Wiele wskazuje na to, że w nowym roku utrzyma się trend spadkowy na rynku monitorów, zwłaszcza w pierwszym półroczu. Natomiast po wakacjach można spodziewać się delikatnego odbicia. Jednak z uwagi na fakt, że Samsung jest znany z dobrego planowania, a polski rynek został przez nas bardzo dobrze zmapowany, z dużą dozą optymizmu patrzymy w przyszłość.

W przypadku gamingu przewidujemy stabilny wzrost w segmencie konsumenckim premium, w który nadal będziemy inwestować. Wychodzimy z założenia, że nawet w najgorszych czasach ludzie będą poszukiwać rozrywki. Spodziewamy się, że serwisy streamingowe będą ponownie okupowane przez subskrybentów, co zwiększy grupę potencjalnych użytkowników Smart Monitora. Model ten służy zarówno do pracy, jak i zabawy dzięki rozbudowanemu menu znanemu z telewizorów Smart na platformie Tizen.

Firmy będą potrzebować monitorów zintegrowanych

Widzimy również duży potencjał w segmencie biznesowym, zarówno w przypadku średnich, jak i dużych organizacji. Konieczność wymiany sprzętu i rozbudowa hot desków, czyli części wspólnych dla pracowników hybrydowych, stwarza przestrzeń do wzrostu sprzedaży naszych monitorów zintegrowanych, czyli takich, które mają wbudowaną stację dokującą do laptopa.

Obecnie, gdy ludzie nie są już przywiązani do biurka w firmie i korzystają z niego tylko 2–3 razy w tygodniu, monitory zintegrowane doskonale wpisują się w potrzeby klientów. Dzięki zunifikowanemu złączu USB typu C ułatwiają współpracę z komputerami różnych marek bez konieczności dokupowania zewnętrznej stacji dokującej.

Dzięki takim rozwiązaniom, w dobie kryzysu energetycznego i inwestycji w zrównoważony rozwój, Samsung wydłuża cykl życia produktu, ogranicza znacząco ilość kabli i zasilaczy, a poprzez zwiększenie rozdzielczości ekranu umożliwia zmniejszenie liczby monitorów w firmie. W miejsce dwóch 24-calowych monitorów Full HD, które stoją obok siebie, wystarczy jeden większy ekran.

Wsparcie dla mniejszych partnerów

Warto podkreślić, że nasza strategia w kanale sprzedaży pozostaje bez zmian. W II kw. 2022 r. zaprezentowaliśmy nową odsłonę programu partnerskiego i na razie nie planujemy dalszych modyfikacji. Na pewno zachowamy jego dotychczasową konwencję: prostotę, transparentność i przyjazną obsługę zarówno przed, jak i posprzedażną.

W 2023 r. na pewno zainwestujemy w nasze relacje z partnerami specjalizującymi się w sprzedaży B2B. W tym celu po raz kolejny powiększamy poświęcony im zespół. Dwóch obecnych PAM-ów będzie w pełni odpowiadać za partnerów certyfikowanych, jeszcze mocniej wspierając ich w sprzedaży projektowej. Pozwoli to na sprawniejszy dobór sprzętu, szybszą reakcję na zapytania o wyceny i lepsze wparcie w ramach kwartalnych spotkań szkoleniowych. Będzie również miejsce na spotkania i rozmowy z klientem końcowym, który może na każdym etapie projektu liczyć na wsparcie pracownika Samsung Electronics i korzystać z nowo otwartego show roomu w Warszawie przy ul. Postępu 14.

Kolejna osoba, która dołączyła do naszego zespołu B2B będzie odpowiedzialna za partnerów, którzy jeszcze z nami nie współpracowali, bądź kupują nieregularnie, na przykład typowo projektowo. To szansa dla mniejszych firm lub takich, w których redystrybucja sprzętu IT nie stanowi podstawy działalności, a jedynie potrzebę sprostania okazjonalnym oczekiwaniom klientów (co ma miejsce na przykład w przypadku software developerów).

W normalnym układzie wspomniani wyżej partnerzy znajdują się „poza radarem” dużych producentów IT, a co za tym idzie ubieganie się o specjalne warunki może być dla nich utrudnione, czy wręcz niemożliwe. My chcemy, aby każdy miał równe szanse i firmy, które z zasady mają inną specyfikę i niekoniecznie znają się na sprzęcie, mogły liczyć na rzeczowe wsparcie produktowe oraz cenowe. Pozwoli im to profesjonalnie obsłużyć klienta i rozwijać przy tym dodatkowe kompetencje.

Jacek Klee Jacek Klee  

Autor sprawuje funkcję Senior Sales Managera w polskim oddziale Samsung Electronics.