Mimo że od początku pandemii mija rok, zapotrzebowanie na sprzęt w domowych biur nie słabnie – wynika z nowych danych HP Inc. Dotyczy to zwłaszcza laptopów.

Wybrane wyniki HP Inc. w I kw. finansowym 2021 (mld dol.)

I kw. 2021 I kw. 2020Różnica
Przychody15,614,6+7%
Marża operacyjna8,4%5,9%+2,5 pp
Zysk netto1,10,7+58%
Źródło: HP Inc,, sprawozdanie finansowe

33 proc. więcej notebooków

W biznesie PC – Personal Systems – przychody w segmencie konsumenckim wzrosły o 34 proc. rok do roku. Tymczasem w przypadku komercyjnych modeli był spadek o 6 proc.

Niekończący się boom trwa na rynku notebooków – HP dostarczyło ich o 33 proc. więcej niż przed rokiem. Desktopy w czasie pandemii nie mają większego wzięcia, do czego przyczyniły się opustoszałe biura. Sprzedaż stacjonarnych PC w HP spadła o 23 proc. r/r.

W sumie biznes Personal Systems osiągnął 7 proc. wzrostu obrotów w I kw., do 10,6 mld dol.

Przychody HP Inc, w głównych segmentach w I kw. 2021 (mld dol.)

I kw. 2021Różnica wobec I kw. 2020Marża operacyjna
Personal Systems10,6+7%7,1%
Printing5+7%19,8%
W sumie15,6+7%8,4%
Źródło: HP Inc,, sprawozdanie finansowe

Konsumencki druk 55 proc. na plusie

Odbicie po słabych kwartałach czasu pandemii nastąpiło w segmencie druku, jednak również głównie dzięki sprzedaży urządzeń konsumenckich, która wzrosła o 18 proc. ilościowo, ale aż o 55 proc. wartościowo wobec analogicznego okresu ub.r.

Nadal druk biurowy jest w stagnacji. Liczba sprzedanych maszyn biznesowych była podobna jak przed rokiem, co biorąc pod uwagę ograniczenie inwestycji w wyposażenie firm nie jest złym wynikiem, ale obroty na sprzedaży spadły o 11 proc.

Rośnie biznes usługowy

Przychody z materiałów eksploatacyjnych, które najwięcej ważą w biznesie druku HP, poprawiły się o 3 proc. rok ro roku, więc także tutaj jest lepiej po spadkach w ub.r.

Liczba subskrypcji Instant Ink – na obsługę eksploatacji w modelu usługowym – wzrosła o 1 mln, do 9 mln.

W sumie biznes druku odnotował wzrost o 7 proc., do 5,04 mld dol.

Wzrost/spadek przychodów w głównych segmentach biznesu HP Inc. w I kw. 2021 w porównaniu do I kw. 2020

SegmentPersonal SystemsPrinting
Konsumencki+34%+55%
Komercyjny-6%-11%
Źródło: HP Inc,, sprawozdanie finansowe

Nowe możliwości dla partnerów

CEO HP Enrique Lores uważa, że dla dostawców zarządzanych usług druku (MPS) szansą jest objęcie kontraktami także obsługi home office i taki hybyrydowy model (biurowo – domowy), łączący druk w obu miejscach pracy, stwarza możliwości na przyszłość dla partnerów.

Jesienią może zacząć się ruch w biurach

Enrique Lores ocenia również, że komercyjny biznes druku powróci do wzrostów, gdy biura ponownie się otworzą.

„To kwestia czasu” – przekonuje CEO. Jego zdaniem większego ruchu w biurach można spodziewać się po wakacjach, gdy ludzie zostaną zaszczepeni i zaczną wracać do siedzib firm. Tym niemniej praca w modelu hybrydowym w jego ocenie pozostanie.