Zakupy grupowe tracą
Z polskiego rynku ubyło 113 serwisów zakupów grupowych. Obecnie jest ich 68 - ustalił serwis GoDealla.pl.
Według GoDella.pl 113 portali oferujących zakupy grupowe albo kupony rabatowe zniknęło z Internetu albo nie przejawia oznak działania. Przybyło natomiast agregatorów (serwisów gromadzących oferty zakupów grupowych). W grudniu doliczono się 32 takich stron.
Słabnące zainteresowanie zakupami grupowymi pokazują także dane Megapanela PBI/Gemius. W październiku 2011 r. – Groupon – najpopularniejszy serwis z tej branży – miał 3,5 mln użytkowników (real users), w czerwcu 2013 r. – 3 mln, a w październiku 2013 r.– 2,1 mln. Należący do Allegro Citeam stracił ponad połowę internautów – październiku 2011 r. miał 2,2 mln użytkowników, a w marcu 2013 r. – 810 tys.
Podobne aktualności
Groupon w nowych barwach
Serwis zrywa z wizerunkiem zakupów grupowych. Wygląda i zachowuje się inaczej.
Allegro zamknie Citeam
Lider polskiego e-handlu likwiduje swój serwis zakupów grupowych. Z dniem 1 kwietnia Citeam zakończy działalność.
Allegro: nie jest z nami tak źle
Spadek liczby odsłon w badaniu Megapanel PBI/Gemius nie jest związany z mniejszym zainteresowaniem serwisem – wynika z informacji Allegro.