Żeby skorzystać z pełnej funkcjonalności portalu (wszystkie opcje nie są jeszcze dostępne) trzeba mieć zaufany profil – darmowe konto, które zakłada się z pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). ZUS akceptuje także bezpieczny (płatny) podpis elektroniczny. Można mieć również tzw. profil niezaufany o ograniczonej funkcjonalności – umożliwia on np. na dostęp do indywidualnego konta w ZUS-ie, ale nie pozwala na składanie wniosków drogą elektroniczną. Ta opcja ruszy w wakacje (potem będzie poszerzana o różne rodzaje dokumentów). Przedsiębiorcy poprzez Panel Płatnika mogą sprawdzić należne składki i wpłaty, swoje dane, dane osób zgłoszonych do ubezpieczeń. Na konto firmy na PUE będzie także przychodzić korespondencja z ZUS-u. Aplikacja ePłatnik umożliwi m.in. składanie dokumentów, obsługę raportów ZUS RMUA.

Platforma jest dostępna pod adresem http://pue.zus.pl.