Zakupy konsumentów pomogły HP
Zakupy laptopów i drukarek do home office wywindowały sprzedaż producenta w I kw. W segmencie komercyjnym jest wyraźnie słabiej. Będą możliwości dla partnerów łączące druk domowy i biurowy - uważa CEO HP.
Komercyjny biznes druku powinien powrócić do wzrostów, gdy w biurach ponownie zacznie ruch, co może nastąpić jesienią.
Mimo że od początku pandemii mija rok, zapotrzebowanie na sprzęt w domowych biur nie słabnie – wynika z nowych danych HP Inc. Dotyczy to zwłaszcza laptopów.
Wybrane wyniki HP Inc. w I kw. finansowym 2021 (mld dol.)
I kw. 2021 | I kw. 2020 | Różnica | |
Przychody | 15,6 | 14,6 | +7% |
Marża operacyjna | 8,4% | 5,9% | +2,5 pp |
Zysk netto | 1,1 | 0,7 | +58% |
33 proc. więcej notebooków
W biznesie PC – Personal Systems – przychody w segmencie konsumenckim wzrosły o 34 proc. rok do roku. Tymczasem w przypadku komercyjnych modeli był spadek o 6 proc.
Niekończący się boom trwa na rynku notebooków – HP dostarczyło ich o 33 proc. więcej niż przed rokiem. Desktopy w czasie pandemii nie mają większego wzięcia, do czego przyczyniły się opustoszałe biura. Sprzedaż stacjonarnych PC w HP spadła o 23 proc. r/r.
W sumie biznes Personal Systems osiągnął 7 proc. wzrostu obrotów w I kw., do 10,6 mld dol.
Przychody HP Inc, w głównych segmentach w I kw. 2021 (mld dol.)
I kw. 2021 | Różnica wobec I kw. 2020 | Marża operacyjna | |
Personal Systems | 10,6 | +7% | 7,1% |
Printing | 5 | +7% | 19,8% |
W sumie | 15,6 | +7% | 8,4% |
Konsumencki druk 55 proc. na plusie
Odbicie po słabych kwartałach czasu pandemii nastąpiło w segmencie druku, jednak również głównie dzięki sprzedaży urządzeń konsumenckich, która wzrosła o 18 proc. ilościowo, ale aż o 55 proc. wartościowo wobec analogicznego okresu ub.r.
Nadal druk biurowy jest w stagnacji. Liczba sprzedanych maszyn biznesowych była podobna jak przed rokiem, co biorąc pod uwagę ograniczenie inwestycji w wyposażenie firm nie jest złym wynikiem, ale obroty na sprzedaży spadły o 11 proc.
Rośnie biznes usługowy
Przychody z materiałów eksploatacyjnych, które najwięcej ważą w biznesie druku HP, poprawiły się o 3 proc. rok ro roku, więc także tutaj jest lepiej po spadkach w ub.r.
Liczba subskrypcji Instant Ink – na obsługę eksploatacji w modelu usługowym – wzrosła o 1 mln, do 9 mln.
W sumie biznes druku odnotował wzrost o 7 proc., do 5,04 mld dol.
Wzrost/spadek przychodów w głównych segmentach biznesu HP Inc. w I kw. 2021 w porównaniu do I kw. 2020
Segment | Personal Systems | Printing |
Konsumencki | +34% | +55% |
Komercyjny | -6% | -11% |
Nowe możliwości dla partnerów
CEO HP Enrique Lores uważa, że dla dostawców zarządzanych usług druku (MPS) szansą jest objęcie kontraktami także obsługi home office i taki hybyrydowy model (biurowo – domowy), łączący druk w obu miejscach pracy, stwarza możliwości na przyszłość dla partnerów.
Jesienią może zacząć się ruch w biurach
Enrique Lores ocenia również, że komercyjny biznes druku powróci do wzrostów, gdy biura ponownie się otworzą.
„To kwestia czasu” – przekonuje CEO. Jego zdaniem większego ruchu w biurach można spodziewać się po wakacjach, gdy ludzie zostaną zaszczepeni i zaczną wracać do siedzib firm. Tym niemniej praca w modelu hybrydowym w jego ocenie pozostanie.
Podobne aktualności
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
HP: sprzedaż poniżej oczekiwań, rentowność w górę
W I kw. wciąż słaby rynek PC wpłynął na wyniki producenta. „Mamy ogromny impet w projektowaniu PC AI, które wszyscy zobaczycie jeszcze w tym roku” – zapowiada CEO.