ZyXEL odchodzi od zasady nagradzania przede wszystkim tych resellerów, którzy składają największe zamówienia. Korzyści uzależniono od częstotliwości zakupów, a nie na ich wartości. 

Przewidziano trzy poziomy partnerstwa: „Reseller”, „Authorised” i „Premium”. Resellerzy, którzy rozpoczną współpracę z producentem, mogą awansować w programie często robiąc zakupy. Natomiast poziom dotychczasowych partnerów ZyXELa zostanie określony na podstawie historii zakupów z poprzedniego roku. Dzięki temu stali partnerzy zostaną nagrodzeni za lojalność, a nowi mogą również liczyć na korzyści, niezależnie od wartości składanych zamówień.

Każdy zakup dokonany przez partnera będzie premiowany nowymi punktami promocyjnymi. Można je zamieniać na przedmioty z katalogu nagród ZyXELa m.in. na tablety, kamery, wycieczki, kupony. Punkty są do zdobycia także w promocjach producenta. Na portalu partnerskim uruchomiono mechanizm rejestrowania zamówień, umożliwiający korzystanie z rabatów, zarządzanie kontem, wsparcie techniczne.

– Zbyt wiele programów partnerskich skupia się tylko na największych resellerach i partnerach składających największe zamówienia – komentuje Norbert Ogłoziński, Country Sales Menager ZyXEL Communications.

Program obejmuje ponadto kursy techniczne, szkolenia online, usługi techniczne. Jak informuje Sales Manager, wprowadzono m.in. nowy poziom wsparcia, pozwalając partnerom ZyXELa na lepszą obsługę klientów.