Pod marką Accura oferowane są produkty wyróżniające się
bardzo wysoką jakością. Są to tonery i kartridże atramentowe, materiały do
czyszczenia urządzeń biurowych (żele, pianki, ściereczki z mikrofazy,
sprężone powietrze), kable HDMI, DVI, USB, VGA, UTP, zasilające oraz adaptery.
We wrześniu asortyment rozszerzył się o najpopularniejsze
w gospodarstwach domowych modele żarówek ledowych. Następnie na rynku
pojawią się listwy zasilające, zasilacze do notebooków oraz torby do
laptopów.

Przy opracowywaniu planu
rozwoju każdej grupy produktowej zarządzający Accurą kierują się przede
wszystkim oceną potrzeb klientów. Dzięki silnemu i doświadczonemu
partnerowi, jakim jest Komputronik, sięgają do źródła wiedzy o tym, czego
poszukują odbiorcy końcowi i jakie oczekiwania mają
resellerzy.

Warte podkreślenia jest
również to, że do sprzedaży dopuszcza się jedynie dokładnie sprawdzone pod
względem jakości produkty. Dbają o to Krzysztof Drozd, dyrektor Dywizji
Akcesoria, Materiały eksploatacyjne, Urządzenia sieciowe w Komputroniku, i Tomasz
Baron, Business Unit Manager oraz opiekun marki Accura.

 

 Jasny punkt na mapie miasta

Współpracę z resellerami sprzedającymi produkty Accura
ma wspomagać wielopoziomowy program partnerski o nazwie Accura Shop. Jak
informuje Krzysztof Drozd, powstał on na bazie gruntownego badania rynku
i potrzeb resellerów, po licznych rozmowach i testach.

Wybrane atuty programu Accura Shop

 –
przeznaczony zarówno dla dużych, jak i małych partnerów


pomoc specjalistów przy doborze produktów Accura


dostęp do materiałów marketingowych na temat produktów


szkolenia dla pracowników


dostęp do platformy e-learningowej


ścieżka certyfikacyjna dla biorących udział w programie


dostęp do programu lojalnościowego


udział w profesjonalnych szkoleniach sprzedażowych


dostęp do budżetu na lokalny marketing – możliwość prowadzenia indywidualnie

zaplanowanych przez partnera akcji
marketingowych, dostosowanych do lokalnego rynku


udział w imprezach integracyjnych

 

 

Jednym z celów Accura Shop jest stworzenie modelowych
salonów marki, z pełną jej ofertą. Miejsca będą się charakteryzować
wzorową ekspozycją – na ich wyposażenie złożą się między innymi różne
atrybuty Accury. Salony będą doskonale oznaczone i dzięki temu widoczne
dla potencjalnych klientów. To wszystko sprawi, że w świadomości
użytkowników końcowych staną się rozpoznawalnymi punktami na mapach miast.

 

Dla dużych i małych

Program Accura Shop skierowany jest zarówno do obecnych
partnerów handlowych, którzy już posiadają w swoim asortymencie produkty
marki, jak i do tych, którzy jeszcze nie mają ich w ofercie, są
jednak zainteresowani podjęciem współpracy w zakresie sprzedaży.

Twórcy programu podkreślają jednak, że dotyczy on resellerów
gotowych zaangażować się w promocję i rozwój Accury oraz
spełniających określone standardy pod względem potencjału sprzedażowego,
kondycji finansowej i warunków lokalowych.

Wszystkie zgłoszenia
kandydatów do Accura Shop będą rozpatrywane według powyższych kryteriów, ale
indywidualnie. Dlatego bez obaw mogą zgłaszać się nie tylko duzi partnerzy
handlowi, ale też mniejsze sklepy resellerskie. Chęć udziału w programie
można sygnalizować bezpośrednio u regionalnych business development
managerów lub mailowo na info@accura.pl.




Trzy pytania do…

Krzysztofa Drozda, dyrektora Dywizji Akcesoria, Materiały
eksploatacyjne, Urządzenia sieciowe w Komputroniku

CRN Ile sklepów
ma funkcjonować docelowo w ramach Accura Shop? Od czego zależy ich liczba?

Krzysztof
Drozd
Na dzień dzisiejszy nie ograniczamy projektu konkretną liczbą
sklepów firmowych Accura. Możemy sobie życzyć, żeby w przyszłości
w każdym mieście był Accura Shop.  Obecnie, na podstawie
dotychczasowych obrotów, wytypowaliśmy partnerów, którym chcemy zaproponować
program w pierwszej kolejności. Oprócz tego zapraszamy do zgłaszania się
te firmy, które będą chciały podjąć wyzwanie i budować z nami markę
Accura. W naszej ocenie do końca roku
będziemy w stanie uruchomić około dwudziestu salonów firmowych. W kolejnym
roku natomiast będziemy walczyć o jak największą ich liczbę.

 


CRN Czy wyspecjalizowane w sprzedaży Accury sklepy mają być umiejscowione zarówno
w dużych miastach,  jak i na prowincji?

Krzysztof Drozd Oczywiście, nie ograniczamy się tylko do dużych miast. Dotychczasowe wskaźniki
sprzedaży pokazują, że partnerzy działający w małych miejscowościach
osiągają wysokie wyniki sprzedażowe. Charakteryzują się tym, że podejmują
aktywne działania w swoich regionach i mają kreatywne pomysły
na promocję.

 

CRN Kiedy ruszy Accura Shop?

Krzysztof Drozd Wizyty u pierwszych partnerów rozpoczęły się już od połowy
sierpnia. A pełną parą program rusza od 1 września.

 
Dlaczego warto się zaangażować

Wsparcie
w ramach Accura Shop zostało zaplanowane wielopoziomowo i dotyczy
wszystkich istotnych dla partnera obszarów. Specjaliści pomagają w doborze
produktów do pierwszego zamówienia i wraz z nimi dostarczają wszelkie
materiały marketingowe ułatwiające efektywne działanie – ulotki
informacyjne o produktach, ekspozytory towaru, katalogi produktowe,
gadżety reklamowe. Partner ma także zapewnione szkolenia dla pracowników,
dostęp do platformy e-learningowej oraz ścieżkę certyfikacyjną, zgodnie
z którą może podnosić swoje kwalifikacje i status w programie.

Zaangażowanie
w Accura Shop daje również pratnerom dostęp do programu lojalnościowego, bonusów posprzedażowych, a także do budżetu
na lokalny marketing.

Program lojalnościowy to prosty w swojej konstrukcji
mechanizm, przyznający punkty za zakup produktów Accura i umożliwiający
ich wymianę na atrakcyjne nagrody. Liczbę zebranych punktów można śledzić na
bieżąco, a lista nagród jest otwarta.

Budżet marketingowy na działania lokalne, to narzędzie
umożliwiające oferowanie rozwiązań szytych na miarę. Specjaliści
odpowiedzialni za rozwój
Accury z doświadczenia wiedzą, że partnerzy doskonale znają swój lokalny
rynek i często mają oryginalne pomysły na rozwój i promocję.

Mając do dyspozycji określone środki, mogą wprowadzać
te pomysły w życie
– mówi Krzysztof Drozd. – Możliwości
są naprawdę nieograniczone.
Natomiast tym, którzy nie stworzyli planu na
wykorzystanie budżetu w indywidualny sposób, proponujemy standardowe
materiały POS związane z marką, na które te pieniądze mogą przeznaczyć.

Manager podkreśla, że w całym programie ogromną rolę
odgrywa edukacja partnerów. Zarządzającym bardzo zależy na tym, aby każdy
zaangażowany w Accura Shop reseller dysponował profesjonalną wiedzą o marce. Dlatego
też planują przeprowadzanie regularnych szkoleń organizowanych
zarówno w siedzibach partnerów,
jak i centralnie. Uzupełnieniem informacji zdobytych na szkoleniach są materiały, do których
partner będzie miał stały dostęp.

– Teoretyczna wiedza o marce to jedno, ale
umiejętne jej wykorzystanie to drugie
– mówi Krzysztof Drozd. – Dlatego
w programie Accura Shop znajdą się również profesjonalne szkolenia
sprzedażowe i motywacyjne, organizowane przy wsparciu firm zewnętrznych
.

To, zdaniem managera, daje partnerom Accury bardzo szeroki
wachlarz możliwości, które warto wykorzystać w swoich działaniach
biznesowych.

 

Wisienka na torcie

Finałem wytężonej
całorocznej pracy partnerów Accury będą spotkania centralne oraz różnego
rodzaju akcje typu incentive nastawione przede wszystkim na integrację
i świętowanie sukcesów. Najbardziej zaangażowane firmy każdego roku będą
nagradzane w poszczególnych kategoriach podczas wieczornej gali.
Uroczyście będą również nadawane kolejne poziomy autoryzacji w postaci
certyfikatów, zgodnie z rozwojem partnera.

Accura zespół

Maciej Misaczek – Business
Development Manager; maciej.misaczek@komputronik.pl

Michał Krawczyk – Business Development Manager; michal.krawczyk@komputronik.pl