Niekwestionowanym liderem w zakupach
przez Internet jest Wielka Brytania – aż 42% Brytyjczyków
kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu. Na drugim miejscu
znaleźli się konsumenci z Niemiec – 35% z nich kupuje przez
internet raz w tygodniu lub częściej. Pierwszą trójkę zamykają
kupujący z Polski z wynikiem 32%, który jest o jeden punkt
procentowy wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. Najrzadziej na
e-zakupy decydują się Hiszpanie – 29% oraz Francuzi (28%). Jeśli
spojrzymy na wartość rynku e-commerce w poszczególnych krajach,
Polska z wynikiem 21,5 mld zł za rok 2012 wciąż plasuje się za
wymienionymi krajami.

 

Według najnowszego raportu
opracowanego przez stowarzyszenie Ecommerce Europe statystyczny Polak
na zakupy w Internecie wydaje rocznie 464 euro, czyli sporo poniżej
średniej europejskiej wynoszącej 1243 euro. Polacy kupują więc w
sieci często, ale na pojedyncze zakupy przeznaczają mniejsze kwoty.

 

W tegorocznym sondażu na temat
preferencji zakupowych wzięło udział ponad 1000 internautów z
Polski oraz 4000 osób reprezentujących kluczowe rynki europejskie –
Niemcy, Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Badanie
przeprowadzono wśród użytkowników internetu powyżej 14 roku
życia.