Acer: zarobić na cyfrowym obrazie
Acer zachęca resellerów do sprzedaży monitorów wielkoformatowych i projektorów laserowych. Zdaniem producenta oba segmenty rynku mają w Polsce duży potencjał wzrostu.

W drugiej edycji Acer Display Event uczestniczyło kilkudziesięciu partnerów producenta. Spotkanie zainaugurowało wystąpienie Patryka Roszko, Product Business Unit Managera, który przedstawił dane IDC dotyczące globalnej sprzedaży komputerów w drugim kwartale bieżącego roku. Acer w tym okresie sprzedał 4,3 mln urządzeń, co dało mu czwarte miejsce w zestawieniu z 6,6-proc. udziałem rynku. Firma wyprzedziła nie tylko swojego lokalnego konkurenta Asusa, lecz także Apple’a. Co więcej, Acer zapowiada w przyszłym roku ofensywę. Producent duże nadzieje wiąże z nową linią komputerów ConceptD, adresowanych do fotografów, projektantów wnętrz i grafików. Z kolei nową propozycją dla mobilnych użytkowników jest model Swift 7 – kompaktowy 14-calowy laptop o wadze 850 gramów.
– Ten notebook jest co najmniej o 60 proc. lżejszy niż większość standardowych laptopów 14-calowych, bez uszczerbku dla jego wydajności – przekonuje Jakub Duraj, Product Manager w Acerze.
W Polsce królują pecety działające pod kontrolą systemu operacyjnego Windows. Nieliczni użytkownicy korzystają z macOS, a chromebooki sprzedają się u nas wręcz w śladowych ilościach. Inaczej jest za oceanem, gdzie tego typu komputery cieszą się ogromną popularnością w sektorze edukacyjnym. Dlatego Acer, który dostrzega ten potencjał również w Polsce, planuje sprzedawać i promować tutaj swoje chromebooki, aczkolwiek zastrzega, że w tym przypadku dużo zależy od wsparcia ze strony Google’a. Według przedstawicieli Acera, z którymi rozmawialiśmy, koncern z Mountain View niebawem planuje zwiększyć swoją aktywność w tym obszarze. Warto jeszcze podkreślić, że pewnego rodzaju niespodzianką – zarówno dla partnerów, jak i klientów końcowych – okazało się wejście tajwańskiego producenta na rynek komputerów klasy rugged z linią Acer Enduro.
Jeszcze więcej obrazu
Kolejną istotną grupą produktową są w przypadku tego producenta monitory. Po kilku chudych latach rozwiązania te powróciły na ścieżkę wzrostu. W pierwszym półroczu bieżącego roku sprzedaż wyświetlaczy w Polsce wzrosła o 2 proc.
– To bardzo stabilny rynek, na którym w skali roku sprzedaje się około 800 tysięcy urządzeń. Acer posiada w swoim cenniku około 150 monitorów. Tak bogaty asortyment pozwala nam utrzymać wysokie marże – tłumaczy Patryk Roszko.
Acer zrealizował w tym roku kilka dużych kontraktów na dostawę monitorów, w tym dla PKO Banku Polskiego (1200 sztuk) i komendy policji w Olsztynie (170 sztuk).
Zdecydowanie gorzej przedstawia się sytuacja na polskim rynku projektorów, na którym odnotowano 16-proc. spadek przychodów. Niemniej, na co zwraca uwagę Patryk Roszko, w Polsce sprzedaje się rocznie 50 tys. urządzeń i tak czy inaczej warto powalczyć o klientów. Dodał też, że w ofercie Acera znajduje się 40 modeli projektorów, co ułatwia resellerom dotarcie do różnych grup klientów. Producent zachęca szczególnie do sprzedaży urządzeń laserowych, przede wszystkim ze względu na dłużą żywotność w porównaniu z tradycyjnymi lampami projekcyjnymi, a tym samym niższe koszty serwisu i eksploatacji. Patryk Roszko zapowiada, że Acer w przyszłym roku będzie specjalnie premiować partnerów sprzedających najwięcej projektorów laserowych, wyświetlaczy ProDesigner oraz monitorów o przekątnej powyżej 40 cali.
Co istotne, na rynku cyfrowego obrazu nie brakuje miejsce dla różnego rodzaju urządzeń. Mateusz Kurlit, CEO Berrylife, opowiadał o zaletach związanych z wykorzystaniem projektorów w biznesie.
– To cały czas najtańsza technologia do budowania dużych ekranów. Proporcja wielkości wyświetlanego obrazu do ceny jest tutaj nieporównywalna z monitorami. Projektory nie są przeżytkiem i pracują w centrach konferencyjnych, hotelach itp. Znakomicie sprawdzają się też w zappingu 3D – mówi Mateusz Kurlit.
Projektory znajdują też coraz częściej zastosowanie podczas tras koncertowych poświęconych nieżyjącym artystom. Tak było w przypadku Michaela Jacksona i 2Paca. Na scenie na żywo gra zespół, a gwiazda występuje w postaci hologramu wyświetlanego przez urządzenie. To oznacza, że w tej grupie produktów, jeśli chodzi o ich zastosowania, ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia.
Podobne artykuły
Powrót sprzętu na piedestał
Trudne czasy uwydatniły znaczenie sprzętu w procesach przetwarzania i przechowywania danych. Miniony rok pokazał przy tym, że dysputy o jego wyższości nad oprogramowaniem – bądź odwrotnie – nie mają większego sensu.
Laptop dla menedżera od resellera
Mimo ogólnej stagnacji na rynku notebooków segment biznesowych laptopów premium powinien rosnąć w najbliższych latach. Resellerzy mogą, a wręcz powinni na tym skorzystać.
Cicha rewolucja PC
Tradycyjne desktopy w obudowach ATX odchodzą do lamusa. Spada też popyt na tanie notebooki, które w przeszłości stanowiły ponad 90 proc. sprzedaży. W 2018 r. zacierają się różnice między komputerami stacjonarnymi i przenośnymi zarówno pod względem konfiguracji, jak i cen.