Gigabyte zamierza ograniczyć zatrudnienie o 5-10 proc. w I poł. 2019 r., głównie w biznesie związnym z płytami głównymi. Zredukuje także wydatki na sprzedaż i marketing – twierdzi Digitimes. Producent nie skomentował tej informacji.

Spadek sprzedaży kart graficznych i płyt głównych w ub.r. sprawił, że zmniejszyły się przychody producentów tego sprzętu. Gigabyte w 2018 r. sprzedał 11,45 mln płyt głównych wobec 12,6 mln w 2017 r. oraz 16 mln w 2016 r. Sprzedaż kart graficznych wyniosła w 2018 r. 3,5 mln szt. wobec 4,8 mln w 2017 r. i 3,5 mln w 2016 r.

W 2019 r. raczej trudno spodziewać się większego popytu. W poprzednim okresie wiązały się z popularnością "wydobywania" kryptowalut, ale zapotrzebowanie ze strony takich podmiotów i osób znacznie osłabło. W 2018 r. sprzedaż płyt głównych stopniały o ponad 10 proc. r/r, w 2019 r. przewidywany jest nieco mniejszy dołek. W przypadku kart graficznych w III kw. ub.r. światowy rynek wchłonął o 36 proc. mniej tych komponentów niż rok wcześniej – według Jon Peddie Research. W obliczu spadających wpływów z komponentów takie firmy jak Gigabyte, Asus czy MSI uważniej przyglądają się kosztom.