Peter McKay został prezesem i dyrektorem operacyjnym Veeam, a William Largent dyrektorem generalnym (CEO). Są to nowo utworzone stanowiska. Nominacje według spółki mają na celu poszerzenie kompetencji kadry kierowniczej, co ma pomóc w realizacji strategicznego celu przekroczenia 1 mld dol. przychodów w ciągu najbliższych 3 lat. Współzałożyciele i dyrektorzy firmy, Ratmir Timashev i Andrei Baronov, nadal mają odgrywać ważne role w firmie, zajmując się strategią rynkową i tworzeniem nowych produktów.

– Wysyłamy jasny sygnał, że Veeam jest liderem rynku i dopiero zaczyna wydobywać swój prawdziwy potencjał – komentuje nominacje Ratmir Timashev. Veeam Software jest dostawcą rozwiązań, które zapewniają stałą dostępność na potrzeby przedsiębiorstw działających non stop (Availability for the Always-On Enterprise). 

William Largent pełnił dotychczas funkcję wiceprezesa zarządu Veeam. W firmie jest od jej założenia w 2006 r. Peter McKay będzie jego podwładnym, odpowiedzialnym za sprzedaż, marketing, finanse i zasoby ludzkie. Do niedawna był starszym wiceprezesem i dyrektorem generalnym na Amerykę w VMware. Wcześniej pełnił szereg funkcji kierowniczych w amerykańskim oddziale koncernu, gdzie rozpoczynał jako wiceprezes ds. sprzedaży na Amerykę w dziale End User Computing. Następnie objął stanowisko dyrektora operacyjnego na kontynencie amerykańskim. Odpowiadał za optymalizację procesów związanych z wprowadzaniem na rynek nowych produktów. Potem awansował na starszego wiceprezesa ds. korporacyjnych. 

Pracę w VMware rozpoczął w wyniku przejęcia firmy Desktone, gdzie był prezesem i dyrektorem generalnym od 2010 r. do października 2013 r. Wcześniej był szefem w Watchfire (2001 do lipca 2008 r.), u dostawcy rozwiązań zabezpieczających przejętego przez IBM w 2007 r., a wcześniej w spółce Credit.

„Transformacja cyfrowa, chmura, technologie społecznościowe i nienasycony apetyt użytkowników na ciągły dostęp do krytycznych danych i aplikacji zaczynają zmieniać sposób, w jaki firmy prowadzą działalność – powiedział Peter McKay. – Jesteśmy na krawędzi cyfrowej rewolucji. Przedsiębiorstwa chcą wykorzystać moc chmury i dotrzymać kroku zmieniającym się potrzebom użytkowników, a dostępność w modelu 24/7/365 nie jest już czymś, o czym myśli się po fakcie, ale strategicznym priorytetem.”