Accenture, Deloitte i PwC liderami magicznego kwadrantu Gartnera
Znamy już sześciu liderów magicznego kwadrantu Gartnera w kategorii usług chmurowych Oracle’a na rok 2022.
Tata Consultancy Services (TCS) to firma z siedzibą w Bombaju, która w tym roku znalazła się w czołówce, jeśli chodzi o wizję i na czwartym miejscu, jeśli chodzi o zdolność do jej realizacji. Jest dużym dostawcą usług OCA (między 5 a 10 tysięcy jednostek FTE), a z raportu Gartnera wynika, że jej zyski ze sprzedaży tych usług wzrosły o 51 proc. w stosunku do zeszłego roku.
- Mocne strony: TCS zwiększyło sprzedaż usług Oracle’a (w tym Oracle Cloud) dzięki nakierowanej na doradztwo platformie #OneTCS. Integrator rozwinął swoją działalność OCA, oferując usługi klientom, którzy korzystają już z Oracle EBS i chcą przeprowadzić migrację do chmury. Obecnie 56 proc. zysków TCS ze sprzedaży usług Oracle’a pochodzi z rozwiązań chmurowych.
- Słabe strony: Choć TCS ma dojrzałą ofertę w zakresie finansów i HR-u, pozostaje w tyle, jeśli chodzi o pakiety ACX (marketing i obsługa klienta), SDM (zarządzanie łańcuchem dostaw) i IA (aplikacje przemysłowe). Zwłaszcza w przypadku tych ostatnich TCS odczuwa zazwyczaj braki projektowe, finansowe i kadrowe.
W tym roku Infosys znalazł się na czwartym miejscu za wizję i w czołówce za zdolność do jej realizacji. Firma na siedzibę w indyjskim Bengaluru i jest dużym dostawcą OCA (między 5 a 10 tysięcy jednostek FTE). Według szacunków Gartnera od poprzedniej edycji raportu zyski Infosys ze sprzedaży usług OCA wzrosły o 20 proc.
- Mocne strony: Infosys prowadzi strategiczną współpracę z Oracle’m, projektując wspólne rozwiązania. Oferuje między innymi Infosys Cobalt – zestaw narzędzi i zasobów biznesowych dla konkretnych branż. Oprócz tego Infosys stworzył różne rozwiązania dla klientów, którzy chcą zaadaptować nowoczesne technologie (sztuczną inteligencję, Internet Rzeczy, blockchain) na potrzeby swojej działalności biznesowej.
- Słabe strony: Jeśli chodzi o programy OCA, Infosys ma mniej zasobów i możliwości doradczych niezbędnych do przeprowadzania transformacji przy pomocy Oracle Cloud. Mimo to dostawca wciąż rozwija się w tym kierunku dzięki kolejnym przejęciom i inwestycjom.
IBM znalazł się w czołówce tegorocznego raportu Gartnera. Został doceniony zarówno za wizję, jak i za zdolność do jej realizacji. Amerykański koncern jest bardzo dużym dostawcą usług OCA (ponad 10 tysięcy jednostek FTE). Według szacunków analityków Gartnera zyski IBM ze sprzedaży usług OCA wzrosły o 16 proc. w porównaniu do danych z zeszłorocznego raportu.
- Mocne strony: IBM jest obecny na rynku chmurowym we wszystkich ważnych regionach. Zatrudnia pracowników zajmujących się OCA w obu Amerykach (ok. 2700 osób), na obszarze EMEA (ok. 2500 osób) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (ponad 4700 osób). Oznacza to, że jest w stanie lokalnie obsługiwać praktycznie wszystkich klientów OCA w swojej bazie.
- Słabe strony: Amerykański koncern ma bogatą historię jako firma informatyczna i zazwyczaj nie kojarzy się z doradztwem biznesowym. Biorąc pod uwagę niedawne wydzielenie się spółki Kyndryl, IBM może mieć trudności z utrzymaniem zasobów i niezbędnych możliwości technicznych.
W kolejnym wydaniu CRN-a opublikujemy zestawienie „challengerów” oraz „niche playerów”.
Podobne artykuły
Z czym na NIS2?
Jakie produkty, rozwiązania i usługi powinny szczególnie zainteresować klientów w kontekście wchodzącej w życie w październiku tego roku dyrektywy?
Infrastruktura w modelu usługowym: czy i kiedy?
Kolejną rewolucją w branży IT – niemalże na miarę chmury – miała być dostępność zaawansowanych rozwiązań infrastrukturalnych w formie usługi rozliczanej abonamentowo. Oferta ta w niektórych krajach została przyjęta nadspodziewanie dobrze, ale wygląda na to, że w Polsce jeszcze na nią za wcześnie.
Platforma cyberbezpieczeństwa dla dostawców usług
Acronis umożliwia partnerom MSP świadczenie zaawansowanych usług, których celem jest ochrona zasobów IT. Mogą zapewnić swoim klientom backup rozszerzony o przywracanie pracy po wystąpieniu awarii, zabezpieczenie EDR, likwidację źródeł wycieku wrażliwych danych i zarządzanie maszynami.