Według badania MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzonego dla Citeam.pl zakupy grupowe zna 78 proc. internautów. Najczęściej (choć z niewielką przewagą) są to mieszkańcy dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców) i osoby młode (w wieku 24- 27 lat). Respondenci pytani o to, skąd czerpią wiedzę na temat zakupów grupowych, wskazali głównie Internet (85 proc.), a następnie rodzinę i znajomych (57 proc.).

Większość konsumentów (75 proc.) jest przekonana, że dzięki zbiorowym zakupom mogą zamówić dany produkt czy usługę znacznie taniej niż gdzie indziej. Przeszło połowa (55 proc.) stwierdziła, że kupuje rzeczy, na które normalnie nie może sobie pozwolić. Do konkretnych portali klientów przyciągają ciekawe oferty, duży wybór kuponów zniżkowych, a w dalszej kolejności wielkość promocji i wygląd serwisu. Preferowane są strony czytelne i proste w obsłudze.