem bezpieczeństwa. Wszystkie przesyłane dane, a także przechowywane na urządzeniach mobilnych i dyskach wirtualnych, są szyfrowane 256-bitowym kluczem AES. Acronis Access Advanced implementowany jest w środowisku lokalnym klienta i konfigurowany w taki sposób, aby pliki nigdy nie opuściły firmowej infrastruktury. Oprogramowanie to bardzo łatwo zintegrować z katalogiem użytkowników Active Directory oraz takimi systemami MDM jak m.in. MobileIron, Good Technology, Samsung Knox.

Acronis Access Advanced może być wykorzystywany wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba wymiany dużych plików (projektów multimedialnych, map GIS itp.) między współpracownikami
lub podwykonawcami. Administrator rozwiązania jest w stanie zachować pełną kontrolę zarówno nad warunkami udostępniania tych danych, jak i sposobem ich wykorzystania. Może także indywidualnie ustalić czas dostępności danego pliku dla użytkowników zewnętrznych lub ich uprawnienia (zapis, odczyt, usunięcie itd.).

Dodatkowe informacje:

Barbara Podeszfa,

Partner Account Manager, Acronis,

barbara.podeszfa@acronis.com

Artykuł powstał we współpracy z firmą Acronis.