Na świecie jest obecnie 10-15 serwisów zakupów grupowych dla biznesu – większość w USA, kolejne pojawiają się w Australii i Wielkiej Brytanii, są już Polsce.

Zdaniem Parijat Kumana, Project Managera w brytyjskim serwisie zakupowym HuddleBuy.co.uk, potencjał zakupów grupowych dla firm jest duży, m.in. dlatego, że specjalne serwisy ułatwiają przedsiębiorcom strategię, realizowaną od dawna. – Małe i średnie firmy z różnych sektorów często łączą się, aby nabywać i sprzedawać produkty i usługi. Dzięki tego typu portalom nie muszą tworzyć żadnych syndykatów, każdy przedsiębiorca kupuje i sprzedaje usługi i produkty bez większych formalności. Potencjał sektora wydaje się więc ogromny.
 
Przedstawiciele serwisów zakupów grupowych podkreślają, że zrealizowany voucher to często dopiero początek. Jeśli jedna firma jest zadowolona z usług drugiej, to jest duża szansa, że będzie z nią kontynuować współpracę w dłuższym okresie. – Nasze oferty nie dotyczą tylko oszczędzania pieniędzy. Tak naprawdę chodzi o to, żeby przedstawić ciekawe produkty i oferty menedżerom tak, aby produktywność i efektywność ich biznesów mogła znacznie wzrosnąć – mówi G. Slack, współtwórca australijskiego portalu Bizzydeal.com.

W Polsce działa już serwis zakupów grupowych dla firm B2Bdeal.pl. – Nasz portal pojawił się w odpowiedzi na zapotrzebowanie krajowego rynku b2b. Przez wiele miesięcy robiliśmy badania, rozmawialiśmy z menedżerami, śledziliśmy także branżę za granicą – mówi Tomasz Krobski, właściciel B2Bdeal.pl.

Jak zapewnia Tomasz Krobski, zainteresowanie portalem rośnie. Ostatnio B2Bdeal uruchomił pogram dotyczący internetowych start-upów. Oferty zakupów grupowych dla firm pojawiły się także w innych serwisach. Gruper.pl utworzył stały dział sprzedaży B2B pod nazwą Twoja Firma. Serwis Grupa Zakupowa Przedsiębiorców MiŚ umożliwia zarejestrowanym firmom zarówno zakupy zbiorowe, jak i zamieszczanie ofert.

Według PBI polskie serwisy zakupów grupowych odwiedza rocznie ponad 3,5 mln osób. Z danych GUS-u wynika, że w 2009 r. 88,2 proc. małych i 97,7 proc. średnich przedsiębiorstw jest odbiorcami usług internetowych.