AB: centra danych w czasach AI
Nowoczesne centrum danych było przewodnim tematem wrześniowej Akademii Integracji zorganizowanej przez AB w Łodzi. Wydarzenie stało się także okazją do uczczenia okrągłej rocznicy istnienia działu Enterprise Business Group, dzięki któremu przed dziesięciu laty AB zaczęło oferować partnerom rozwiązania enterprise.
Spotkanie otworzył Zbigniew Mądry, członek zarządu i dyrektor handlowy AB, który podkreślał, że dystrybutorom IT na polskim rynku trudno jest tworzyć przewagi konkurencyjne, szczególnie w obszarze cen. W tym przypadku wyzwanie stanowi powszechność narzędzi, dzięki którym klienci mogą bardzo szybko weryfikować co, gdzie i ile kosztuje. Pomimo tego pozycja AB na polskim rynku jest bardzo mocna. Z danych Contextu wynika, że dystrybutorowi udało się przekroczyć pułap 30 proc. udziałów w sektorze dystrybucyjnym. Przy czym wrocławska spółka ma zamiar sięgnąć po więcej, między innymi dzięki dalszemu rozwojowi sprzedaży projektowej.
W tym kontekście Zbigniew Mądry zwracał uwagę, że coraz więcej polskich przedsiębiorców przyznaje, że zwykłe posiadanie komputerów już im nie wystarcza. Dostrzegają natomiast konieczność wdrażania systemów zarządczych czy business intelligence. Dlatego zarządy firm coraz częściej będą przeznaczały środki na realną informatyzację, w rozumieniu kompleksowych rozwiązań, a nie sprzętu.
„Staramy się wspierać naszych partnerów w obliczu tych trendów. Dziesięć lat temu weszliśmy w segment enterprise, tworząc dział, który wspiera sprzedaż projektową integratorów. Stworzyliśmy też wiele narzędzi e-commerce, które ułatwiają współpracę z nami i odciążają partnerów od czynności powtarzalnych, dzięki czemu mają oni więcej czasu na bardziej złożone działania. Za sprawą takich narzędzi automatyzacja sprzedaży w AB kształtowała się na poziomie dwudziestu procent, teraz sięga pięćdziesięciu” – podkreśla Zbigniew Mądry.
EBG: nowe marki, nowe możliwości
W powyższym kontekście ważny jest dalszy rozwój działu EBG w strukturze dystrybutora. Jego przedstawiciele zwracali uwagę uczestników Akademii Integracji na fakt, że do oferowanych już wcześniej rozwiązań Dell Technologies dołączono systemy hiperkonwergentne EMC. W puli demo dla klientów biznesowych obsługiwanych przez partnerów AB znalazły się natomiast rozwiązania Azure Stack w technologii Dell EMC. Nowym producentem w zakresie systemów monitoringu w portfolio EBG został Axis Communications.
Kolejną nową marką w ofercie EBG jest chiński Inspur – producent sprzętu serwerowego, wymieniany przez IDC jako dostawca nr 3 na świecie. Zmiany dotyczą też Ubiquiti, z którym AB do tej pory współpracowało w modelu subdystrybucyjnym. Obecnie staje się pełnoprawnym dystrybutorem, co ma wpłynąć pozytywnie na dostępność produktów tej marki, ich większą stabilność cenową i pełne wsparcie ze strony producenta.
Automatyzacja z AI w tle
Jednym z elementów konferencji była dyskusja o rozwiązaniach dla centrów danych – nie tylko dla dużych klientów. Wzięli w niej udział przedstawiciele Dell EMC, HPE, Intela, Lenovo i Vertiva. Omawiali znaczenie skalowalnej architektury i inteligentnej automatyzacji w rozwiązaniach serwerowych, a także wpływu tych cech na koszty budowy i funkcjonowania centrów danych. Istotnym wątkiem okazała się sztuczna inteligencja, która uwalnia firmy IT od konieczności wykonywania wielu powtarzalnych, czasochłonnych czynności. Nie muszą znać się dogłębnie na szerokiej warstwie serwerowo-software’owej, ponieważ to AI przejmuje funkcję asystenta, który wiele rzeczy zrobi za nich. Integratorzy lub działy IT w przedsiębiorstwach mogą dzięki temu zarabiać na realizacji innowacyjnych projektów, o co przecież w tej branży teraz chodzi.
Podobne artykuły
Canon MegaTank, czyli po pierwsze użytkownik
Inżynierowie Canon, podczas prac nad konstrukcją drukarek Maxify i Pixma, postawili na optymalizację tzw. user exeprience. To przepustka do sukcesu na niezwykle konkurencyjnym rynku druku.
Dystrybutorzy liczą na poprawę koniunktury
Dystrybutorzy, ze względu na szereg czynników prowzrostowych, oczekują, że już w pierwszej połowie roku nastąpi wzrost wydatków firm i konsumentów na rozwiązania ICT. Na przeszkodzie może stanąć jedynie trudna do przewidzenia sytuacja międzynarodowa.
Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT: 12 filarów sukcesu!
Odpowiedź na pytanie: dlaczego dopiero po ponad 30 latach rozwoju kanału sprzedaży na polskim rynku IT powstał kanon dobrych praktyk partnerskich jest prosta: właśnie dlatego!