Zoom za 14,7 mld dol. zamierza przejąć amerykańską firmę Five9. Jest to dostawca chmurowego oprogramowania call center do komunikacji z klientami (Contact Center as a Service – CCaaS).

Nowe rozwiązania mają poszerzyć możliwości Zoom Phone. Celem jest budowa wiodącej platformy zaangażowania klientów. Ma ona, jak przekonuje CEO Zooma Eric Yuan, zmienić sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami.

Five9 ma ponad 2 tys. klientów. Dostarczane przez nią CCaaS wyposażono w narzędzia analityczne, AI, automatyzację przepływu pracy.

Dzięki przejęciu Zoom wejdzie na warty ok. 24 mld dol. światowy rynek contact center.

CEO Five9 Rowan Trollope zapewnia, że to perspektywniczny biznes.

„Firmy co roku wydają znaczne środki na swoje contact, ale wciąż mają trudności z zapewnieniem bezproblemowej obsługi swoich klientów” — twierdzi CEO Five9 Rowan Trollope w oświadczeniu. Jak zapewnia, misją jego firmy jest rozwiązywanie tego problemu i efektywna komunikacja z klientami.

Na zakup muszą jeszcze zgodzić się udziałowcy. Finalizacja transakcji jest spodziewana w I poł. 2022 r. Aktualny CEO Five9 ma nadal kierować przejętym biznesem jako prezes Zoom.