Skuteczna ochrona pracowników oraz firmowych danych wymaga eksperckiej wiedzy i doświadczenia dostępnego przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Dlatego integratorzy swoje portfolio powinni rozszerzyć o zaawansowaną usługę zarządzanego wykrywania i reagowania na cyberzagrożenia, taką jak Sophos MDR (Managed Detection and Response). W jej ramach firmy każdej wielkości mogą skorzystać z wiedzy i pomocy doświadczonych ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, którzy aktywnie monitorują ich środowisko IT. Zapewnia to zwiększanie skuteczności ochrony bez konieczności zatrudniania dodatkowych specjalistów oraz produktywności wewnętrznych zespołów bezpieczeństwa i satysfakcji klientów, przy niższych całkowitych kosztach posiadania. Dlaczego zatem warto mieć usługę Sophos MDR w swojej ofercie?

1 MDR szansą na rozwój biznesu partnerów

Usługi MDR powstały w odpowiedzi na potrzeby sprawniejszego reagowania na ewoluujące cyberzagrożenia. Ich dołączenie do swojej oferty nie zastępuje dotychczas sprzedawanych produktów, za to uzupełnia je o nowe, zewnętrzne możliwości wspierania klientów. Z badań Gartnera wynika, że do 2025 r. aż połowa wszystkich firm korzystać będzie z usług zarządzanego wykrywania i reagowania. Widzimy, że u partnerów posiadających w ofercie usługę Sophos MDR sprzedaż rośnie nawet trzykrotnie szybciej niż u tych, którzy nie włączyli jej do swojego portfolio.

2 Zwiększenie bezpieczeństwa klientów

Raport „State of Ransomware 2022” głosi, że w ostatnim roku aż trzy na cztery polskie firmy zostały zaatakowane z użyciem złośliwego oprogramowania. Cyberprzestępcy korzystają z coraz bardziej nowoczesnych metod, w tym sztucznej inteligencji, dlatego ataki stają się trudniejsze do wykrycia. Usługi MDR zapewniają partnerom i ich klientom najwyższy stopień ochrony. Zespoły wyszkolonych inżynierów szukają i zwalczają nawet te próby ataku, które starają się omijać posiadane już przez firmę zabezpieczenia.

3 Większa wydajność zespołów IT

Zbyt duża liczba narzędzi monitorujących, nadmierne obciążenie specjalistów ds. bezpieczeństwa, niedobory kadrowe w zespołach IT – to tylko niektóre problemy, z którymi borykają się firmy. Wdrożenie usługi MDR rozszerza posiadany już zespół o nowych, zewnętrznych specjalistów ds. bezpieczeństwa, dysponujących ekspercką wiedzą i skutecznymi narzędziami. W ten sposób klient może wykorzystać wszystkie możliwości już istniejącego ekosystemu cyberbezpieczeństwa, a wewnętrzni specjaliści mogą się skupić na rozwijaniu środowiska IT.

4 Elastyczność i dopasowanie do potrzeb klienta

Usługa Sophos MDR może być dopasowana do potrzeb każdej firmy. W jej ramach możliwe jest korzystanie z narzędzi oferowanych przez Sophos lub rozwiązań innych dostawców. To od firmy zależy czy chce stworzyć wewnętrzny zespół polujący na zagrożenia i reagujący na incydenty, czy też postawić na zewnętrznych ekspertów Sophos. Możliwe jest też połączenie obydwu tych ścieżek i zlecanie cyfrowej ochrony zewnętrznym specjalistom w ramach usług MDR, np. w weekendy i po godzinach. Firma ustala też czy specjaliści Sophos mają tylko powiadamiać o wykrytym incydencie, czy też na niego zareagować – także we współpracy z wewnętrznym firmowym zespołem IT.

5 Niższe koszty dla klientów, większe marże partnerów

Usługa MDR jest średnio pięć razy tańsza niż utrzymywanie wewnętrznego wykwalifikowanego zespołu ds. bezpieczeństwa pracującego w trybie 24/7. Można ją wdrożyć od razu, jest też bardzo łatwa w utrzymaniu, co wpływa na znaczący wzrost popytu na tego typu usługi. Sophos MDR oferowane jest w konkurencyjnej cenie dla klientów, z atrakcyjnymi marżami, wsparciem przed- i posprzedażowym, szkoleniami oraz innymi bonusami dla resellerów.

Dodatkowe informacje: Ina Ciemnoczołowska, Territory Account Manager Eastern Europe, Sophos, ina.ciemnoczolowska@sophos.com