Sprzedaż tajwańskiego producenta smartfonów i zestawów VR stopniała kolejny rok z rzędu. W 2019 r. wyniosła w przeliczeniu ok. 334 mln USD (10 mld dol. tajwańskich), co oznacza spadek o prawie 58 proc. wobec 2018 r., licząc w lokalnej walucie.

HTC zaliczyło potężny dołek także w 2018 r. (-68 proc., ok. 790 mln USD). Już I kw. 2018 r. zapowiadał słaby rok – spadek wyniósł 40 proc., a w I kw. 2019 r. – kolejne 66 proc. W 2017 r. producent generował jeszcze ponad 2 mld dol. USD przychodów, czyli w 2 lata sprzedaż spadła 6-krotnie.

We wstępnych danych za 2019 r. HTC nie podało bilansu netto, jednak strata jest prawdopodobna. Po 3 kwartałach ub.r. wynosiła ok. 234 mln USD. Firma podkreśla natomiast, że marża brutto w III kw. 2019 r. wzrosła siódmy kwartał z rzędu, do 22,9 proc.

Coraz mniejsze obroty HTC są związane ze spadkiem popytu na smartfony. Na początku 2018 r. HTC sprzedało część tego biznesu, godząc się na transfer patentów mobilnych i 2 tys. inżynierów do Google'a za 1,1 mld USD. W całym 2018 r. firma wypracowała 545 mln USD zysku netto.

HTC nadal ma prawo do oferowania smartfonów pod własną marką. Wprowadza na rynek kolejne modele. Spadków w segmencie mobilnym nie rekompensuje rozwój oferty VR.