Inflacja, wysokie stopy procentowe i niepewność w gospodarce nadal nie zachęcają do zakupów sprzętu. Dostawy notebooków pięciu największych marek, z wyłączeniem Apple’a, w listopadzie br. zmniejszyły się o prawie 50 proc. rok do roku oraz o 6 proc. wobec października br. – ustalił Digitimes Research. Warto zauważyć, że październik również był mocno spadkowy w porównaniu z ub.r. (-40 proc. r/r, -13 proc. m/m). Dołek w listopadzie br. w ujęciu rok do roku zatem jeszcze się pogłębił.

HP powrócił na pozycję numer 1 na światowym rynku notebooków, dzięki większym zamówieniom niektórych sprzedawców detalicznych. Dostawy Lenovo w listopadzie br. były niższe w porównaniu z HP, ze względu na nadal wysokie zapasy w kanale sprzedaży – twierdzi Digitimes Research.

Z kolei znaczne wyhamowanie zakupów przez biznes sprawiło, że Dell wypadł najsłabiej wśród trzech topowych marek w minionym miesiącu.

W III kw. 2022 r. według Strategy Analytics Lenovo (23 proc. udziału w światowym rynku notebooków) miało znaczną przewagę nad HP (17 proc.)

W całym 2022 r. Digitimes Research spodziewa się spadku dostaw notebooków o blisko 23 proc. r/r, a w 2023 r. o kolejne 4,2 proc.