Grupa 3S od lat współpracuje z integratorami IT i innymi firmami zaangażowanymi w rozwiązywanie problemów informatycznych u klientów biznesowych. Najczęściej wnosi do wspólnych projektów własną infrastrukturę data center (6 obiektów w 4 miastach) i światłowodową (4250 km własnej sieci) oraz autorskie rozwiązania w obszarach: chmury obliczeniowej, sieci rozległych czy telefonii IP i tele- oraz wideokonferencji. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się także usługi związane z bezpieczeństwem IT (w tym Security Operations Center).

Na bazie dotychczasowych doświadczeń specjaliści 3S stworzyli prosty, powtarzalny model partnerskiej współpracy, przeznaczony stricte dla firm integratorskich. Każda z nich może liczyć na indywidualną opiekę wyznaczonego doradcy i wsparcie na etapie presales. Zawiera się w tym uczestnictwo w procesie diagnozy potrzeb klienta, a także wspólne przygotowanie oraz prezentacja rozwiązania. Samo finasowanie projektów jest ułatwione dzięki możliwości elastycznego kształtowania relacji pomiędzy wydatkami CAPEX i OPEX.

Jacek Chylak, dyrektor handlowy 3S Data Center  

Na podstawie dotychczasowych doświadczeń przygotowaliśmy prosty, atrakcyjny dla integratorów i jednocześnie elastyczny model współpracy. Uzupełniamy ofertę naszych partnerów o elementy infrastruktury, chmury obliczeniowej, rozwiązania telekomunikacyjne czy usługi bezpieczeństwa. Ponadto proponujemy współpracę w wygodnym modelu abonamentowym, co sprawdza się zwłaszcza w obecnych, niecodziennych warunkach prowadzenia biznesu.

  

Cztery filary wsparcia usługowego

Dla uproszczenia, kompleksowe rozwiązania 3S usystematyzowano w czterech grupach. Pierwszą z nich jest grupa Cloud2B, czyli infrastruktura i chmura dla biznesu. To unikalne połączenie infrastruktury własnych centrów danych, kompetencji zespołu technicznego oraz technologii dostarczanych przez globalnych potentatów (np. Veeam, VMware, Microsoft). Dzięki tej platformie, inżynierowie 3S pomogą stworzyć oraz udostępnić pewne i skalowalne środowisko IT. Najczęściej odpowiada ono na potrzebę posiadania redundantnej, bezpiecznej infrastruktury, dostępnej w modelu abonamentowym. Potencjał klastra data center 3S daje również możliwość rozproszenia zasobów na kilka lokalizacji, co sprawdza się chociażby w rozwiązaniach distaster recovery czy backupu (reguła 3-2-1). W sytuacji, kiedy firma integratorska potrzebuje wyłącznie kolokacji, 3S przygotowuje dedykowane, niejednokrotnie indywidualnie brandowane pomieszczenia w swoich centrach danych.

Z kolei dzięki TeleCloud integrator może stworzyć dla klienta nowoczesne rozwiązanie do komunikacji i pracy na odległość. Szyte na miarę połączenie rozwiązań sprzętowych i chmurowych pozwoli na zaspokojenie niemal wszystkich potrzeb związanych z telefonią IP oraz organizacją tele- i wideokonferencji. TeleCloud pozwala nawet na integrację call center z CRM. Paleta usług TelcoNet to z kolei zapewnienie klientowi bezpiecznego dostępu do Internetu, wydajnej transmisji danych oraz optymalnie zaprojektowanych sieci rozległych. Wiele korzyści przynosi także zastosowanie szeregu rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo IT biznesu klienta w ramach grupy produktów Security. Przede wszystkim są to usługi SOC, audyty oraz skany podatności. Dzięki nim integratorowi łatwiej będzie znaleźć i wyeliminować luki w zabezpieczeniach u klienta końcowego.

Atrakcyjny model finansowania

Aby dodatkowo zachęcić integratorów, firma 3S przygotowała atrakcyjne zasady współpracy z partnerami, w tym finansowe. Na uwagę zasługuje w tym kontekście zasada, że w pierwszym wspólnym przedsięwzięciu 3S dzieli się równo połową marży uzyskanej na swojej części projektu, a w kolejnych jest to nawet 33 proc. Rozliczanie prowizji może się odbywać w modelu abonamentowym lub jednorazowym – zależnie od potrzeb integratora. Do niego również należy decyzja, czy 3S wystąpi w roli drugiego wykonawcy czy też jako podwykonawca.

Dodatkowych informacji szukaj na: https://3s.pl/strefa-integratora/.

Kontakt dla partnerów: Jacek Chylak, dyrektor handlowy 3S Data Center, tel. 32 338 24 15, integratorzy@3s.pl