Wśród marek
z dobrymi perspektywami na 2012 r. dystrybutorzy często wymieniali
te, które sami stworzyli i wprowadzili na rynek. Przykładami mogą być:
ActiveJet należąca do Actionu, Incore Incomu, Prestigio i Canyon zbudowane
przez Asbis, Colorovo ABC Daty, marka, która niedawno zadebiutowała
w segmencie alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. Nic dziwnego, że
dystrybutorzy starają się promować swoje brandy. Z informacji, które
zebraliśmy kilka lat temu, gdy marki własne dystrybutorów dopiero zaczynały
powstawać, wynikało, że marże związane ze sprzedażą sygnowanych nimi produktów
były stosunkowo wysokie. Dzisiaj jest podobnie. Oprócz samodzielnie
wykreowanych linii produktowych dystrybutorzy wskazywali również globalne marki
pecetów, takie jak Dell, na którego stawia w 2012 r. ABC Data,
i Lenovo, które zapowiada się na hit sezonu w opinii Tech Daty.
Wyjątkowym przypadkiem brandu pecetów jest Adax, którego twórcą i przez
pewien czas właścicielem był JTT Computer, a który od kilku lat należy
Incomu. W obszarze zainteresowania firm dystrybucyjnych są nie tylko
sprzęt i akcesoria, ale również rozwiązania software’owe. Na przykład RRC
przewiduje, że klienci będą chętnie kupować systemy do zabezpieczania danych za
pomocą tokenów RSA. Veracomp zaś uważa, że partnerzy mogą zarabiać
w nadchodzącym roku na EMA, systemie do archiwizacji i ochrony
danych, a także rozwiązaniach wideokonferencyjnych firm Polycom i LifeSize.

Poniżej prezentujemy marki wytypowane przez poszczególnych
dystrybutorów wraz z przekazanym nam uzasadnieniem.

ABC
Data: Colorovo

29 czerwca 2011 r.
ABC Data wprowadziła do oferty produkty pod własną marką Colorovo.
Działania spółki poprzedzone zostały wieloma badaniami wśród klientów. Celem
było stworzenie marki przyjaznej i innowacyjnej, która miała
charakteryzować się wysoką jakością, ale jednocześnie rozsądną ceną. Obecnie
Colorovo ma w portfolio ponad 300 atramentów i tonerów. W ofercie
oprócz podstawowych produktów znajdują się również wysokiej jakości kolorowe
tonery do urządzeń Kyocera Mita. ABC Data wprowadziła je jako pierwsza na
rynku, po przeszło półrocznych testach laboratoryjnych. Wysoką jakość produktów
Colorovo potwierdza niski współczynnik reklamacji. Według informacji
dystrybutora w okresie od lipca do listopada br. był najniższy spośród
wszystkich marek alternatywnych materiałów eksploatacyjnych w ofercie
spółki.

Do tej pory ponad półtora
tysiąca klientów kupiło produkty Colorovo. Są sprzedawane nie tylko
w Polsce, ale również w Czechach, na Słowacji, Litwie oraz
w Rumunii. Obecnie Colorovo to najszybciej rozwijająca się linia
produktowa w ofercie ABC Daty. Rok 2012 będzie dla Colorovo kluczowy.
Dystrybutor zamierza rozbudowywać wachlarz towarów o nowe grupy
asortymentowe oraz współpracować z aktualnymi i nowymi partnerami
w budowaniu jakości i konkurencyjności swoich produktów.

 

ABC
Data: Dell

Dystrybutor oferuje
szerokie portfolio produktów Della: telefony, tablety, notebooki, komputery, monitory,
serwery, macierze, urządzenia sieciowe, drukarki, projektory, oprogramowanie
i różnorodne usługi. Podpisanie kontraktu między Dellem i ABC Datą
było korzystnym posunięciem dla obu stron: producent uzyskał silnego partnera
z szeroką platformą sprzedaży, ABC Data zaś wzbogaciła znacznie
ofertę produktową. Zanim doszło do podpisania umowy, na polskim rynku istniał
niedobór produktów Della, który nie był w stanie logistycznie
i handlowo zaspokoić popytu. ABC Data jako jedyny dystrybutor
sprzedaje wszystkie modele marki Dell. Za jej pośrednictwem klienci mogą wziąć
również udział w programie partnerskim Dell Partner Direct. Wielkim
powodzeniem cieszą się kolejne edycje Harvard Business Review Polska
w ramach Dell Solution Platinium Club, w których uczestniczą również
partnerzy ABC Daty.

W przypadku Della
warto zwrócić uwagę na warunki gwarancji i serwisu (różne poziomy wsparcia
w zależności od produktu i potrzeb klienta), stabilne ceny
w złotych oraz pomoc techniczną i marketingową związaną
z tworzeniem ofert oraz projektów, zaplecze finansowe, które pozwala jej
na przejęcie perspektywicznych marek, np. Alienware czy EqualLogic. Co więcej
Dell dopiero zaczyna otwierać się na współpracę z resellerami. Ponieważ
marka jest ceniona, zwłaszcza w segmencie biznesowym, pojawiło się duże
pole do popisu dla partnerów. Ponadto Dell dynamicznie zdobywa udział
w rynku konsumenckim. Początkowo głównym obszarem ekspansji byli duzi
detaliści, ale od 2011 r. funkcjonuje program rabatowy obejmujący produkty
konsumenckie dla resellerów.

Action: ActiveJet

Należąca do Actionu marka ActiveJet jest liderem polskiego
rynku zamiennych materiałów eksploatacyjnych do drukarek. Renomę zdobyła
głównie dzięki znakomitej jakości tuszów i tonerów. Na przestrzeni
ostatnich lat gama produktów została znacznie rozszerzona. Między innymi
powstała kategoria ActiveJet Energy, w ramach której oferowane są produkty
oświetleniowe, zarówno energooszczędne świetlówki kompaktowe, jak
i energooszczędne źródła światła LED. Główne grupy produktów ActiveJet to:
materiały eksploatacyjne (tusze, tonery, kasety barwiące, folie kopiujące do
faksów i papier fotograficzny), oświetlenie wraz z zasilaniem (źródła
światła, listwy zasilające, zasilacze UPS), akcesoria (czyszczące, komputerowe,
elektroniczne). ActiveJet stawia na najnowocześniejsze technologie, dzięki
czemu zapewnia odbiorcom produkty o najwyższych parametrach
w konkurencyjnych cenach. Sukces w nadchodzących latach zapewni
ciągły rozwój technologiczny produktów i coraz większe portfolio zarówno
produktów, jak i ich zastosowań.

 

Action:
Xbox

Ostatnio
sprzedaż konsoli w porównaniu ze zbytem pecetów systematycznie rośnie.
Konsole przestają być traktowane jak zabawki, stają się multimedialnymi
centrami rozrywki. Action rozbudowuje kategorie produktów konsumenckich
w swojej ofercie, takich jak konsola Xbox 360, zwiększając w ten
sposób swój udział w rynku. Partnerstwo z Microsoftem oznacza, że ma
dostęp do najnowszych urządzeń, gier i akcesoriów, które trafiają do
dystrybucji. Katalog gier do konsoli Xbox 360, które Action sprzedaje, zawiera
kilkaset pozycji cieszących się największym powodzeniem, w tym także
najnowsze tytuły przeznaczone do Kinecta (jest to oprogramowanie do nauki
tańca, ćwiczeń fitness, a także gry rodzinne). Oferta konsoli Xbox 360
w Actionie obejmuje modele z pamięcią 4 GB lub dyskiem
250 GB, oba sprzedawane są również w zestawie z sensorem Kinect.

Pierwsza
konsola Xbox firmy Microsoft została wprowadzona na rynek w 2001 r.
Cztery lata później zastąpiła ją obecna generacja Xbox 360, która od
2010 r. ma nowy design i wyposażenie w postaci powiększonych
dysków twardych, Wi-Fi, HDMI, współpracuje z Kinectem.

W roku
2012 Action będzie jeszcze mocniej inwestował w rozwój kategorii Xbox 360.
Skomplikowana nowoczesna elektronika często odstrasza potencjalnych
użytkowników. Sensor Kinect, rozbudowane funkcje społecznościowe oraz
integracja z urządzeniami Microsoftu – systemami Windows oraz Windows
Phone – to rozwiązania, które przybliżają zaawansowaną technologię osobom,
które do tej pory nie miały okazji lub odwagi do korzystania
z elektronicznej rozrywki.

Asbis: Canyon

Marka Canyon to przede wszystkim akcesoria i urządzenia peryferyjne
do komputerów oraz sprzęt audio i wideo. Marka wyróżnia się na rynku
ciekawym, kolorowym designem i przeznaczona jest w szczególności dla
młodych, energicznych ludzi, lubiących produkty innowacyjne i oryginalne.

Canyon powstał
w 2003 r. i od tamtej pory jest nieustannie i dynamicznie
rozwijany. Obecnie ma punkty sprzedaży w ponad 50 krajach na całym
świecie, wspierane przez centra dystrybucji ulokowane w Chinach,
Finlandii, Republice Czeskiej oraz Dubaju. Dodatkowe wsparcie zapewnia
doświadczenie Asbisu, który jest
twórcą marki. O sukcesie Canyonu decyduje kilka czynników. Przede
wszystkim jakość, gwarantowana kontrolami przeprowadzanymi przez specjalne
zespoły w Chinach i na Tajwanie, które dbają o zgodność
produktów z najnowszymi standardami i wymogami technicznymi.
Jednocześnie Canyon buduje pozycję rynkową w oparciu o konkurencyjne
ceny. Wśród produktów sygnowanych tą marką na szczególną uwagę zasługują serie
limitowane, takie jak najnowsza linia X-Ray inspirowana pracami Hugh Tarveya.

 

Asbis:
Prestigio

Pod
marką Prestigio sprzedawane są akcesoria i urządzenia peryferyjne do
komputerów, a także szeroki wybór tabletów i czytników e-booków.
Produkty te odznaczają się elegancją i wyrafinowanym designem,
a jednocześnie wykorzystują najnowsze i innowacyjne rozwiązania
techniczne. Prestigio jest dynamicznie rozwijającą się marką oferowaną
w ponad 40 krajach, w tym 25 państwach z regionu EMEA. Jest
oceniana jako jedna z najbardziej pożądanych marek na rozwijających się
rynkach. Prestigio otrzymała międzynarodowe certyfikaty ISO 9001 oraz ISO 14?001, potwierdzające wysoki poziom systemu zarządzania
jakością oraz zarządzania środowiskowego. Co więcej produkty Prestigio obejmuje
umowa The Eco Declaration, co oznacza, że działania związane ze sprzedażą
towarów z tym logo są zgodne z wymogami ekologicznymi.Urządzenia
Prestigio wyróżniają się na tle konkurencyjnych i stanowią ciekawą ofertę
dla dużej grupy nowoczesnych użytkowników korzystających ze sprzętu IT zarówno
w pracy, jak i w domu. Wśród wiodących produktów Prestigio są
wysokiej jakości tablety, takie jak model PMP 70743G.


Incom:
Adax

To jedna z najstarszych polskich marek IT. Funkcjonuje
na rynku ponad 18 lat. Incom stał się jej właścicielem w 2006 r.
i od tego czasu zespół specjalistów, z wieloletnim doświadczeniem
w branży IT, realizuje strategię rozwoju Adaksa. Liczba użytkowników
produktów z tym logo zbliżyła się już do miliona, a marka należy do
najbardziej rozpoznawalnych na rynku sprzętu IT w Polsce. Komputery Adax stanowią
platformę sprzętową portalu nk.pl, używa się ich w wielu szkolnych
pracowniach informatycznych w całym kraju. Sprzęt projektowany jest we
współpracy ze światowymi liderami technologicznymi i poddawany
szczegółowym testom, które potwierdzają certyfikaty, m.in. Microsoft Hardware
Quality Lab, Energy Star. Atutem komputerów Incomu jest trwałość
i niezawodność, sprawnie funkcjonujący serwis gwarancyjny, fachowa obsługa
i elastyczność produkcji. Możliwe jest skonfigurowanie maszyn zgodnie z potrzebami
najbardziej wymagających klientów.

W przyszłym roku Incom poszerzy ofertę sprzętu Adax.
Obecnie oprócz komputerów stacjonarnych i serwerów są w niej m.in.
maszyny All-in-One, netbooki dla edukacji, dyski zewnętrzne i tablety.
Tablety właśnie uznawane są za jedną z najszybciej rozwijających się
gałęzi rynku IT i m.in. w nich Incom widzi szansę na sukces. 7-calowy
tablet Adax został wyjątkowo dobrze przyjęty. Jako jeden z nielicznych na
rynku miał aluminiową obudowę, HDMI, system Android 2.3, wydajny procesor i był
sprzedawany w opcji z futerałem i klawiaturą w atrakcyjnej
cenie. Kolejną propozycją z linii Adax jest tablet 9DC1 z ekranem
multi-touch 9,7 cala, formatem 4:3, procesorem Cortex A8, również
w trwałej aluminiowej obudowie, opcjonalnie z klawiaturą i futerałem.
Adax zawsze stara się o krok wyprzedzać konkurencję i to się nie
zmieni w roku 2012.

 

Incom: Incore

W 2006
r. Incom wprowadził na rynek produkty pod własną marką Incore. Od początku
w ofercie znajdują się materiały eksploatacyjne do drukarek oraz obudowy
komputerowe. Stopniowo dystrybutor rozbudowywał ofertę o środki
czyszczące, kable i adaptery. W przyszłym roku na rynek trafią nowe
modele dotychczas sprzedawanych urządzeń, jak również całkowicie nowe produkty,
przede wszystkim akcesoria komputerowe. Aktualny asortyment Incore obejmuje:
materiały eksploatacyjne do urządzeń drukujących (np. tusze, tonery, tasiemki),
kable komputerowe i adaptery (np. hdmi, dvi, vga, usb, zasilające),
obudowy komputerowe (w wersji z zasilaczami oraz bez), środki do codziennej
pielęgnacji sprzętu komputerowego (np. ściereczki, płyny, pianki). Wszystkie
wyprodukowano z najwyższej jakości komponentów. Posiadają certyfikaty, np.
ISO 9001, ISO 14?001, ISO 27?001, SGS, TUV, Reach, STMC, RoHS, CE itd. Dzięki temu
klienci mogą być pewni, że kupione przedmioty spełniają surowe wymagania.
Przykładem mogą być kable HDMI Gold w nowym standardzie 1.4 3D,
zapewniające doskonałą jakość obrazu. Jednocześnie dzięki wysokiemu poziomowi
marż partnerzy i resellerzy zaczęli postrzegać sprzedaż urządzeń
i akcesoriów marki Incore jako ważne źródło dochodu, pozwalające osiągnąć
większy zysk niż w przypadku sprzedaży podobnych produktów innych
dostawców. Ponadto klienci końcowi mogą zaoszczędzić nawet 60 proc.
kosztów. Incom zapewnia partnerom pełne wsparcie marketingowe w postaci
systemów ekspozycyjnych, zwrotów posprzedażowych, współfinansowania działań
promocyjnych resellerów. Biorą oni również udział w wielu akcjach
marketingowych, w których mogą wygrać nagrody. Najlepszym klientom
proponowane są dłuższe terminy płatności i większe limity kredytowe.

Multioffice:
Aidata

W
portfolio Aidaty jest szeroki wybór akcesoriów poprawiających ergonomię pracy w
biurze: podkładki żelowe i piankowe, podstawki pod plecy i stopy. Wiedza o
ergonomii stanowisk pracy stale rośnie, a wraz z nią popyt na tego rodzaju
produkty w Polsce. Tajwański dostawca stosuje dobrej jakości tworzywa, dzięki
czemu jego wyroby wyróżniają się korzystnie na tle konkurencji. Są trwałe i
łatwe do utrzymania w czystości, co w biurze ma szczególne znaczenie. Z oferty
marki Aidata dystrybutor poleca także innowacyjne systemy przechowywania
nośników, a przede wszystkim copyholdery i ramiona pod telefony, które pomagają
w optymalnym wykorzystaniu przestrzeni. Znajdują zastosowanie szczególnie w
biurach o małym metrażu oraz w coraz powszechniejszym systemie pracy home
office.

 

Multioffice:
ART

Od 2000 roku Multioffice jest wyłącznym dystrybutorem marki
ART, na którą składa się szeroki asortyment akcesoriów IT, RTV oraz
oświetleniowych i eksploatacyjnych do urządzeń drukujących. Firma dba, by
każdy nowy produkt wprowadzony do oferty ART stworzony był w oparciu
o najnowszą technologię oraz miał ciekawy, nowoczesny design. Jedną
z najprężniej rozwijających się grup produktów ART są uchwyty ścienne do
telewizorów i projektorów. W ofercie ART znajdują się także źródła
światła LED z różnymi typami mocowań (np. E27, E14, GU10, GU5.3, G9, G4,
G53), lampy podtynkowe oraz kinkiety. Z asortymentu urządzeń do zasilania
ART na szczególną uwagę zasługuje nowy model zasilacza AZ-70W-2. Zapewnia
bezpieczne źródło zasilania dla większości komputerów przenośnych, odtwarzaczy
MP3/MP4, telefonów komórkowych, kamer oraz każdego innego urządzenia zasilanego
przez łącze USB. W ofercie są także dostosowane do zasilacza różnorodne
końcówki do notebooków, co dodatkowo podkreśla wszechstronność urządzenia.
Wyjątkowa jest także uniwersalna ładowarka ART AZ-ACU-2 do akumulatorów
litowo-jonowych i litowo-polimerowych. Również w grupie akcesoriów
komputerowych pojawiło się wiele nowych modeli o oryginalnych wzorach
i ciekawych zastosowaniach: klawiatury AK-66 Handy Keyboard i AK-68
z wbudowanym touchpadem, a także mysz AM-74. Interesującym produktem
jest przenośna multimedialna konsola do gier Tinybox.

RRC:
RSA

Produkty RSA zapewniają
m.in. bezpieczne przetwarzanie danych w chmurze i każdym innym
wirtualnym środowisku. Użytkownicy mogą liczyć na kontrolę krytycznych
informacji biznesowych z potwierdzeniem tożsamości oraz zabezpieczenie
przed utratą danych i oszustwami internetowymi. Jednym z przykładów
jest enVision – system klasy SIEM (Security Information and Event
Management). W portfolio produktów jest również DLP (Data Loss
Prevention). Systemy RSA pozwalają m.in. na szyfrowanie i uwierzytelnianie
za pomocą tokenów. Popyt na takie produkty wciąż rośnie, w związku ze
zwiększającą się liczbą i różnorodnością zagrożeń w Internecie.
Sprzyja temu rosnąca popularność sieci VPN i SSL VPN, w przypadku
których dodatkowe uwierzytelnianie zapewnia pełne bezpieczeństwo. RSA oferuje
również nowy produkt – AMX – do beztokenowego uwierzytelniania. Zdobywa
zwolenników dzięki temu, że jest stosunkowo tani i prosty w obsłudze.
Z kolei NetWitness, służący do analizy zagrożeń sieciowych i pełnego
monitorowania ruchu sieciowego, w zasadzie jest bezkonkurencyjny dla
takich odbiorców jak agencje i służby mundurowe.

Marka RSA trafiła do oferty
RRC w kwietniu 2011 r., gdyż dystrybutor w ostatnich latach
notował znaczący wzrost przychodów właśnie dzięki inwestowaniu w systemy
bezpieczeństwa IT. To szansa dla przedsiębiorstw, które są zainteresowane
wysokomarżowymi rozwiązaniami w obiecującym sektorze rynku. Firma RSA
została założona przez słynnych kryptografów: Ronalda Rivesta, Adiego Shamira
i Leonarda Adlemana, którzy opracowali asymetryczny algorytm szyfrujący
RSA, za co otrzymali Nagrodę Turinga, zwaną Noblem nauk informatycznych. Od 2006 r.
firma jest częścią koncernu EMC.

 

Tech
Data: Lenovo

Wytwórca oferuje duży
wybór notebooków, komputerów stacjonarnych oraz stacji roboczych. Produkty tej
marki są przeznaczone dla trzech grup odbiorców: dużych przedsiębiorstw, małych
i średnich firm oraz klientów indywidualnych – łącznie jest to 27
różnych serii komputerów. Początki Lenovo sięgają daleko w przeszłość, do
czasów gdy informatyzacja zaczęła się rozwijać. W 1981 r. IBM
(zaledwie kilka lat temu producent sprzedał swój dział komputerów firmie
Lenovo) przedstawiło pierwszy komputer osobisty – IBM PC. Już trzy lata
później zaprezentowało pierwszy komputer przenośny – IBM Portale PC
ważący, bagatela, 13,6 kg. W tym samym czasie pierwszy prezes
późniejszego Lenovo, Liu Chuanzhi, razem z dziesięcioma współpracownikami
stworzył firmę New Technology Developer Inc. (dała początek Legend Group).
Obecnie, po 30 latach, Liu Chuanzhi jest prezesem rady nadzorczej Lenovo. Lata
90. to dla Grupy Legend czas dynamicznego rozwoju na rynkach azjatyckich. W 1999 r.
została największym wytwórcą komputerów osobistych w regionie Azji
i Pacyfiku i trafiła na szczyt rankingu 100 największych korporacji
branży elektronicznej w Chinach. W 2003 r. firma przedstawiła
swe nowe logo – Lenovo. W 2005 r., już pod nową nazwą, przejęła
IBM Personal Computing Division. W efekcie powstał trzeci na świecie pod
względem wielkości producent komputerów osobistych. Rok później miał miejsce
światowy debiut pierwszych produktów marki Lenovo poza Chinami. Obecnie
przedsiębiorstwo jest drugim największym dostawcą komputerów PC na świecie.
W II kwartale 2011 r. sprzedaż maszyn tej marki wzrosła
o 35,8 proc., licząc rok do roku, co oznacza, że zwiększała się
siedem razy szybciej niż obroty w całej branży komputerowej.

Dobre wyniki Lenovo widać
również na polskim rynku. Warto zwrócić uwagę na szkolenia dla partnerów
i klientów końcowych. Odzwierciedleniem wspólnych planów rozwoju biznesu
jest zaangażowanie w Tech Dacie kolejnego business development managera
odpowiedzialnego wyłącznie za markę Lenovo. Dystrybutor wierzy, że wspólne
wysiłki z producentem zaowocują jeszcze lepszą i szerszą współpracą
z obecnymi oraz nowymi partnerami handlowymi.

Veracomp:
Enterprise
Managed Archive (EMA)

Firma Artec IT Solutions AG powstała w 1995 r.
i jest wiodącym producentem rozwiązań do archiwizacji danych
i bezpieczeństwa, m.in. Enterprise Managed Archive (EMA). Rozwiązania te
wpisują się w przyszłościowe trendy – sektor MSP sięga po nie coraz
częściej ze względu na przepisy związane z przechowywaniem danych, ale
także z konieczności ochrony dokumentów. Dlatego Veracomp promuje
rozwiązanie Enterprise Managed Archive, dzięki któremu przedsiębiorca
w prosty i bezproblemowy sposób dokona archiwizacji poczty
elektronicznej, wydruków, skanów i wiadomości głosowych.

 

Veracomp:
tablice Panasonic

Przedsiębiorstwo powstało
w 1918 r., polski oddział istnieje od 1993 r. Firma jest jednym
z największych producentów elektroniki konsumenckiej i przemysłowej
na świecie. Veracomp dystrybuuje dwa modele tablic interaktywnych Panasonic
elite Panaboard (77 i 86 cali). Znaczne zapotrzebowanie sektora edukacji na innowacyjne i trwałe tablice
interaktywne przesądziło o włączeniu do jego asortymentu urządzeń tej
marki. Panasonic oferuje kompletne, dopracowane, nowoczesne, przyjazne
użytkownikom tablice interaktywne i jako pierwszy wprowadził urządzenia
obsługiwane przez trzech użytkowników jednocześnie. Rok 2012 zapowiada się
obiecująco, także ze względu na plany wprowadzenia w I kwartale
nowych modeli tablic Panasonic.

Veracomp:
systemy wideokonferencyjne Polycom i Lifesize

Już od ponad 20 lat działa Polycom, światowy lider
w zakresie zunifikowanych rozwiązań komunikacji oraz współdziałania.
LifeSize istnieje na rynku od 2003 r., to spółka zależna Logitecha
zajmująca się projektowaniem i produkcją wysokiej klasy systemów do
komunikacji wideo.  Segment rozwiązań
audio- i wideokonferencji na świecie rozwija się

bardzo dynamicznie, to
jedna z niewielu technologii, której pomógł kryzys finansowy. Presja na
redukcję kosztów spowodowała analizę wydatków związanych z delegacjami.
Polska jest dużym krajem, z ciągle kiepską siecią autostrad, wolnymi
i zawodnymi kolejami i bardzo małą liczbą krajowych połączeń
lotniczych. Dlatego systemy wideokonferencyjne są dla przedsiębiorców idealnym
rozwiązaniem, a inwestycja w nie zwraca się nawet w ciągu
sześciu miesięcy. Zalety wideokonferencji zauważyły polskie szpitale
i uczelnie, a dla eksporterów jest to bardzo skuteczne narzędzie do
kontaktu z klientami i zarządzania własnymi biurami w innych
krajach. Te argumenty przemawiają za tym, że sprzedaż rozwiązań LifeSize
i Polycom, które Veracomp ma w ofercie, będzie dynamicznie rosła.