Synology od lat wyposaża
produkowany sprzęt we własny system operacyjny, którego zadaniem jest nie tylko
obsługa przechowywania plików na serwerach NAS tej firmy. Szereg aplikacji
sprawia, że mamy w tym przypadku do czynienia ze złożoną platformą
multimedialną dla użytkowników domowych, klientów biznesowych
i administratorów firmowych sieci, którzy mogą korzystać
z zaawansowanych funkcji zarządzania pamięcią masową. I to właśnie
stale rozwijany DiskStation Manager ma decydować o przewadze Synology nad
konkurencją. Według przedstawicieli producenta dowodem na słuszność obranej
strategii ma być 1,5 mln pobrań systemu DSM 5.2 dokonanych w pierwsze
dwa tygodnie od jego debiutu na rynku (w maju br.). Wynik jest tym
bardziej korzystny, że Synology – do tej pory – sprzedało
3,2 mln swoich NAS-ów.

 

Szósta wersja DSM

Od niedawna zarówno
partnerzy, jak i klienci producenta
z Tajwanu, mogą liczyć na duży potencjał DSM 6.0 – najnowszej
wersji systemu operacyjnego DiskStation Manager – która jest
w zamyśle bezpieczną i zaawansowaną platformą pamięci NAS. Synology
za jej pomocą wprowadza do sieciowych pamięci masowych m.in większe możliwości
wirtualizacji. Służy do tego technologia Virtual DSM (wdrażanie wielu
wirtualnych instancji systemu) i Docker DSM (lekkie programowe rozwiązanie
do konteneryzacji). W efekcie firmy będą mogły przeprowadzić konsolidację
wielu fizycznych serwerów i stworzyć środowisko oparte na Synology NAS
z obsługą trybu multi-tenant.

Ponadto nowa wersja DSM
wspiera architekturę 64-bitową i oferuje lepszą obsługę pamięci podręcznej
SSD. Z kolei funkcja Snapshot & Replication w DSM 6.0 ma
zapewniać klientom niemal ciągłą ochronę danych. Dzięki pakietowi Backup &
Restore (wspierającemu wiele wersji DSM) można teraz przesyłać kopie zapasowe
danych do wielu różnych miejsc. DSM 6.0 oferuje też nowy pakiet Load Balancer,
który umożliwia optymalizowanie ruchu w sieci. Kolejne ciekawe narzędzie
to Intrusion Prevention – do ochrony infrastruktury przed atakami. Aby
lepiej zabezpieczyć proces uwierzytelnienia, nowy system obsługuje protokół
802.1X. Środowisko pracy dla użytkowników tworzą m.in. nowe pakiety pocztowe
MailPlus (klienta i serwera), arkusz kalkulacyjny SpreadSheet oraz
aplikacja Note Station (do tworzenia i współużytkowania multimedialnych notatek).

 

Zaskoczeniem na konferencji było zaprezentowanie pierwszego
w ofercie Synology routera Wi-Fi. Producent liczy, że klienci
wykorzystujący małe serwery NAS Synology – zarówno domowi (tworzący
sieciowe centrum multimedialne), jak i najmniejsze firmy (budujące swój
niewielki system informatyczny) – postawią na bardzo łatwo integrujący się
z tym sprzętem, bardzo wydajny router RT1900ac. Cena urządzenia ma nie
przekraczać 130 euro.




Trzy pytania do…

 

Renaty Krajewskiej, product managera
w Synology

CRN Nazwa
konferencji – Synology 2016 – sugeruje, że mamy do czynienia ze
strategią firmy na najbliższy rok. Czego się można spodziewać?

Renata
Krajewska
Przesłaniem na kolejny rok jest podążanie Synology za
nowymi trendami. Po pierwsze oferujemy zwiększenie produktywności
w środowisku pracy klienta – przez dodanie nowych aplikacji
ułatwiających współpracę i współużytkowanie danych w firmie. Kolejnym
ważnym elementem aktualnej strategii są możliwości wirtualizacji w DSM
6.0, co zwiększa szansę partnerów na sukces w sprzedaży naszych produktów
w segmencie biznesowym. Z wirtualizacją wiążą się też chmura
i wiele możliwości backupu, w tym również replikacji.

 

CRN Synology lepiej wypada w Polsce na rynku
konsumenckim, więc nowe funkcje powinny wam zapewnić lepszą pozycję
w segmencie biznesowym. Taki jest plan?

Renata
Krajewska
Ilościowo sprzedaż na rynku konsumenckim jest znacznie
większa. Natomiast udaje nam się zachować równowagę między tymi dwoma
segmentami pod względem wartości. Będziemy starali się w najbliższym
czasie dodatkowo stymulować nasz wzrost na rynku biznesowym, stąd nacisk na
wirtualizację i backup. Pomogą w tym nowe platformy sprzętowe,
wyposażone w szybsze procesory i zapewniające większe możliwości
rozbudowy.

 

CRN Czym zachęcacie partnerów do współpracy?

Renata
Krajewska
Wspieramy ich od strony zarówno finansowej, jak
i marketingowej. Dostarczamy im urządzenia do testów i zapewniamy
szkolenia w formie webinariów. Dostęp do szkoleń stacjonarnych mają przez
naszych dystrybutorów. Myślimy teraz o pierwszym roadshow, które powinno
wszystkim zainteresowanym współpracą z nami ułatwić zapoznanie się
z naszą ofertą.