Latem 2014 r. AB stworzyło Dział Projektów HP. Przypisany do niego zespół wspiera partnerów dystrybutora we wszystkich kwestiach dotyczących serwerów, sieci oraz pamięci masowych dostarczanych przez HP.

Dystrybutor w ramach Działu Projektów HP świadczy usługi specjalistycznego doradztwa w zakresie rozwiązań dla przedsiębiorstw. Zapewnia partnerom również pakiet dodatkowych produktów i usług. Wśród nich można wymienić: oprogramowanie, urządzenia zasilające, a także szkolenia, usługi konfiguracyjne i sprzęt demonstracyjny. W razie potrzeby specjaliści AB przeprowadzą prezentację dla klienta z wykorzystaniem konkretnych urządzeń. Może się odbyć zarówno w siedzibie resellera czy integratora, jak i u potencjalnego klienta.

Partnerzy wrocławskiej spółki mogą wziąć udział w szkoleniach dotyczących poszczególnych grup produktowych z wykorzystaniem sprzętu pokazowego. To szczególnie istotne dla osób, które przygotowują się do egzaminów certyfikacyjnych. Szkolenia są prowadzone w Centrum Kompetencyjnym Optimus. Dział Projektów HP zajmuje się również realizacją procesu wdrożenia (od konfiguracji sprzętu dla klienta aż po analitykę i rekonfigurację sieci we wskazanej lokalizacji). AB pomaga także w pozyskiwaniu funduszy unijnych i krajowych na realizację projektów oraz na działania marketingowe.

 

Wdrożenia ósmej generacji

AB współpracuje z polskim oddziałem HP od 1997 r. Wrocławski dystrybutor ma szeroką ofertę produktów tej marki, która obejmuje urządzenia drukujące, komputery osobiste, a także oprogramowanie, usługi i infrastrukturę informatyczną dla przedsiębiorstw i instytucji. Dobrym przykładem urządzeń, w których wdrożeniu może pomóc AB, są mocno promowane ostatnio przez HP serwery ProLiant Gen8. Podczas ich projektowania wprowadzono ponad 150 innowacji, które mają się przyczyniać do efektywniejszego wykorzystania zasobów IT i przyspieszania pracy poszczególnych aplikacji. Przykładowo, aktualizacja oprogramowania systemowego dla jednego serwera kasetowego trwa teraz jedynie 20 minut (wcześniej zajmowała od sześciu do ośmiu godzin). Producent deklaruje, że proces instalacji samego systemu został skrócony trzykrotnie. Ogólnym założeniem całego rozwiązania jest to, aby ograniczyć ręczne zarządzanie serwerem, a większość operacji IT powierzać wbudowanej „inteligencji” HP ProLiant Gen8.

 

Dla użytkowników tego typu systemów kluczowa jest skalowalność. Portfolio rozwiązań HP obejmuje mikroserwery dla firm, które planują wdrożenie pierwszego urządzenia tego typu, serwery wieżowe ProLiant Gen8 serii ML300 dla małych firm, a także serwery stelażowe ProLiant (serii DL300, DL500, DL900). Nie można zapomnieć o rozwiązaniach kasetowych dla instytucji potrzebujących centrum danych o najwyższych parametrach. Warto również wspomnieć o wspólnej inicjatywie firm HP i VMware, czyli projekcie infrastruktury informatycznej o wysokiej wydajności dla firmy każdej wielkości. Pomaga ona przekształcić centra danych w uproszczoną infrastrukturę chmury prywatnej.

 

Z prądem czy pod prąd?

Nawet najbardziej zaawansowane rozwiązania teleinformatyczne nie spełniają swojej roli bez odpowiedniego zasilania. W Polsce jakość sieci elektrycznej jest wciąż jednym z najsłabszych elementów, które mają wpływ na dostępność danych. Przez lata problem był bagatelizowany, choć zapotrzebowanie polskiej gospodarki na energię nieustannie rośnie. Wielu rodzimych przedsiębiorców utożsamia bezpieczeństwo danych z oprogramowaniem antywirusowym, zapobieganiem atakom z zewnątrz czy wreszcie – z kradzieżą sprzętu informatycznego. Bezpieczeństwo energetyczne nierzadko schodzi na dalszy plan.

 

Trzy pytania do…

 

Marcina Grzybowskiego, Business Unit Managera w AB

CRN Dlaczego AB tak zależy na wspieraniu segmentu rynku IT związanego z usługami?

Marcin Grzybowski Sprzedaż usług B2B ma ogromny potencjał. Nie tylko w Polsce, ale na wszystkich rynkach, na których jesteśmy lub planujemy być obecni. Współpracujący z nami klient ma do dyspozycji jednego opiekuna, który koordynuje prace związane z logistyką, finansowaniem i wsparciem technicznym. W rozmowach z kontrahentami od pewnego czasu pojawiała się kwestia wprowadzenia do oferty tego rodzaju wsparcia. To działanie w interesie zarówno VAR-ów i integratorów, jak też naszych dostawców oraz AB.

 

CRN Co konkretnie planujecie zrobić dla partnerów, którzy zdecydują się na korzystanie z tego modelu sprzedaży?

Marcin Grzybowski Dążymy do zapewnienia wszechstronnej pomocy na wszystkich etapach procesu sprzedaży. Chcemy naprawdę kompleksowo wspierać naszych kontrahentów: od przygotowania wstępnej oferty produktowej przez opracowanie oferty dostosowanej do indywidualnych potrzeb i przedstawienie propozycji cenowych po ostateczne wdrożenie projektu. W przyszłości zamierzamy realizować kolejne wspólne przedsięwzięcia. Już niebawem planujemy ekspansję na relatywnie wysokomarżowy rynek Digital Signage, który niezwykle dynamicznie rozwija się w Europie Zachodniej. Dzisiejsza współpraca przy okazji rozwiązań serwerowych i pamięci masowych lub związanych z bezpieczeństwem zasilania zaowocuje zapewne realizacją następnych wspólnych projektów na zupełnie nowych polach.

 

CRN Jak ta współpraca będzie wyglądać w praktyce?

Marcin Grzybowski W skład naszego zespołu wchodzi wielu doświadczonych inżynierów. Dysponujemy dużą wiedzą na temat rozwiązań i praktyki wdrożeniowej. Od dawna jesteśmy świetnie postrzegani przez dostawców. Nawiązując współpracę z AB, resellerzy i integratorzy mają gwarancję jakości usług oraz szeroką ofertę profesjonalnych rozwiązań, które dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klientów. Jestem przekonany, że możemy zaoferować wartość dodaną nawet najbardziej doświadczonym uczestnikom rynku.

 

Polska nie może się pochwalić najmłodszą siecią przesyłową i dystrybucyjną. Skutkiem są nieplanowane przerwy, związane z brakiem napięcia, które kosztują przeciętną firmę 5 godzin przestoju rocznie. Tylko z pozoru to niewiele. Załóżmy jednak, że mamy do czynienia z przedsiębiorstwem, które zatrudnia 15 handlowców i generuje 20 mln euro rocznego obrotu. Jego średni przestój „kosztuje” rocznie ok. 50 tys. euro (ok. 200 tys. zł). A to tylko policzalna część układanki dla tych firm, które nie korzystają z rozwiązań zabezpieczających przed problemami z siecią elektryczną. Warto się więc zastanowić, ile kosztuje odtworzenie straconej pracy czy – w konsekwencji – niedotrzymanie terminów albo uszkodzenie sprzętu komputerowego i zasilającego. Nie licząc „droższych” problemów, takich jak utrata niektórych kontraktów albo, w najczarniejszym scenariuszu, poważne nadszarpnięcie reputacji. Warto także zaproponować klientom samodzielne wykonanie takiej kalkulacji.

Jednofazowe zasilacze awaryjne nie sprawdzą się wszędzie. Właściciele dużych centrów przetwarzania danych powinni pomyśleć o rozwiązaniach trójfazowych, takich jak APC Symmetra PX, Smart VT lub seria Galaxy. Wszystkie są proste w serwisowaniu, a ich konstrukcja umożliwia dostosowywanie mocy i czasu pracy do zmieniających się wymagań.

To oczywiście tylko część dostępnych w AB zaawansowanych urządzeń. Oferta obejmuje produkty wielu innych marek, takich jak APC by Schneider Electric, Eaton, Ever i Emerson Network Power. Przy okazji warto przypomnieć, że wrocławska spółka otrzymała tytuł Dystrybutora Roku od firmy Schneider Electric. AB oferuje również systemy klimatyzacji precyzyjnej przystosowane do pracy ciągłej i chłodzenia wszystkich znajdujących się w pomieszczeniach serwerów oraz pamięci masowych. Rozwiązania te mogą być wdrażane w firmach każdej wielkości i niezależnie od sektora ich działalności.

Dodatkowe informacje: Systemy bezpieczeństwa:

 

Marcin Grzybowski, Business Unit Manager, AB,

marcin.grzybowski@ab.pl

 

Rozwiązania HP:

Wojciech Mayer, Business Unit Manager, AB,

wojciech.mayer@ab.pl

Artykuł powstał we współpracy z firmą AB.