Ceny profesjonalnych urządzeń i systemów IT często przekraczają możliwości finansowe wielu firm i instytucji. Doskonałym wyjściem z tej sytuacji są zaawansowane rozwiązania IT sprzedawane w modelu as a Service. W formie usługi można dziś zaopatrzyć się m.in. w oprogramowanie biurowe, rozwiązania do archiwizacji i backupu danych, a nawet elementy infrastruktury IT.

 

Z myślą o resellerach…

ABC Data Cloud zapewnia proste udostępnianie i korzystanie z narzędzi tworzonych przez globalnych oraz polskich dostawców usług chmurowych. Partnerzy dystrybutora mogą oferować swoim klientom zaawansowane rozwiązania w modelach IaaS, PaaS, SaaS czy BaaS. Są to wirtualne serwery, dyski sieciowe, rozwiązania do analiz, archiwizacji i backupu danych, jak też oprogramowanie zabezpieczające prywatne urządzenia oraz aplikacje biurowe.

Podstawą konkurowania na dzisiejszym rynku jest szerokie portfolio produktów lub specjalizacja w bardzo wąskiej dziedzinie. W pierwszym przypadku ważna jest dostępność produktów od ręki, a w drugim specjalistyczna wiedza, kompetencje i zaufanie klientów. W obu przypadkach liczy się też czas dostawy i wdrożenia rozwiązań, a usługi w chmurze są pod tym względem bezkonkurencyjne – wyjaśnia Piotr Skórzyński, dyrektor Działu Rozwiązań Chmurowych w ABC Data.

Co istotne, marże dla resellerów oferujących klientom rozwiązania IT w postaci as a Service są kilkukrotnie wyższe niż w standardowym modelu, a płatności za subskrypcję w cyklach miesięcznych obciążają ich w mniejszym stopniu niż jednorazowy zakup. Gwarantuje to lepszą płynność i przewidywalność wydatków oraz zysków w dłuższym okresie.

Piotr Skórzyński

dyrektor Działu Rozwiązań Chmurowych w ABC Data

Jeśli integrator potrzebuje określonej subskrypcji dla klienta nie na miesiąc lub rok, co jest standardem, ale, powiedzmy, na trzy i pół miesiąca, to my zrobimy to od ręki. Nie ma też problemu, żeby była to na przykład subskrypcja otwarta, którą reseller będzie mógł wyłączyć dla swojego klienta chociażby na czas jego wakacyjnego wyjazdu.

 

…i producentach

Nowa platforma ABC Data Cloud to jedno z nielicznych narzędzi na polskim rynku, które zapewnia dostęp do rozwiązań zarówno globalnych, jak i lokalnych dostawców. Obie te grupy zyskują na współpracy z ABC Data. Dotyczy to partnerów z komplementarną ofertą, jak i wyspecjalizowanych w bardzo wąskich dziedzinach.

Polskie firmy oferują szereg znakomitych rozwiązań, których poziom nie odbiega od tych z portfolio światowych gigantów. Doskonale uzupełniają one propozycje globalnych marek dostarczających rozwiązania cloud – przekonuje Piotr Skórzyński. – Z punktu widzenia dostawców usług bardzo istotny jest fakt, że działamy bezpośrednio w ośmiu kluczowych państwach Europy Centralnej i Wschodniej. Regularnie współpracujemy z ponad 13 tys. sprzedawców, których zasięg obejmuje w zasadzie cały region CEE.

ABC Data Cloud umożliwia oferowanie nie tylko jednej konkretnej usługi, lecz także tworzenie pakietów, obejmujących kilka różnych produktów. Wpływa to pozytywnie na efekt biznesowy, jak również zwiększa prawdopodobieństwo skutecznego dotarcia z określonym rozwiązaniem do klienta końcowego.

 

Elastyczne zarządzanie i dopasowanie do potrzeb

Nowe narzędzie ABC Data wykorzystuje szybką i bezpieczną infrastrukturę chmurową, dostarczaną przez jednego z globalnych liderów. Platforma jest bardzo zaawansowana technicznie, a jednocześnie systematycznie wzbogacana o kolejne innowacyjne funkcje. Z kolei oferta usług jest na bieżąco „modelowana” zgodnie z aktualnymi potrzebami resellerów i integratorów.

ABC Data Cloud zapewnia także bardzo dużą elastyczność w kwestiach finansowych. To, jak będą rozliczane usługi, zależy wyłącznie od decyzji resellerów. Możliwości jest wiele: począwszy od jednorazowych płatności przez subskrypcje rozliczane według zużycia aż po stały miesięczny abonament. Opłaty są rozliczanie w ramach limitu kupieckiego, co bardzo dobrze zabezpiecza partnerów ABC Data. Co ważne, klienci mogą liczyć na różnego rodzaju programy lojalnościowe, a dostawcy usług także na wsparcie w dotarciu do rynku i budowie kanału sprzedaży.

Kontakt dla partnerów:

Piotr Skórzyński, Head of Cloud Solutions,

ABC Data, Piotr.Skorzynski@abcdata.eu