Internetowy kontakt z ubezpieczalnią stanie się możliwy dzięki tworzonej od 2007 r. Platformie Usług Elektronicznych dla klientów ZUS (PUE). Bez potrzeby odwiedzania oddziałów będzie można wysyłać np. dokumenty i składać wnioski drogą elektroniczną, opłacać składki, zaglądać na indywidualne konto, a nawet czatować z pracownikami ZUS-u i porozmawiać z nimi na Skype’ie. Z Platformy Usług Elektronicznych mogą korzystać m.in. firmy zatrudniające mniej niż 100 pracowników.

Aby uzyskać dostęp do PUE, przedsiębiorca albo inny ubezpieczony powinien posiadać tzw. zaufany profil – rodzaj bezpłatnego e-podpisu, który można uzyskać poprzez serwis Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). System zaakceptuje także płatny certyfikowany podpis elektroniczny. Jeśli ubezpieczony nie posługuje się e-podpisem, może potwierdzić swoją tożsamość w oddziale ZUS-u. W ten sposób uzyska jednak tylko dostęp online do danych konta, ale nie do usług.