Sprzęt gamingowy w czasach Covid-19 ma znacznie większe wzięcie niż przed pandemią. W III kw. 2020 r. sprzedaż monitorów dla graczy w Polsce wzrosła o 121 proc. – według danych Contextu.

Doszło do zmiany lidera. Numerem 1 pod względem wielości sprzedaży został AOC z udziałem 27 proc., detronizując Acera, który był na topie w II kw. 2020 r. AOC zwiększyło sprzedaż w ujęciu rok do roku na poziomie zbliżonym do całego rynku – o 118 proc., a jego udział był wyższy o 9 proc. wobec II kw. 2020 r.

Poprawa na polskim rynku nie jest wyjątkiem – w III kw. 2020 r. klienci na potęgę kupowali monitory dla graczy w całej Europie, gdzie bilans w ujęciu ilościowym poprawił się o 126 proc. rok do roku.

Z kolei IDC przewiduje, że dostawy monitorów gamingowych na świecie będą rosły średnio 6,4 proc. co roku w latach 2020 – 2024. Dla roku 2020 prognozowano poprawę o 16,2 proc. Średnia cena sprzedaży ma sprzedaży w ciągu 4 lat ma nieznacznie spaść z 348 dol. (ok. 1,3 tys. zł) w 2020 r. do 341 dol. w 2024 r.